Blog
187456 km - Olajcsere (Selenia 20k 10W-40), Légszűrő (Mann), olajszűrő (Mann), pollenszűrő (Techneco aktívszenes)
Ebayen találtam egy fényszórómosó szettet ami a következőket tartalmazza: 6db fúvóka, csövezés, valamint a szivattyú. Kicsit sajnáltam érte kifizetni 61397 forintot (szállítással) de még mindíg olcsóbb mint az új ára, így megrendeltem.
Egyenlőre semmi bekötési rajzot vagy képet nem találtam sem a mosóhoz sem a xenon fényszórókhoz, abban bízok hogy végig van fűzve a kábel köteg és nem kell mókolni, bár mivel 2008-as autó így nincs sok remény.

Igazából már az első napon tudtam hogy ezzel a fényszóróval még lesz dolgom. Elég gyengén világít, faterom is panaszkodik a breraéra hiába tisztítgattam, políroztam. Valami erősebb kell: Xenon! A fényszórót is kilométerenként mosogathatom az állandó esős, saras idő miatt. Szóval a fényszórómosós lökhárító is kelleni fog, és akkor már legyen gyári. Kezdődik az alkatrész gyüjtögetés...
Jófogáson találtam rá, üres mosós, radaros lökhárító. Most fúvókákat, csövezést és szivattyút keresek hozzá. Persze találtam hozzá mindent is... Pl.: 12000-20000ft/fúvóka áron... Azaz csak a 6db fúvóka 72000-120000ft


Tegnap reggel megrendeltem a szelepszár szimeringeket, ma meg is jött. ZS+U gyors volt, lehet hogy máskor is ellátogatok hozzájuk. Az eddigiek szerint lehet hogy csak egy kell, mégis készletet vettem mert ismerve magamat mind ki lesz cserélve. Csöri 19-ben elring-et tett bele, most Viktor jön.
A leömlő hővédője se tetszett, keresni kezdtem. Erhardot kérdeztem, ő 25 feletti összeget mondott. Már felrémlett a szemem előtt a drótkorong és a kályhaezüst amikor eszembe jutott Alfa Depo. Az újabb cikkszámosból (ami a 147-hez tartozik) volt nekik 16-ért, lecsaptam rá. Az is megjött ma :-)
Ellenben száradna le a keze annak aki a papír címkét ilyen erős ragasztóval tette rá a gyárban. Lehetetlen levakarni. Ez a helyén meleg lesz, a papír meg ugye jó gyújtós...
Majd le kell áztatni róla, csak most nehéz lenne kiszedni a jégből :-)
Előszedtem a gyakorló motoromat. Sikerült összehoznom egy rugóösszenyomót, kettőt ki is szedtem. A szimeringgel nem boldogultam, rendesen be vannak gyúgyulva. Holnap megreszelek hozzá egy laposfogót, azzal talán kijön.
PHuBi közben az éjjel elvérzett. Kifolyt a motorolaj és a hűtővíz is.












Grósz Ferencnél Tárnokon
Közben elkezdtük keresni az első futómű felől érkező kopogás,nyekergés okát.Budaörsi futóműves szerint minden ok,nem lóg semmi és megemelve sem ad semmilyen hangot.Menet közben sajnos viszont igen (pl. fekvőrendőr).Folyt. köv.
Km.:196641


...
- fékszervó tartály és a hozzá tartozó tartóvas leszedése (1-2 kép), hogy el ne vesszenek visszacsavaroztam (3.kép),
- szívósor alsó két tartócsavar kitekerése (4.kép) - elég hosszú hajtószár kell hozzá,
- motorolaj leeresztése (5. kép) - feltűnően sötét a színe, nincs benne 3e km. Megint egy erős mínusz a Motulnak.
- hűtőfolyadék leeresztése (6. kép)
Elvileg minden készen áll, hogy holnap le tudjam venni a hengerfejet.









