Blog
Ma sorra került az amerikai jövevény :-)
Szereplők:
- Flexhone (1.kép) a "járókerettel" - A keresztvason felütközik a fúró és nem lehet túl mélyre tolni (alatta ott a főtengely),
- szöszmentes papírtörő (2.kép), illetve nagy mennyiségű hagyományos törlőpapír,
- ducktape (3.kép), ami most éppen fekete színű mert anno a németeknél Bad Mergentheimben ez volt akciós (itt egy percre megálltam megemlékezni a Covid előtti utazási lehetőségekről, egyiken vettem ezt is még 19-ben),
- két flakon WD40 (4.kép).
Az éles bevetés előtt még két próbát tettem a gyakorló motoron. Miután láttam hogy jó a kiszámolt ütem mert hozza a kívánt Crosshatch-ot jött az éles bevetés.
Menetrend:
- Motorteret kibélelni papírral hogy ne legyen minden tele WD40-el.
- Az éppen nem megmunkált hengereket leragasztani.
- Szöszmentessel a henger alját kibélelni (2 db elég volt).
- Járókeretet felrakni.
- Az előre kiszámolt ütemben 20 ide-oda futamot csinálni (a Flexhone oldalán 14-et javasoltak, de a tesztmotoron végzett próbál alapján 20-at csináltam) - az ütemet a fordulatszámból, a Crosshatch-ból, a hosszból és a henger átmérőjéből lehet számolni és egy metronóm app adja.
- Mosószeres vízzel és sok-sok törlőpapírral tisztára mosni a hengert. Addig amíg a papír fehér nem marad.
- WD40-el befújni a korrózió ellen.
- A henger aljában lévő két papírból a felsőt kivenni.
Miután mind megvolt jött a következő menet:
- Takarás az előbbiek szerint.
- Új második törlőpapír alulra.
- WD40-el még egyszer (többször) kitisztítani a hengert, amíg a törlőpapír tiszta nem marad.
- Most jön a szintén az USA-ból származó csodapor a Total Seal (9.kép). A henger belsejét ki kell kenni vele. Ha elég tiszta volt a henger, akkor megzöldül a felületen, ha nem fekete lesz mint a kezemen.
- Alsó papírokat kiszed (a lehullott port jól látható rajta).
Gyakorlatilag jövetnek a dugattyúk.
Levezetéskét kicseréltem az olajszűrőt egy újra.












Ma sikerült kicserélni a fojtószelep előtti bordás szívócsövet és a termosztátháztól a hűtő felső kivezetésére menő vízcsövet. Mindkettő megérett már rá.
A cseredarabokat a Totallyalfától rendeltem Angliából.
75,47 GBP —> 30188 HUF



A dugattyúkat leszedtem a hajtórúdról, hogy könyebben tisztán lehessen tartani őket. Zéger le, csapszeg ki.
Egy zéger úgy elrepült hogy hosszas keresés után se lett meg, a gyakorló motorból pótoltam.
A csapszeg könnyen, akár kézzel is ki- és betolható. A negyedes krova rövid szárára szövet szigetelő szalagot tekertem és az lett a célszerszám (4.kép).
Felkerültek a furatok a dugattyúkra. 2x2 db 2 mm-es.
Végül felkerültek az NPR gyűrűk.
A három részes olajáteresztőt nem egyszerű felrakni, minden nagyon kicsi és a hullámos rugó ellenében kell benyomni a horonyba. Bőségesen olajozva a helyére csusszan, onnantól olyan mintha egyben lenne, együtt forog. Jól is néz ki, szimpatikusabb az eredetinél.
A másik kettőt a fogóval könnyű felrakni. Mondjuk a fogantyúja lehetne valami más anyagból vagy redőzött, mert a gyűrű olajozása utáni olajos kézzel nagyon csúszik. Férfiember meg ilyenkor automatikusan a ruhájába törli a kezét, amit aztán ki is kellet mosni :-)
Az NPR is segít mert a gyűrűre rá van írva hogy melyik a felső fele. Ha az ember figyel akkor eltéveszthetetlen.
Ja, megnéztem az NPR gyűrűhézagát is, 0,25-0,30 mm-t mértem, ami jobb mint a kiszedetteké.
A dugattyúk a polcon várják hogy visszakerüljenek a helyükre én meg bonthatom a sörömet, mert végül is a ma elvégzettekért lett szétkapva a PHuBi.
A garázsban eltöltött 42,5 óránál és 1.720 fényképnél tartok, a költségeket majd a végén nézem meg.











