Blog

>> SzervizInter156 (il mascalzone) // Alfa 147 1.6 TS // 2019-12-06

-égő csere
-fényszóró beállítás
-szűrők cseréje
-olaj csere Selenia Racing 10/60


kilométeróra állás : 128421 Km

 
>> SzervizTtK // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-12-06

Megcsinálták a horpadást a bal oldalán. Az ellenfél biztosítója fizette, úgyhogy a legdrágább módszert választották, kicserélték a sárhányót és az ajtót (!) is. Amúgy szép munkát végeztek, még úgy is, hogy elsőre Luiginek sikerült rossz ajtótömítést szállítani, így majd' két hét volt a manőver. Az értékcsökkenést még be kell hajtanom a biztosítón, de a főnök (egy olasz egyébként) odaadta a formanyomtatványt, egy kacsintással, hogy nem tőle kaptam, mert tulajdonképpen ezt nem díjazzák a biztosítók..
Meg vagyok velük elégedve, úgyhogy aki NRW-ben jár tudom őket ajánlani: Autohaus Breit

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-12-05

Tegnap hívtak, úgyhogy ma elgurultunk a Veszprémbe az Alutigris2007-hez a felnikért.
Csodaszépek lettek. Ráadásul a felni kerékagyra felfekvő része tiszta maradt, így tökéletesen illeszkedik majd a kerékagyra.
Ajánlom őket.

 
>> Szervizalfista78rg // Alfa 156 2.5 V6 SW // 2019-12-05

Az ötletem az volt, hogy kiöntöm a levágott gumi részek helyett poliuretánnal a bakot. Ehhez egy Vytaflex nevű anyagot használtam, ami egy kétkomponensű, különböző keménységekben kapható folyékony uretán. Utánaolvastam, hogy a bakokat Alfáéknál általában 40-50 Shore keménységű gumiból készítik, aminek a szakítószilárdsága kb. 6 MPa. Ehhez választottam a Vytaflex-ből megfelelő anyagot, a 60-as keménységű adja ezt a szilárdságot. Ennek a hátránya, hogy a keményebb anyag elvileg több rezgést, motorhangot juttathat az utastérbe, de így utólag értékelve egyáltalán nem jelentős ez a V6-nál.

Alapos tisztítás után lefestettem a fém részeket, és egy kollégám faragott nekem az én rögzítésemhez szükséges rozsdamentes csövet. Ezután hobbiagyagot használva elzártam / tömítettem azokat a részeket, ahova nem akartam hogy folyjon a poliuretán. Ez nem elnagyolandó dolog, mert iszonyúan viszkózus a cucc, mindenhova bekúszik, a középső csapból a tájoláshoz használt filcet csak kifúrni tudtam, mert nem volt tökéletes a zárás. Az előkészületek után következett a kiöntés – a két komponenst összekeverve lassan, hogy a légbuborékokat elkerüljem, beöntöttem az uretánt, a cső tetejéig. A 24h kötési idő után még 3-4 óráig sütöttem 65°C-on, ami a leírás szerint további szilárdságot ad neki. A képeken látható kis hurkapálca egy vízlevezető furat célját szolgálta, ami az eredeti darabon is rajta volt, de nem igazán akart kijönni, pedig még olajjal is bekentem, úgyhogy ki kellett fúrnom a végén. Az agyag szépen lejött a poliuretánról, vízzel teljesen el lehetett távolítani.

A beépítéskor a nagyobbik tárcsát alul, a kisebbiket pedig felül használtam (ahogy eredetileg is volt, erről nem készült sajnos kép, de az utolsó előtti érzékelteti, hogy hova került a kicsi) de a V6 eredeti csavarjával. Már ekkor egyből éreztem, hogy ez jó lesz, semmit nem lógott a motor, és 2 év után a tapasztalatok abszolút pozitívak! Biztonság kedvéért utánhúztam a rögzítő csavart 50km után. A motor stabil nem leng minden nagyobb bukkanó, keresztborda után, a sportpack rugókkal kiegészítve szerintem tökéletes, végre tudom igazán élvezni az Alfázást a V6-tal!