Először kis kamerával benéztem a kipufogó szelepre. (1.kép) Semmi biztató :-(
A mai menü:
- szívósor összes csatijának széthúzása (2. kép),
- benzincsövek széthúzása (3-4 kép),
- kartergáz elvezető cső leszedése (5. kép).
- hengerfej és pillangószelep testvezeték oldása (6-7. kép),
- kábelköteg lecsatlakoztatása, lebontása, félre hajtása (8.kép),
- van egy csati a szívócső alatt is (9.kép),
- fojtószelep leszedés (10.kép)
- vákumcső kicsavarás (11. kép),
- van még egy csati a fojtószelep alatt is (12.kép)
.....












Pár napja este pakoltam volna ki a csomagtartóból de nem láttam semmit.
Elment a világítás...
Gyorsan utána olvastam a kézikönyvben, hogy lehet a világítást kiszedni, mivel sehogy sem jött ki a helyéről. 10perc után feladtam, gondoltam holnap reggel majd megcsinálom mivel már fáradt voltam, nem akartam kárt tenni benne. Hát sikerült...
Kézikönyv szerint balra feszítve kell kiemelni, ami sikerült is 2 köröm eltörése után. Az izzó viszont hibátlan,de nincs áram . A műszerfal sem jelez, hogy nyitva van a csomagtartó, megmozgattam a kábeleket, csatlakozókat, reléket, biztosítékokat ellenőriztem de semmi. A zár mikrokapcsolójára gyanakodtam.
Úgyis szétment a gyári emelőn a menet, és a szélvédő alatti csavartakarót elhagytam, valamint akkor már egy bontott csomagtérlámpát is veszek az Érdibontóból.
Elmeséltem a tüneteket és ott is rögtön a zár tippet kaptam ahogy faterom is mondta. Miután hazaértem rögtön szét is kaptam, összedugtam, de semmi változás. Volt egy másik kábelkötegem amit pont akkor találtam meg, egy próbát megér. Összedugtam és máris van világítás és a műszerfal is jelez, szóval kábelszakadás. Persze ez túl egyszerű lett volna ha ennyivel megoldható, ugyanis ezzel a kábellel (facelift előtti) nem nyitható a csomagtartógombbal, nekem pedig nincs belső csomagtérgomb a világítás panelen így csak kulccsal lehet nyitni. A kocsit meg nem akartam ezért folyton leállítani.
Kifűztem a kábelköteget és összeforrasztottam az elszakadt vezetéket majd leszigeteltem. Visszafűztem, visszaraktam az eredeti zárat a bontott csomagtér lámpa egyik körme már le volt törve, a másik kettő elrepedve, megragasztottam, megszáradt ezután nagyon lassan és finoman először a bal oldalt behelyeztem majd a jobb oldalt felnyomtam, de mielőtt bepattant volna, letört a másik körme is...




Reggel érdekesen dobta el magát az akku. Ugyan is könnyedén beindult az autó, kis melegítés után Drágám indult volna vele, de nem volt hajlandó hátramenetbe kapcsolni, mikor ránéztem a start/stop-ra, illetve az autómata váltó hibájára panaszkodott.
Kulcsal leállítottam az autót, de a gyújtás ráadása után már nem volt hajlandó indítani. Mérésnél nem érte el a 12V az akku feszültsége. Hibákat kiolvastam az ECU-ból, és a váltóból, mind a kettő az akku gyengeségére utalt. Felraktam tölteni, szépen vette is fel a töltést az akku, öt óra töltés után már feltöltöttnek mutatta a töltő és 14,78V mértem.. Próbaképpen megnéztem indítható-e. A töltő levétele után 12,5V-ra esett a feszültség, mire az autóba ültem már csak 12V, gyújtás ráadás 11,8V, indítózásnál leesett 8V-ra, ahhoz képest könyedén indult, hogy így leesett a feszültség, és szépen elkezdte felvenni a töltést.
Közben mgrendeltem az akku utódját: Exide AGM 12V 70Ah jobb+ EK700 760A.


