Blog

Alfa Workshop szerelési utasítások

amie Porter's Alfa Spider Fault Diagnosis Guide

Brakes & steering
GTV/Spider handbrake cable replacement.
GTV/Spider/3.0/GTA inner CV boot replacement.
Changing a front wheel bearing on a GTV Twin Spark
How to change a GTV/Spider/145/146/155 wheel bearing
Alfa Romeo GTA/166 Front Brake Pads Change
How to change rear brake pads on Alfa 147/156/GTV/GT
Cooling
GT/156/GTV/Spider JTS 2.0 thermostat removal
GT/156/GTV/Spider JTS 2.0 rigid coolant pipe removal
Engine
Variator relief kit for a Twin Spark
Twin spark rocker cover gasket replacement.
Replacing the idle control stepper motor
How to replace the crankshaft sensor on a TS or JTS engine
Alfa Romeo Key code system
How To... Cure Squealing Brakes
Alfa v6 Cam Belt Change
Alfa Romeo 2.0 litre Cambelt Change
Alfa 1.6 & 1.8 Cam Belt Replacement
Alfa CF1/2/3 Engine Identification
Engine management
Alfa Romeo GTV and Spider dash Warning lights
Spark Plug Renewal on Alfa Romeo 2.0l Twin Spark Engines
Exterior Bodywork
GTV/Spider window regulator removal
GTV/Spider window regulator conversion
How to find the chassis number on an Alfa Romeo
How to fit the rear window in a 916 spider hood
Solving GTV wind noise problems
Alfa Romeo Model Identification
Filtration
Oil and filter change on an Alfa Romeo GTV 3.0l
How to change the oil filter on a Twin spark engine
Gearbox
How to fit a Q2 Differential
How to Remedy a non selecting 4th Gear
Services
Servicing: Checking your fluids
Servicing: Brake disc and brake pad wear
Servicing: Replacing the brake fluid
Servicing: Wiper blade and washer jet check
Servicing: Suspension, steering, hoses and gaitors check
Servicing: Checking over the lights
Servicing: Tyre condition
Servicing: Locks and door handles
Servicing: Testing brake fluid
Suspension
GTV/Spider dog leg replacement.
GTV/Spider spring pan replacement.
GTV/Spider Spring Pan bush replacement guide
GTV/Spider rear wishbone bush replacement
How to Replace Alfa Romeo 145/146/155 and GTV/Spider Lower Wishbones
Other
TEST page
Alfa Romeo handbooks
The Alfa V6 Engine
Car Registration Letters
Carrozzeria Italian Design Houses
Getting the best out of your Garage
147/156/GTV Service Schedule
GTV/Spider Fault Diagnosis Guide
Fixed Price Servicing
Diagnosing a MAF problem
Alfa Cam Belt Special Offer
Related Links: Alfa Romeo Spider Parts

 
>> Tuning és extraNémeth Lajos // Alfa Giulietta 2.0 JTDM-2 Distinctive // 2021-02-04

Karácsonyra "RIGUM" márkájú méretpontos gumiszőnyeget kaptam szüleimtől, de készlethiány miatt csak ma hozta meg a futár :)

 

Az olajlecsapató eltömődött és jelentősebb mennyiségű motorolajat tolt át a légszűrőházba. Erre a légszűrőház olajtaknyos tetejéből sikerült rájönnöm.

A csere szervizben történt, mert nagyon sok dolgot kell meg- és lebontani a cseréjéhez.

KM óra állása: 208320 Km

 
>> EgyébFangio // Alfa 156 156 SW Selespeed // 2021-02-03

Beszereztem néhány, már nehezen beszerezhető gyári új alkatrészt.

 
>> Tuning és extramate59 // Alfa 159 2.4 jtdm SW Q2 // 2021-02-03

B oszloptól hátra legsötétebb Llumar fóliával és az autó egész eleje vízlepergető, öngyógyuló kavics felverődés elleni fóliát kapott.

 
>> SzervizG-MANN🍀 // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 280 LE // 2021-02-03

31.000 km-nél gyári Selénia olaj, olajszűrő és pollenszűrő csere pipa👍
Olaszautók Haza Budaörs, köszönöm.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-02-03

Ma hívott a fényező hogy elkészült a mű. Ajtókról, motorháztetőről még nem küldött fotót, de ebből is látszik hogy szép lesz. :) Jégkáros volt a tető és a bal oldal egy része, ez teljesen el lett tüntetve.

 

JCsabi elkezdett bontani két GTV-t, az egyikben még szabad volt a jobbos ablakemelő. Igaz a mechanika kukás, de nekem csak a motor rész kellett. Ma megjött, folytatódhat a történet.
Megint rá kellett döbbennem hogy Giovanni az használja amit a polcon talál.
A GTV-ből kibontott motor azonos a 166-osból kinyerttel, és természetesen mindegyik más mint PHuBi-é.
Sajnos a balos ajtóba az ablakállító szerkezet miatt nem fér el. Mindenképp balos áttétel kell.
A fogaskerék átrakása eleve kiesett, mert más a méret.
Marad a motor átrakása a 166-ból származóra.
No itt hagytam abba, mert a szénkefék ponthegesztve vannak. Tudnám forrasztani, de előbb alszom rá párat.

update 2021.02.03.
Azt hiszem megvan a megoldás. A jelenlegi jobbos (jó) ablakemelőből át tudom tenni balra a műanyag fogaskereket. A most beszerzett jobbosból meg berakom a helyére a komplett motort. Nem kell forrasztgatni, ponthegeszteni. Csak össze kell rakni a szétszedett motort :-)

update 2021.02.04.
A gondolatot tett követte. Giovanni rokonságának sűrű emlegetése közben sikerült kb. tizedszerre összeraknom a motort. Most már kíváncsi lennék hogy a gyárban hogy csinálják. Eredetileg is ennyi időt szántam a rá, de a két ajtó szét- és összeszerelését is meg akartam csinálni.

 
>> SzervizLaciferi // Alfa GT 1.8 Twin Spark Progression // 2021-02-02

Ma sikerült megejteni az olajcserét, illetve az olaj és levegő szűrők cseréjét.

Ha már itt jártam, kicseréltettem Zsolttal a jobbos oldalsó indexbúrát is, mert egy ideje folyamatosan ki akart esni, mostmár pöpec :)

Pollenszűrő majd elnapolva tavaszra, mert klíma tisztítás is lesz, plusz első fékek is komplett, tehát addig ráér.

Lassan lambdaszondák is cserések lesznek... Aminek nem örülök...

Költségeim :

Motul 10w60 olaj 5 liter 18000 Ft
Szűrők 7000 Ft
Indexbúra 3000 Ft
Szerelő Olman Zsolt 15000 Ft

Km állás : 108600

 

A "gyakorló" motoron kipróbáltam a szerzeményt..
A keret ahhoz kell hogy a fúrógép tokmánya megakadjon és ne tudjam túltolni a főtengelyre. Még lehet lejjebb állítani mert az alsó 2 cm-t nem éri el.
A második kép a még tisztítatlan, a 3-4 a már tisztított felület.
A nyomok jól láthatóak.
Már csak az "előtolást" kell kiszámolni és metronómmal beállítani hogy kiadja a kívánt crosshatch értéket.

Mi is ez a cucc