Blog
Sokadik megnézés után elvittem egy próbakörre is, ami végleg meggyőzött. Szépen megy, jó a fék, a váltó mint kés a vajban, nem zörög semmi, minden extra működik benne. Rozsda semmi, egy pici karc van az első lökhárító bal oldalán.
Lefoglalóztam, jövő héten megyünk papírozni.


Hát ez is eljött. Ma elvitték. A szívem szakad meg, de ugyanakkor tudom, hogy ez volt most a racionális döntés. Rengeteg szép élmény köt hozzá a közös kirándulásokkal, magányos hosszú utakkal, örömautózásokkal. Soha nem fogom elfelejteni a hangját, azt hátborzongató érzést, amikor a fordulatszámmérő elérte 6000-et és üvöltött a motor, Ezüst Róka meg száguldott mint az őrült.
Ami jól érzéssel tölt el, hogy jó kezekbe került. Todor igazi alfista, 145, 147, GT, GTV mind volt már neki. Remélem jó gazdája lesz a 156-nak is.
Alább az utolsó képem róla.
Ciao Busso!

Az egyes képen a megmart elkopott öreg nem tudom miért olyan színű nyereg látható, míg a másodikon az jobb állapotú eredeti állapotú.
Átfényeztem RAL3000-re, aminek az eredménye a 3-4. képeken látszik.
Album...




Nem tetszett a korábban RAL3000-es színre fújt féknyereg, mert túl narancssárgás volt, így hát átfestettem RAL3003-ra, ami meg bordóbb mint a gyári, de jobban tetszik.
Album...


