Blog
már megvásárláskor éreztem hogy kevés gáz lehet a kocsiban igy mai nap orvosolva lett ez a probléma. nyomáspróbázva lelett szóval elvileg nem ereszt sehol viszont szinte semmi gáz nem volt benne. végre jéghideg levegőt tól be az utastérbe.
tegnap pedig elszállt a bal első xenonom aminek már eddig is vhogy másabb szine volt. ha már balost cserélem úgy voltam vele legyen a jobbos is. valahogy jól sejtettem hogy nem párban voltak utoljára cserélve az egyik osram a másik Philips volt. csere kb 5percet vesz igénybe.


Újabb téma, amiről nem lehet sokat vitatkozni. A csomagtér szűk, ami már eleve jó jel - van hely a lengőkaroknak. :) Sok múlik azon is, hogy szépen ki van merevítve az egész kasztni, nyöszörgéseknek nyoma sincs. Az első tornyokon is vannak merevítők, és a kalaptartó alatt is elég vaskos összekötő fut keresztül. A súlyra is figyeltek, az elemek jelentős része alumínium a motorblokkal egyetemben, a kardántengely karbon, stb. A kormány olyan direkt, mint kategórián belül semmi másban, hajtási befolyás pedig zéró, ahogy az egy hátsókerekes verdától elvárható. Minden kanyar előtt türelmetlenül vársz, hogy végre fordulhass. :)
Parkolásnál a végállások közelében ugrálhatnak az első kerekek, mert ilyenkor egymáshoz képest nem megfelelő íven haladnak. A sportos futóműgeometria olyan kanyarvételekre van optimalizálva, amikor a külső íven számottevően nagyobb terhelés van, ami ugye parkoláskor nem valósul meg. Ehhez jön hozzá, hogy elég nagy szögben ki lehet tekerni a kerekeket (RWD előny), ahol az eltérések már eléggé megnőnek ahhoz, hogy ilyen szembetűnő jelenséget produkáljon. A mélygarázsos műgyantán különösen látványos. :) Cserébe menet közben az egész autó mozgása légies, mindent könnyedén old meg, mintha a gyors irányváltások a világ legtermészetesebb dolgai lennének - mert neki az is.
A tesztek alapján számítottam erre az érzésre, arra viszont nem, hogy közben egészen élhető marad rossz úton is. Ebben valószínűleg a mai szemmel nézve nem túl peres gumik (/50) és a csak közepes méretű felni (17”) is segítenek. Szerintem nagyon jó kompromisszum sportosság és kényelem között, hiábavaló próbálkozás lenne belekötni.
Oké, nyilván bele lehet, hiszen egy futóműfelújítás biztosan nem két fillér, és a csomagtér sem olyan tágas, mint lehetne, de akit ez izgat, az is biztosan megtalálja a számítását a Fiat haszongépjármű részlegénél. :)

Szokásos éves szerviz; motorolaj (Selenia WR 5W30) + szűrő (és olajleeresztő csavar, mert elnyalódott a feje), légszűrő, üzemanyagszűrő, pollenszűrő, szervó- és váltóolaj, fékfolyadék csere, illetve bal-hátsó törött rugócsere (Sachs 996932). A nagy szerviz közepette kapott egy szett ablaktörlőlapátot (Valeo Silencio) is.
KM: 138563

A szemüvegtartó zárjának ragasztása sikertelennek bizonyult. Nagyjából két hétig tartott, aztán simán elpattant. Elég sok keresgélés után sikerült találnom egy bontottat. A probléma megoldódni látszik. Vettem új szövet szőnyegszettet is.

2018.07.22 az autó eladásra került, Stuttgartba fog kerülni...
2év közel 30ekm.
rezonátor cső csere, felső turbócső csere, kipuffogó dob csere.
még mindig nem az igazi. erőtlen, ez onnan is látszik, hogy 180 a vége. és valahol valami kifúj.
olvastam, hogy ha rezeg/remeg, meg hol megindul, hol nem, akkor a porlasztónál lehet a gond...most elindulok ebbe az irányba.
Ismét olajfolt keletkezett az autó alatt, most a szervó csöve adta meg magát. Úgy néz ki ez a 2.4-esek jellemző kopóalkatrésze , 200e km felett. Be van ütemezve a cseréje, addig töltögetem, illetve ráhekkeltem némi burkolatot, hogy ne spricceljen, és lehetőleg ne a generátorra folyjon.
Újabb 2 év :)
Kéziféket kellett kicsit reszelni, mert túl nagy volt az eltérés -> hátsó tárcsa + betét csere lesz, kézifékkötelekkel együtt.
Az első xenon szint jeladó eltört, AlfaDepo-ból vettem bontottat 16.500-ért
Az autó érkezésének alkalmából beszereztem néhány eszközt a tisztításához, ma volt az első bevetés. Kb. ez volt a folyamat:
- Porszívózás, belső részek áttörlése nedves mikroszálas kendővel
- Belső műanyagok, gumik kezelése Wolf Silk Milk-kel
- Felnik tisztítása Sonax Xtreme felnitisztítóval
- ValetPro Citrus Pre Wash előmosó felvitele Alta Foam 2000 habosítóval
- Mosás mikroszálas mosókesztyűvel sima Sonax samponnal, kétvödrös technikával
- Szárazolás nagyméretű vastag mikroszálas kendőkkel
- Kátrány- és bogároldásra Koch Chemie Insect & Dirt Remover-t szereztem be, de most még nem volt rá szükség
- Shiny Garage D-TOX fémes szennyeződések eltávolítására, még erre sem volt szükség
- Wolf gyurma + nedvesítő koncentrátum maradék dekontaminálásra, szintén nem vetettem be
- Felnik kezelése Sonax Xtreme nano felnivédő bevonattal
- Fényezés kezelése Sonax Xtreme Protect + Shine nano lakkvédővel
- Üvegek tisztítása 20%-os izopropil alkohol oldattal
- A szélvédőre Wolf Glass Guard nano bevonat került
- Külső műanyagok, gumik és motortérben lévő műanyagok kezelése Koch Chemie Plast Star-ral
El is ment rá a fél napom. :) Még tanulom a dolgot, sajnos voltak hibák, az eredmény nagyon nem tökéletes, de majd idővel egyre jobban fog menni. :)




