Blog
A történet onnan indul, hogy már előző autónak is Alfát szerettem volna, 147-est, 1.6 TS motorral. Igen benzinest, olyan az életvitelem és az autó használatom, amihez badarság lenne diesel-t venni. Akkor rengeteget megnéztem, a pénzügyi keretből ami volt, csak leharcolt darabokat találtunk, pedig el se mentünk megnézni mindet. Aztán bejött egy kivételes állapotú Citroen Xsara, amit vétek lett volna ott hagyni, így az alfás álmokat későbbre halasztottam. Kiváló kis autó volt a Citroen, rácáfolt mindenféle francia előítéletre, lehetett mellette spórolni. :)
Így eljött a pillanat, amikor már komolyabb tőkével rendelkeztem, és kissé szintet lépve belevághattam egy 159-esbe. A keresési paramétereim a következők voltak: sedan, FL utáni, benzines. Ezután elkezdtem olvasgatni, a JTS motorokról, és azok váltóiról sok jót nem sikerült találnom, így maradt az 1.8 MPI, lévén a TBI nem fért bele a költségvetésbe. 1.8 ellenérvei, hogy GM motor, hogy csak 5 sebeséges váltó, hogy nagyon kevés ekkora kasztnihoz. Engem egyik se zavar, sose voltam száguldozós típus, sportosan szeretek vezetni, de azt ami nekem kell tudja ez a motor is.
A leszűkített keresési feltételekkel összesen 2 db-ot találtam az országban, egyiket Győrben, elmentem, megnéztem, beleszerettem, nagyon rendben volt, egyáltalán nem a leélt autó képét mutatta, hanem az ellenkezőjét. Pár napig rágódtam, majd lefoglalóztam. :) Kicsit több mint 1 hónapot vártam rá, mire a nevemre került, ugyanis külföldről behozott, osztrák autó volt. Ennek ellenére egyelőre nem rozsdásodik. Remélem így is marad, majd teszek érte. :) A szervízkönyve 2017-ig vezetett, bár kissé hihetetlen, de elméletileg 8 év alatt kb 40e km került az autóba. Ezután 4 év alatt 60 ezer, második tulajdonosa már hajtotta rendesen, az biztos, ha valós a km állása, mert kicsivel több mint 100e km-el vásároltam.
A hazaút csodás volt, Citroen után valami elképesztő érzés volt ez a futómű, a direkt kormányzása, meg az egész vezetési élmény. És persze az integetések, villogtatások. ;)
Az egyik első lambda szonda elfáradt, és erre behisztizett. Már korábban volt tárolva lambda hiba, de most párosult check engine lápával, és sipolással. Első képen a kiolvasott hiba. Gyertyákat átnézve, kiderült, hogy a balos lambda dobta el magát, mert az egyes és négyes hengernél szép tiszták voltak, míg a kettes, hármas hengernél, fekete korommal voltak bevonva a gyertyák. A kettes képen már a lehuzott csatlakozóval produkált betárolt hiba. Hármas négyes képnél, diagnmosztika az új lambdákkal.
Nem gyári csatlakozóval, de Bosch szondát vettem. Így olyan, mintha az univerzális Bosch szondát vettem volna, csak majdnem fele annyi pénzért...
Egy szondát nem sok értelme lett volna cserélni, mert lehet hamarosan a másik is megadta volna magát, tekintettel, hogy eleve 160ezer kilómétterre vannak tervezve. Az autóban meg lassan 150ezer lesz.
A régi szondák nagyon könnyen kijöttek, pedig már rákészültem, hogy kell majd valami spéci kulcs, de egy sima 22-es villással megindultak.








Megvolt a 60 ezres szerviz. 30-án reggel otthagytam Győrben Riegleréknél Júliát és 31-én reggel mentem érte.
A menü:
- fékolajcsere
- motorolaj és szűrőcsere
- gyertyacsere
- hosszbordás csere
- levegőszűrő
- pollenszűrő
A költség a 2021 januári átlagos bruttó kereset 49,7%-a.
Hazafelé vígan faltuk a km-eket :-)

Rendeltem kipufogó véget (60-101mm), és lecseréltem.
Nekem nagyon bejövős :)
A terv az volt, hogy szegecselem, mint a gyárit, de mivel mostanáig nem szereztem be szegecset, így maradt a bilincses megoldás...








Fent lévő télik jó állapotban vannak első meglátásra, de ez majd kiderül, addig is felkerült egy szett felni amin már elfogyott a gumi, így állhat vele. Találtam hozzá alufelnihez való hosszabb csavarokat így nem kell venni hozzá. Jól mutat szerintem :)



Egyenletlen rázós úton elkezdet kopogni a futómű.
Kaufferbe vettem két jobb oldali TRW stabilizátor rudat, elsőt, hátsót. Másnap megkaptam, jobb hátsót ki is cseréltem, bár még jó volt. Az elsőt már másnapra hagytam. Ma reggel nekiáltam az elsőnek. Kiszedtem, szintén tökéletes... De már elkalapáltam rajta a menetet, kibontottam az új stabrudat de jobb helyett balosat kaptam. Gyorsan rendeltem egy tényleg jobbosat. Délután kicseréltem. Próbakör... Ahogy rossz úton haladok újra kopog.
JTS552 jobb hátsó
JTS477 jobb első
JTS478 bal első






Sebring road performance 195/50 r16 88V 2 db. Idén február elején gyártották.
Hátul is ezek vannak, csak már 3 évesek de semmi bajuk.
2 gumi + posta és átszerelés





