Blog
A kipufogó a katalizátor utáni csatlakozásnál kicsit kifújt. Szétszedtem, megpucoltam, kapott egy kis pasztát is és most tömített.
A kuplung munkahengerről le volt szakadva a porvédő és a kupplung pedál sem jött vissza teljesen. Gondoltam kicserélem a munkahengert. Aztán rájöttem hogy elég ha a szétszakadt porvédőt pótolom és a folyadékot cserélem. Fekete színe volt, talán sohasem cserélték.
Az autó bal oldalán a kábelek piros, sárga, kék és zöld szigetelőszalaggal voltak betekerve. Nem volt alattuk forrasztás vagy szakadás, az előző tulaj szimplán csak a darabokra szakadó bandázsszalagot pótolta, de nem nézett ki túl esztétikusan. Kicsit javítva a kinézeten ezt a részt ide való fekete bandázsszalaggal betekertem.




Mai nap közel 600km a Tádéval. Először átvettem Kazestól a vonóhorgot, amit itt is köszönök neki :)) utána elmentünk Szolnok mellé a felnikért amit foglalóztam, majd visszafelé megneztük a Dunakanyart.







Régóta bosszant hogy a navit (tabletet) az ablakra kell cuppantani. Nagyon messze van, nem lehet elérni menet közben.
Először szóba jött egy kihajtható 7"-os rádió is, de erről a vonalról egyenlőre letettem mert nagyon lent van.
Ősz óta körvonalazódik egy lehetséges megoldás, amihez először is be kellett szereznem pár légbeömlőt hogy ne az eredetiket kelljen szétfúrnom.
Ma összeállt a kísérleti példány, már csak le kell gyártani laposvasból amit most hilti szalagból csináltam. Meg le kell festeni hogy ne tükröződjön a szélvédőn.
Szóval egy légbeőmlőt feláldoztam és egy L idomot csavaroztam rá. (2-3-4. kép)
A forgathatósága így megszűnt de nyitható-zárható.
Ezután sok-sok próba után kialakítottam a szalagból egy felső tartóformát. (5-6. kép)
A műanyag kárpitszerelőkkel sikerül annyira felemelnem a konzolt hogy a szalag becsúszik. Olyan hosszú hogy belül kiér a légbeömlő feletti perem alá és fincsin beszorul. Az utolsó képen látni a kivett légbeömlő feletti részt, ott jön előre a szalag alsó része és elől a felső perem alatt ér véget.
Már csak a két tartót rá kell csavarozni a gyári fél tablettartóra.
A tesztkör után véglegesítem a rendszert, remélem holnap jó idő lesz hozzá.








Felkerültek a nyári papucsok végre.
Vadonatúj Performance Dark felnik, monokróm felniközéppel.
Elöl 225/40 R19, hátul 255/35 R19 méretű, defekttűrő, Pirelli P Zero Luxury gumiabroncsokkal.
Bevallom, hogy Michelin Pilot Sport 4 volt a terv, de sajnos még heteket kellett volna rájuk várni, úgyhogy a Pirelli mellett döntöttem. Legközelebb majd kipróbálom a Michelint :)
A téli gumik/felnik első szezonjukban 7184 kilométert tettek meg.
Lemosva, tisztítva pihennek a garázsban.




A múltkori klímahűtő cseréje után most töltettem fel a rendszert. Hisz jött a meleg, ja nem. Minden király, nyomáspróba, stb, stb, ami szükséges, jön a hideg DE csörög ez a sz.r. Megbontani nem fogom, a nyarat így végigtolom és utána foglalkozunk vele. Kajak nem érdekel, hát ez a klíma kínlódás már az előző kocsiban is megvolt. Hülyét kapok tőle.
Kedden felkészül a szervószivattyú és az izzítógyertyák. Van egy szétdarált csavarom a levélfogónál, ahol a zárót ki kellene cserélni, hát azzal sem tudom mi lesz. Flex lesz, na az tuti...
Csomagtartóról a feliratok lekerültek, később az eredeti helyén kapnak helyet.
Bal hátsó lámpa kicserélve (csomagtartó része) és a rögzítő menetes szárak bele ragasztva a lámpába. A jobb belső lámpánál szintúgy. Vissza szereléskor kaptak tömítő ragasztót az eredeti tömítésekre ami kiszerelés esetén leszedhető róla.
Új alfás rendszám keret elől hátul.
Olaj betöltő sapka tömítései is felkerültek a szigetelő szalag helyett.






Kicseréltük új TRW-kre a felső lengőkarokat, mert egy hónapja borzalmasan nyikorogtak. Kapott új olajat, szűrőket (gázolajszűrőt is), illetve két ATE betétet előre. 90 ezret bírtak :) A hátsókba most még van. Volt némi tömítéscsere is (vákumpumpa és hőcserélő), hátha szűnnek majd az olajcseppek :) Felkerültek a nyári kerekek is, jövő héten futómű állítás.
Km: 313.800