A spiderben amiből az airride rendszer jött eredetileg a hamutartó fedelébe volt "integrálva" a két nyomásmérő óra, a kapcsolók pedig nem tudom hol helyezkedtek el, azok csak úgy voltak mikor megkaptam a szettet. Én viszont semmiképpen sem szerettem volna a középkonzol látható részeit szétfaragni, a hamutartót különösen nem, mivel tudom, hogy baromi ritka az amelyiknek még működik a fedele, és az enyémben pont működik :) Igaz kaptam komplett hamutartót ami már szét volt ehhez faragva, de nekem kinézetre sem igazán tetszett ez a megoldás. Én inkább lehetőleg szerettem volna láthatatlanná tenni a kapcsolókat és az órákat egyaránt, viszont ugye fontos, hogy kéznél legyenek, és azért rájuk lehessen nézni, így sok verzió nem volt, úgy döntöttem a könyöklő belsejébe kerülnek. Bár minden körülbelül mm-re pontosan jött ki, hogy még épp össze lehessen rakni mindent, de a lényeg, hogy működik, és nincs szem előtt, így teljesen elégedett vagyok az eredménnyel :)

Egy csütörtöki estén hazafele indultam a munkából, mikor szembesültem a ténnyel, hogy le van törve a jobb oldali tükröm. Az ajtót is sikerült megnyomni, a magasságból azonnal látszott, hogy platós autó lehetett. Az irodaház parkolója be van kamerázva és rendszámfelismerős beléptetés van - így másnap meg is lett az elkövető. Elismerte a kárt, bár azt állította, nem vette észre hogy mit csinált (ez nekem nettó ellentmondás). Megkaptam a kék-sárgát, meg egy kis "elnézést csomagot" a komolyabb retorziókat megelőzendő.. :) A biztosító fizetett, a kár pedig 1 tükör, 1 horpadás javítás. Csokagm cartárs volt olyan jó hozzám, és megajándékozott egy színazonos tükör burkolattal. Ezzel legalább nem kellett foglalkozni!

Enyhe bugassal jelezte a jobb hátsó csapágy hogy részéről ennyi elég volt. Párban cseréltük. Skf ment a helyükre.
Egyik tolatóradar szintén megunta a szakaszos mérést és úgy döntött feladja. Depobol megjött az utódja mire felszívta magát és most megint működik...🤷 Azért a kesztyűtartobol nem veszem ki. A műtétről kivételesen nem készítettem képeket mert szerelő csinálta és vette az alkatrészeket, a hazfelujitas most minden szabadidőmet leköti így most ezekkel amennyire lehet csak annyit foglalkozok hogy elviszem és kifizetem.🤷
Mivel a bal első hangszóró tök süket volt, a jobb oldali meg recsegett a csere mellett döntöttem. Az www.autodvd.hu-n árulnak hangszóró szettet a típushoz beépítő kerettel, hangszóró csatlakozóval és hangszóróval. Egy Ground Zero szett mellett döntöttem, ez 22e forintomva került. A beszerelés elég egyszerű, le kell szedni ajtó panelt, régi hangszóró ki, beépítő keret, új hangszóró be (a keretet meg kell fúrni a vezeték átvezetéséhez) és kész is. Határozottan jobban szólnak mint a gyáriak (főleg hogy azok már kehesek is voltak). Mivel a nyavajás Blue&Me bluetoothon nem hajlandó zenét fogadni, vettem a fejegységhez egy Jack aux kábelt. Ez a váltó mellett az ülésnél vezettem ki, rákötöttem egy elfekvő bluetooth vevőt (egy BlitzWolf® BW-BR1), amit a kardán alagút oldalához két oldaló ragasztóval rögzítettem, így simán tudom ki-be kapcsolni, illetve akár számot is váltani.


Hosszu kihagyás után úgy döntöttem folytatom a blog írást, mert lehet hogy senki sem kíváncsi rá, de én tudni fogom mikor mit cseréltem. :)
Nekem ma indul a cabrio szezon ha a beígért 16 fok megjön délutánra. Persze tudom hogy ez csak átmeneti de ráfér egy kis átmozgatás a Spiderre.

Ha már nincsenek a dugattyúk a helyükön jó lenne megtudni hogy kopott-e a henger.
A gondolatot tett, pontosabban mérés követte. Sikerült kölcsönkapnom egy furatmérőt egy mikronos (!) mérőórával. (Ebben a tartományban nem túl egyszerű bármit is mérni.)
Négy magasságban mértem meg a hengereket, a főtengely irányában és arra merőlegesem.
Mivel 83 mm-es referencia gyűrűt nem sikerült szereznem ezért a műszert a henger felső részén nulláztam, ott ahol más nem jár a dugattyúgyűrű.
Az itt felvett mérettel hasonlítottam kb 1 cm-el lejjebb, a dugattyú félútján és a legalsó még gyűrű által járt részén.
Gyakorlatban nem tudtam különbséget mérni, az 1-es és 3-as henger alsó két mérési pontja volt a főtengelyre merőleges irányban 3-5 mikronnal (0,003-0,005mm) nagyobb. Ezt inkább mérési hibának tekinteném.
A hengerek hónolása jól látszik mindenhol, sehol sem kopott le.
Fel is merült bennem hogy kell-e hónolnom egyáltalán...
Kiszedtem az olajzócsöveket is.












A hajtórúd csapágyat látva sok kérdés fogalmazódott meg bennem, úgyhogy rendeltem egy új garnitúrát és még valamit.
Egy mérőeszközt, amivel a csapágyhézagot lehet mérni.
A gyári könyv szerint 0,03-0,056 mm között kell lennie, ha a mérés is ennyit hoz akkor egy hibát kizárhatok.



