Blog
- Levegőszűrő (Mann C15007)
- Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
- TCT hidraulikaolaj (Liqui Molly 1127 Zentralhydraulik-Öl 0,5 liter [csak a tartály])
- EGR-szelep, pillangószelep és MAP-szenzor tisztítás
- DPF nyomásmérő tömlő cseréje
- Első lengéscsillapítók cseréje (Bilstein B4)
- Fékfolyadék csere (ATE DOT4 SL6)
153 559 km





A téli kerekek cseréjekor vettem észre egy kb. 1 cm-es hasítást a bal belső féltengely porvédőn amin keresztül a zsír szépen utat talált magának beborítva ezzel a váltót és környezetét...utólag belegondolva lehet ez okozta az enyhe, gyorsításkori remegést...
A csere jó alap volt arra, hogy némileg fejlesszem a szerszámkészletemet beszereztem egy bilincsfogót, körmös csapágylehúzót illetve csináltattam a cégnél egy célszerszámot a gyári mintára amivel a féltengely véganya le és felszerelése légkulcs használata nélkül megoldható.
A kiszerelés aránylag gyorsan ment azonban a belső csillag nem akart lejönni, flex lett a megoldás így lett egy terven felüli rohanás a bárdiba szerencsére polcon volt elég baráti áron. A könnyebb összeszerelés végett a féltengely ment éjszakára a fagyasztóba a csillag meg a radiátorra aminek köszönhetően az összerakás már könnyen ment, Tutela Star 700 zsírral összeraktam ámde a porvédő bilincse is feladta a leckét mert a noname fogó nem bírt vele így külső segítséget kellett igénybe vennem (megvan a következő szerszám projekt).
Terven felül kicseréltem még az alsó gömbtámaszt is mert a porvédőjét sikerült kivágnom szerencsére ez volt itthon polcon még régebbről. Ez se ment egyszerűen mivel a gyári gömbfej szegecselt így ismét flexelés lett a vége.
Minden csavart a gyári nyomatékkal húztam le a féltengely anyánál még szögmérő is kellett amiben az idén beszerzett gyári (sajnos holland nyelvű) szerviz cd volt a segítségemre.









Kicseréltem a klímapanelt, mert hidegben nem akart normálisan jelezni. Melegben(tavasszal, nyáron) ,és nagyon hidegben (-10) viszont jól működött, amit nem értek. Illetve akkor is jó volt mikor jól átmelegedett már a kocsi, de ahhoz volt,hogy 1 óra is el kellett teljen. Mindegy. Cseréltem, proxy rendezés után a km órát sem villogtatja.
Köszönöm az alkatrészt d.boy barátomnak!







Megvettem első körben azokat az alkatrészeket, amikre biztos szükség lesz, és minden újonnan vásárolt használt autómon lecserélek.
- vezérműszíj görgőkkel
- vízpumpa
- hosszbordásszíj görgőkkel
- 8db gyertya
- olajszűrő
- olaj (Mobil 1 Super 2000 10W-40)
- levegőszűrő
- pollenszűrő
Remélem az újév első napjaiban sikerül mindent kicserélni és végre használatba vehetem az új szerzeményt.

Találtam kínai oldalon olyan kilépőfényt, ami megegyezik a gyári világítás foglalatával. Nem kell fúrni, faragni, még a csatlakozó is ugyanolyan. Kb. 2 perc volt a cseréje. Nagyon tetszik :-)



Az autót az első német tulajdonosa pótkerék nélkül, defektjavító készlettel rendelte. Rég kaptam defektet, de nem szeretnék emiatt trélerre kényszerülni. Végül az ünnepek előtt beszereztem egy 17-es mankókereket. Egy 156 szerszámkészlete volt kéznél, a műanyag tartót kicsit átfaragva összeraktam a kerékkel, így már nem lóg ki. Majd kicserélem ide valóra, addig is a funkcióját ellátja. A gyári kompresszor meg jó lesz nyáron a matrachoz :)
Az a mániám, hogy a ködlámpákba sárga fény kell, de gyűjtöttem a lelki erőt a cseréhez. Magneti Marelli izzók, kicsit sárgábbat szerettem volna, de elmegy. A bal oldal könnyen ment, a jobb kicsit nehezebben. Gyári előírás szerint lökhárító levétellel cserélhető, de az sok csavar. Nézegettem, a légszűrőház rögzítése csak 1 csavar és 1 bilincs. Ezeket lebontva annyit el tudtam mozdítani, hogy beférjen a kezem. A lustaság fél egészség.
Végül bekerült egy csomagtértálca. Lengyel Rezaw-Plast, gumis anyag, nem büdös, jó cucc.
Erre az évre ennyi :)