 
>> Szervizalfista78rg // Alfa 156 2.5 V6 SW // 2019-12-05

A jobb oldali motortartó bakom lógott, bukkanókon állandóan úgy éreztem, hogy mocorog a motor, leng a kaszniban, a felső nyomatéktámasz is szakadt volt. Cserélni akartam, a gond viszont csak az, hogy nemhogy újat nem kaptam sem itthon, se Németországban, se Angliában, se Olaszországban de még bontottat sem voltam képes felkutatni a V6-hoz… Külföldi fórumokon utánaolvasva, ez egy évek óta létező probléma, az Alfa kifuttatta ezt a cikkszámot (OE: 60655868), utángyártott pedig nincs (Birth 50380, OCAP 1225607, Malò 70492, Original imperium 28275). Ez érinti az összes 156, 147, GT V6-ot, és ha jól tudom, még a GTV-t (916) is.

Nem volt más választásom, megoldást kellett produkáljak magam (felújíttatni lehetett volna talán, de addig nem akartam kiadni a kezemből, és kivenni a kocsiból, amíg nincs valami más megoldásom – végül olyan jól sikerült, hogy fel se újítottam, nem kellett).
Sikerült szereznem egy bontott bakot, ami a felfogatást illetően azonosnak tűnt, sajnos nem tudom mibe való, még a bontós sem emlékezett rá, miből szedte ki. Ennek álltam neki, először lefeszítettem az alsó tárcsát, majd az amúgy szakadt gumit megfurkáltam, és kiszabadítottam a közepét. A felső tárcsát egy flex segítségével bontottam le a csavarról (a csavar fejét vágtam le). Kivágtam a gumi közepét, a nagyolás sniccerrel, a finomítás, és a mélyebbre vágás Gillette-tel készült.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2019-12-05

Mivel a lógó futómű miatt elnyalta a jobb első gumit, és már a balos is lassan csereérett volt, így vettem 2 db Kormorán télit 225/50 R 17 méretben.

Km: 249.000

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2019-11-15

Első futómű lengőkarjai lettek szilentezve, axiálcsukló, gömbfej cserék, balos gumi emelőpogácsa pótlása.
Futómű beállítás.

Km: 249.000

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2019-12-05

Liqui Moly 5w40 diesel high tech olaj, olajszűrő, levegőszűrő.

Km: 250400

 
>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-11-30

Már egy ideje éreztem, hogy nincs minden rendben köztem és Bella között, de ráfogtam, hogy biztos azért nyafog, mert egy másik olasszal róttam az utakat és nem vele.
Sajnos ennek meg is lett a böjtje. Újra kicsit tovább nyúlt a lábam a kuplung pedálon. Hétről hétre (nálam a Bella csak főként hétvégi kocsi), majd tanulva az előző esetemből inkább már most elvittem szervizbe átnézni mi is a konkrét hiba. Munkahengerekre gyanakodtam, ami részben igaz is, annak ellenére, hogy kb. 8 hónapja volt cserélve mindkettő. Elvittem tehát szokásosan a bevált szervizbe, majd ott egy hét után visszakaptam kicsikém azzal, hogy légtelenítették a rendszert (amiért borzasztó összeget kértek el) majd kaptam egy kuplung/váltó felújítás ajánlatot 600-700€-ra. Na itt dobtam rögtön két hátast. Annak tudatában, hogy már voltak munkahenger problémáim megpróbálkoztam egy helyi szerelővel, akit mindig hanyagoltam mert sosem volt ideje és tán jószívűsége miatt rengeteget csúszik és ígérget.

Szóval
Telefon fülhöz --> időpont egyeztetés --> vinném, nem lehet, halasztás --> telefon, új időpont --> vinném, nem lehet, halasztás --> majd nagy nehezen 1 hét után bekerült, ahol további lassan 1 hetet csücsül (amire azt mondta, hogy 3 nap bőven elég lesz), mivel valami csavar nem enged már a második napja(?!) nagyon abszurd a helyzet amit közölt velem, de mást sajnos nem tehetek, mintsem türelmesen várhatok és remélhetem a legjobbakat. Az egészben annyi a pozitívum, hogy a váltó kinyomócsapágya is cserére kerül és remélhetőleg a folytonos enyhe olajszivárgásom ezáltal megszűnik.

...TO BE CONTINUE

Az egyik oldali látványosan megváltoztatta a színét, úgyhogy cseréltem mindekettőt. Párban kell cserélni őket. Osram Xenarc Original 4300K az új, darabonként 13500 HUF.