A story-nak még nincs vége, úgyhogy egyelőre csak egy rövid slot:
- 2018.06.26: klíma nem hűtött eléggé, rendszer fel lett töltve, kb. 50%-a a gáznak hiányzott
- 2018.07.09: a kocsi egy hetet állt a garázsban előző héten, mert Németországban voltam céges autóval. Mikor hétfőn reggel indultam dolgozni, a klímakompresszor be sem kapcsolt. Pár nap múlva Csabinál (a szerelőm) megállapítottuk, hogy zéró mennyiségű gáz van benne. Szivárgásvizsgálat (N2-vel) kimutatta a hibát egy csatlakozónál, amit javítottunk. Ezután fel lett töltve.
2018.07.23: megint nem kapcsol a kompresszor! Megint Csabinál. Zéró gáz a rendszerben! A hiba oka a feltöltőszelep, ami eresztett rendesen (két héttel korábban még nem). Csere után feltölt, működik.
2018.07.30: indulunk nyaralásból haza - odaúton nem volt gond, a klíma tette a dolgát - kompresszor be sem kapcsol! Ma Csabinál újra...az eddig megjavított helyeken nem ereszt, valami új hibaforrással állunk szemben.
Sajnos vasárnap elmegy nyaralni és csak augusztus 27-től dolgozik újra. Addig pedig már teli van vállalással, márpedig ehhez szét kell szedni a kocsit (lökös le, motorvédő le, szélvédő előtti levegőrács ki és még ki tudja mit kell leszedni).
Szóval kb. 3 hét izzadás vár rám :(
Költség eddig: 25 000 Ft
folyt.köv.
UPDATE 2018. november
Vettem Mareknál klímacsövet. Mondanom sem kell, hogy a megbeszélt időpontban Marek sehol, az alkalmazottja nem tud semmiről...mindegy, nagynehezen találtunk csövet.
Elhoztem, de beszerélskor nem passzolt. Az egyik ív kisebb volt és a végén az átmérő sem stimmelt.
Kiderült, hogy ez a különbség a 16v és 8v között...bár nem értem miért tér el a klymarendszere a két motorváltozatnak.
A csövet Marek visszavette, mert ugye a megbeszélt időpontban ő megint nem volt sehol és a telefont sem vette fel. Az alkalmazottjának kiírta egy cetlire, hogy 12 000 Ft jár vissza, holott 17 000 Ft-ért vettem. Még jó hogy megvolt az üzenetváltásunk az árról a Messenger-ben, így bizonyítani tudtam az árat, amit vissza is kaptam végül.
MAREKhez többé nem megyek!
Most keresek máshol csövet.
Júli 9-én reggel, mikor feleségem indult dolgozni - rendszerint ilyenkor én már szállítom be a gyerekeket a kocsiba, így a garázsban vagyok - arra lettem figyelmes, hogy furcsa, villanyautó hangja van a 147-nek, holott a sportdobbal szépen duruzsolnia kellene, amire egyébként roppant irigy vagyok (az enyém ugyebár dízel).
Délután ránéztem: hát olaj a nívószint alatt, víz szintén. Gyorsan beállítottam a szinteket. Bevallom kicsit szégyelltem is magam, mert a TS-re sűrűbben rá szoktam nézni, de most annyira el voltam havazva munkával és tanulással (készültem egy nemzetközi szakmai vizsgára), hogy elmaradt a tőlem megszokott gondosság.
Másnap füleltem, de a hang nem múlt el. Elsőre beszartam, hogy valami baja lett a motornak a kevés olaj és víz miatt - de hát egyhúzomban nem megy csak 18 km-ert a kocsi, úgyhogy csaknem.
Felnyitottam a géptetőt, és a hangot a vezérlés oldaláról hallottam.
Még aznap este vittem a szerelőhöz.
Csabi (a szerelő) is ráfülelt. Este megnéztem a kis excel táblám a javításokról és hát akkor döbbentem rá mi a baj. Csabival konzultáltam is rögtön telefonon: a hosszbordás szíj, közvetlenül a kocsi vásárlása után, 2013.03.28-án, 73207 km-nél volt cserélve. De csak a szíj! Ergo a görgők még a gyáriak. A szervízkönyv szerint 120 ezernél kell cserélni, de ugye keveset megy évente, tehát az idő benne van, a futásteljesítmény pedig majdnem (108000 km van a kocsiban).
A cserére akkor került sor, amíg mi nyaralni voltunk, Csabi - lévén gyerekkori barátom - kapott kapu és garázskulcsot, úgyhogy mire hazaértünk a 147 ott várta a feleségem a garázsban. Így Csabinak sem volt útban napokig a műhely udvarán, én pedig fedett, árnyékos helyen tudhattam a kocsit a megszokott biztonságban.
Continetal szíjat kapott és INA görgőszettet.
A villanyautó hang megszűnt, tökéletes a kocsi duruzsoló hangja.
Heteken át őrlődtem magamban, mi legyen Ezüst Róka sorsa. Mivel meglehetősen szentimentális vagyok az alfáimmal kapcsolatban nagyon hajlottam arra, hogy adok neki még egy esélyt és megcsináltatom, aztán lehetőleg nem lesz egy ideig baja. Egy év múlva úgyis hazamegyünk és akkor már tényleg csak hobby autónak maradna meg. Ugyanakkor azt is tudtam, hogy a korábbi balesetei miatt valószínűleg soha nem lesz olyan tipp-topp, mint ahogy én azt szeretném. De már eddig is nagyon sok szép emlék köt hozzá. Imádom a hangját, öröm benne minden megtett kilométer.
Mindenesetre elkezdtem bújni a külföldi használt autós oldalakat, hogy vajon mivel lehetne pótolni, ha mégis az eladás mellett döntök (hogy nem Alfa legyen az szóba se jött). Először a 156 v6-okat néztem, de olyan nem igazán akadt, amire lecseréltem volna a sajátomat. A GTA-k ára már eléggé elszállt. A GT tetszik, de egyrészt kell a hely a gyerekeknek is, másrészt a v6-ok drágák abból is. 159 kilőve, nincs belőle rendes benzines,kivéve a TBI-t, de az sem v6. Busso v6 kell, ez is biztos. Akkor nézzük a 166-ot. Abból volt már diesel, azt is szerettem, elég nagy is, mindenki elférne benne. Abból már találtam néhány ígéretes példányt Németországban, Olaszországban is. De ekkor felrémlett bennem az a rengeteg macera, ami egy ilyen külföldről behozott autóval jár, nekem meg időm mostanában elég kevés van.
Szóval csak agyaltam, agyaltam, amikor egyszer csak ránéztem a bolgár használt autós oldalra és láss csodát, találtam egy ígéretes 166-ot. Ha már itt van elmentem megnézni, bár sok reményt nem fűztem hozzá, mert a bolgár kereskedők még a magyaroknál is rosszabbak. Amikor megnéztem, kb. el is dőlt a dolog. Meghirdettem Ezüst Rókát. Tegnap jött egy srác (vérbeli alfás szerencsére) és lefoglalózta. Pénteken viszi. Én meg megyek alkudni a 166-ra, de arról majd akkor írok, ha tényleg összejön.
Kicsit nyiszogott jobb elől, így kihasználva hogy nyári szabadságom alatt Budapesten voltam, el is vittem Németh Misihez.
Stabilizátor rudat kellett cserélni, nyiszogás azóta megszűnt.
Kértem még Misit, hogy nézze át alaposan Ezüst Rókát, van pár dolog ami idegesít:
1. Hosszabb dugózás után nagyon nehéz tekerni a kormányt.
2. A hűtőventillátor kettes fokozatban már rázza az egész kasznit.
3. Nézzünk alá mennyire rozsdás.
Túl sok jó hírrel nem tudott szolgálni Misi.
1. A szervóolaj nem fogy, olaj nem jön sehonnan. Így a hiba oka ismeretlen. Lehet kísérletezni, hogy maga a kormánymű szar, vagy valami egyéb.
2.. A hűtőventillátor egyik lapátjáról hiányzik a súly, ettől rezonál be. A hibát csak az egész ventillátor cseréjével lehetne orvosolni.
3. A főtengelyénél folyik az olaj - tömítéscsere csak a motor kivételével lehetséges.
4. Rozsda - van. Nem túl vészes, de záros határidőn belül foglalkozni kell vele.
Hát nem túl jó hírek. Misi szerint amennyit most rá kellene költeni, hogy tényleg tipp-topp legyen, annyiból, meg a kocsi árából már tudnék venni egy keveset futott, mondjuk Dél-Olaszországból származó rozsdamenteset is.
Úgy, hogy most meg az agyalás mi legyen... De ezt majd egy következő posztban.
