Blog
'15' mankó kerék 2.000,-
Fl bal első ajtó gumi kéder 1.000,-
Egyéb apróságok : ablak emelő, lámpa magasság állító és tükör állító kapcsolók, patentok, kilométer óra előtti műanyag keret, beltér hátsó lámpa, FL bal napellenző, csomagtartó zár feletti műanyag burkolat, 1.6 felirat 2.000,-

Szó mi szó alfi bekajálta az infinity gumik belsejét.Egyébként nem tüntek még "annyira" rossznak.A minap viszont egy nagy zuhiba fel fel úszott az eleje.Ez megpecsételte a sorsukat.Jobban megnézve amúgy is a kopáshatár közelében járt a két első.Végül is nem panaszkodhatok.50 k kilóméter ment a kínaiba.Egyébként sem volt velük semmi bajom.Egyszer nem csúszott meg.Mondjuk nem is autózok határon.De azért volt,hogy 1-1 ismerős kanyargós szakaszon elcsendesült az utastér.Most nexen került fel.Heti akcióba egész jó áron volt.Ha annyit tud mint az elődje vele is elégedett leszek.
255000 km
Ismét elérkezett az újabb olajcsere időpontja. Gyári olajszűrő, gyári gázolajszűrő, gyári légszűrő, gyári pollenszűrő, Selénia 5W40 olajjal.
Mivel a gyári kartervédő már igencsak viseltes volt és a lógásánál fogva sok helyen leért, így rendeltem az autóhoz való 3 mm vastag acél seriff kartervédőt műanyag porvédőkkel együtt. Ez is felkerült az autóra.


Futás: 110845km
Olaj: Motul 0w30 5.5l
Olajszürő:Bosch
Gyertya NGK 4db
+kapott olaj rendszer tisztítást
Következő csere 118000Km / jövő ilyenkor
Nem akartam én igazán nagyféket, nem akartam semmi tuningot, nem akartam költeni rá... Stb.
Hogy aztán végül így is lett, az viszont Csörinek köszönhető :)
Na de in medias res helyett...
Azt hiszem májusban tett fel Buksi egy hirdetést, miszerint ő eladná a 155-ről megmaradt 305-ös Brembo nyergeit, mert lecserélte őket. Konzollal, tárcsával, betéttel együtt mondott rá 50 ezer JMF-ot. Úgy voltam vele, hogy na jó, hát egyszer élünk, megvásárolom. Megbeszéltük, hogy mivel nekem a dolog eléggé ráér, majd Alfacityre elhozza őket, én közben gyorsan elküldtem az árát (mert Buksiéknak kellett a zsé), aztán megdumáltuk a dolgot, pipa.
Felhívtam még aznap Csörit, aki viszont nem volt elájulva az ötlettől. Álláspontja szerint annyival nem lesz jobb a 305-ös fék a 284-esnél, mint amennyi nyűg van vele, ő inkább a 330-asra cserét javasolja. Na de ahhoz meg minimum a 17-es felni... Én meg egyelőre hanyagolnám azt az utak miatt...
(Eközben egy párhuzamos univerzumban) Amikor elvittem június elején Attilához az autót, azt mondtam neki, hogy amit tud nézzen át, hogy megbízható legyen és ne nagyon legyen vele gond egy darabig. Ő egy nap elteltével hívott. Idézem a beszélgetést: "Te Viktor, akárhogy is nézem, eléggé ki vannak a betéteid elöl is, a tárcsáról nem beszélve. Lecserélhetem?" Mire én: "Persze, ha már nálad van, csináld meg!" Megcsinálta. Nekem eközben valószínűleg az evésen járt az eszem, mert rohadtul nem maradt meg ez a nagyfék projekt. Az autó elkészült, vadonatúj féktárcsa-fékbetét ugye bent figyel.
Miután eszembe jutott a probléma, és Buksi elé tártam, úgy alakult, hogy meg is hirdettem Facebookon a nálam még soha nem járt Brembo fékszettet, ami aznap el is kelt. Egy Toyotában fog jó szolgálatot teljesíteni :) Buksi odaadta a vásárlónak, visszaküldte az árát nekem, én meg el kell, hogy fékezzem ezt a szett betét-tárcsa kombót, utána meg ki tudja mi jön :)))
Így alakult, hogy volt is Brembo fékem az SW-n, meg nem is :)


A komplett futómű felújítás után megérett egy futómű beállítás és ha már ott voltam feltöltöttük a klímát is. A héten még lecserélem az olajat és az összes szűrőt így várjuk a 2100kmes utat hegyen völgyön keresztül...
A magassági pontokat tartalmazó táblázatomat újra kiértékeltem. Az eredmény:
- összesen 684 magassági pont
- reálisa bejárható: 668 (pl. a földút alapú pontok kiesnek)
- Autóval járható: 630 pont - megvolt: 137
- Autóval járható hágó: 564 - megvolt: 101
- Autóval járható magassági pont: 66 - megvolt: 36
- Gyalogosan elérhető (pl. felvonóval): 38 pont - megvolt: 21
A levadászott pontok megoszlása autók szerint (volt ahol több autóval is jártam):
- OFF: 6 db - legmagasabb: 1.209 m - összesen: 4.631 m
- Alfa 156 SW: 5 db - legmagasabb: 1.121 m - összesen:4.084 m
- Alfa 159: 11 db - legmagasabb: 1.793 m - összesen: 12.629 m
- Spider "Pók" : 59 db - legmagasabb: 2.829 m - összesen: 96.313 m
- Giulietta: 44 db - legmagasabb: 2.652 m - összesen: 61.420 m
- Spider "PHuBi" : 27 db - legmagasabb: 2.802 m - összesen: 46.051 m
Papírok, magyarázat, tankolás, és már pörögtek is az első km-ek. Azóta boltba menni is öröm. :)
Többen is óva intettek attól, hogy a külső és a belső is piros legyen, de nekem mindkettő annyira bejön, hogy képtelen voltam őket elengedni, még ha sokak szerint ez így egy kicsit sok is. Szerencsére még rendelés előtt volt alkalmam élőben csekkolni egy ilyen példányt, így nem vállaltam zsákbamacskát. Nekem nagyon tetszik, és ez a lényeg. :)
Ülésekből maradtam a félbőr változatnál, nyáron sajnos a szövetben is könnyen megizzadok, szellőztetés pedig nem rendelhető. Szerintem élőben szépek a fekete betétek (fotókon kicsit furcsa), és a szövet is jó minőségű.
Felniből nagyon dögösek vannak nagyobb méretben, de az itthoni utakra jobbnak láttam maradni az alap 17-esnél, nekem tetszik ez is, és talán a futómű is meghálálja majd.
Bejáratásról, biztonsági olajcseréről megoszlanak a vélemények, egyelőre nem használom a felső fordulatszámtartományt (egyébként lent sem megy rosszul, inkább nyomatékosra van hangolva a motor), kerülöm a konstans fordulaton történő hosszú haladást, és az első olajcserét is előrébb fogom hozni.
A benzinről többeket is kérdeztem, normál 95-öst javasoltak, és a gépkönyvben is ez van, úgyhogy - habár így az elején jól esik mindent megadni az autónak - úgy döntöttem, hogy egyelőre ennél maradok.



