Blog
Március elején - az "üzemanyagfolyásos" mizériát követő szombaton - nekiláttam a már szokásosnak nevezhető tavaszi teendőimnek. Kicseréltem a légszűrőbetétet, a pollenszűrőt, valamint kifertőtlenítettem és ellenőriztettem a gázmennyiséget a klímában (kellett bele 200 gramm, mert csak 300 jött le az 500 helyett).
Pár héttel később, a hónap végén emelőre került az autó. A terv az volt, hogy visszacserélem a nyári kerekeket, s kezelem a fenéklemez télen bekövetkezett - előzetesen apró kis felületi rozsdaként azonosított - elváltozását. Nem mondom, hogy az várt amire számítottam, hisz észrevettem, hogy a hátsó fékbetétek már kis híján vason vannak, s a fenéklemezen is (igaz nem ott ahol előzőleg vártam, hanem egy, a legelső alkalommal még más módszerrel javított helyen) találtam egy hüvelykujjnyi lukat.
A sajnos már szokásosnak mondható munkafolyamat következett - csiszolás, Brunox, tömítőmassza, fólia, tömítőmassza, alvázvédő - de azokon a helyeken ahol már így javítottam, egészen jól tartja magát. Továbbra sem vagyok rá büszke, de csak kis felületen, és a karosszéria merevségét nem befolyásoló helyeken alkalmaztam a módszert (küszöbök, tartóelemek, és a fenéklemez nagy része szerencsére épek), ott is leginkább csak amiatt, hogy ne ázzon alulról a beltér.
Végül április elején leműszakizott, és kapott hátra egy garnitúra Textar fékbetétet, valamint hogy teljes legyen a szerviz (az üzemanyagszűrőt szintén márciusban már cseréltem), lecserélték a motorolajat és az olajszűrőt is. Ez utóbbi maradt Bosch, de az olajban változás történt. Az évek óta használt Mobil helyett most az 5W-40-es Total Quartz 9000 Energy-re esett a választásom - eddig minden munkahelyemen Total kenőanyagokat használtunk, soha nem volt semmi panasz, így remélem az Alfának is megfelel.
Műszakilag most kimagaslóan jó állapotnak örvend a 156-os, futóműve egyelőre hangtalan és feszes (kopp-kopp), fékei szinte újak elöl hátul, s az ülésfűtést valamint a leszigetelt tetőablakot leszámítva minden hibátlanul működik benne. Anno csak átmeneti megoldásnak indult, de lassan új rekorder lehet belőle. Ma már több, mint két éve megvan, ami eddigi kilenc autóm közül csak az E36-osnak és Puntónak sikerült - utóbbinak is csak úgy, hogy a nyarakat leszámítva végig garázsban pihent, s mindig volt mellette egy "első számú" járművem is.
Gyerek mellett már nem csapong úgy az ember, de pont emiatt egyre nyilvánvalóbb az is, hogy kelleni fog valami praktikusabb, fiatalabb, kevesebb törődést igénylő járgány. Két évet még biztosan kaptam, hogy megálmodjam a helyes irányt, ugyanakkor a rajongás biztosan megmarad az öreg Sportwagon irányába...





Motul olaj + szűrők csere 173.780 km
Akkumlátor csere .
Klíma töltés után két nappal a gumicsőnél elment a klíma . A gumicső 20.000ft + 14.000 a töltés .Erzsébeten a Kölcsey utcában .
2019.05.04. 175.789km új Continental 215/55r17 nyári gumi vettem.





Ma begurultam Zé-hez ès megejtette az olajcserèt szűrővel, levegőszűrő cserét ès a fèk olaj átcserèlèsèt.Bal fèl tengely gumiharang bilincset kellett cserélni mert le volt lazulva. Minden rendben volt bár a szelepfedèlnèl ès a váltón tömítés kell majd cserélni mert kicsit engedi az olajat.Erre szerintem ősszel visszatértünk ha nem növekszik jobban az olaj folyás.
Lang autonal beszereztem par aprosagot ami tavasszal esedekes:
- Filtron levego szuro 2500 Ft
- Filtron pollenszuro 2000 Ft
- 1 par Valeo ablaktorlo lapat elore 2500 Ft
-2 db OSRAM cool blue H1-es izzo, mert kiegtek a regiek 2500 Ft
-Vettem utantoltesre 2 liter Motul 10w60 olajat is, hogy olajcsereig kibirja 7000 Ft
A téli átmozgatásokon kívül végre elindult a tavasz. Volt egy kis autóvillamossági beavatkozás (világítás, index, feszabályzó stb, rakoncátlankodott) és ha minden jól meg a 7végén egy közös öregautós hegyi túra lesz a Bükkben.

Javításra került a téli csatt nyoma (új lökös és pajzs, fényezve), illetve a géptetőt is újra fújattam a sok kavicsnyom miatt.
Olajat és szűrőket cseréltünk (kiv. gázolaj), valamint szelepfedél tömítést, és még néhány apró tömítést és armatúrát a befecskendezés körül.
Felkerültek a nyári gumik is.
Sajnos kiderült, hogy a turbónak nem néz ki sok hátra, kipufogó oldalon olajozik.. :(
Km: 253.900


Lassan lezárom a lakatoláshoz az előkészületeket = beltér teljesen ki, kintről minden műanyag apróság le, stb. Vicces látni, hogy milyen sok elem ismerős az Alfettából, mégis mennyi apró finomságban van eltérés.
Arról nem is beszélve, hogy amióta elhagyta a gyárat az autó, még nem volt babrálva (védőfóliák itt-ott a szőnyegen, stb.). Szokatlan...
A motorteret is megviselte a sok állás, vagy 1,5 vödör tűlevelet, és egyebet szedtem ki belőle.

Felkerültek a Goodyear efficientgrip performance nyári gumik. A jobb első felnit sajnos görgőzni is kellett, de most már rendben.










