Blog
12221Km megtétele alatt fogyott 675,6l gázolaj. Ez annyi mint:5,52l/100Km.
Ez 2018.02.03.-án 148676Km óraállásnál történt. Mivel az akku kivételkor a napi számláló lenullázódott egyelőre nem számolom tovább a fogyasztást. Ha nagyon akarnám éppen tudnám számolni, mert a 4678km-es napi számlálónál141123km volt.
A fogyasztásom azért ilyen kevés, mert keveset jártam autópályán, főutakon pedig alig ketyeg az autó. 2017 decembertől már gyakrabban járok Pestre, ez a fogyasztáson meg is látszik.
Ha csak az utolsó szakasz fogyasztását mérem, ami12221-8144=4077Km akkor erre már 6.01l jön ki fogyasztásnak ami még mindig nagyon jó.
Ami meglepett: a napi számláló 10000Km után sem nullázódott hanem számolt tovább.
Észrevettem, hogy az akku saru alatt fehér por képződött. Levettem a sarukat, megpucoltam, de ha már levettem a sarut akkor kivettem az akkut is és megtakarítottam a környékét. A váltóházon van olajsár, majd a nyáron le lesz mosva. Ezután a sarukat bekentem savmentes vazelinnel, összeraktam..Sajnos a napi km. számláló lenullázódott, meg egyéb hibákat is jelzett, de egy rövid út után az újraindításkor már minden jó volt. Az aksi még gyári.
Felraktam ma a felniket.
A hátsó tengely tökéletesen olyan, amilyet szerettem volna, az első tengely kudarc. Túl kicsi a gumi, nagyon esetlennek hat az autó alatt a felni, így jövőhét elején rendezem az új gumikat, hogy valahogy nézzen ki a kocsi. Én a fejemhez kaptam, mikor megláttam. Sajnálom, elég rendesen sikerült elszámolni a dolgokat. Az érdekességekhez tartozik, hogy most nem sima csavarokat pakoltam be, hanem vettem tőcsavarokat, azokat tekertem az agyba és vettem piros Japan Racing kerékanyákat. Így lettek felszerelve a felnik. A hátsó tengely oldalanként 16 mm + nyomtávot kapott, az első tengelyen +25mm kell, hogy valahogy kinézzen. Az új gumi mérete 195/35 R18 lesz, jelenleg 165/35 R18 van fent. Muszáj szerdáig megcserélni a gumikat, mert csütörtök reggel már úton leszek AMTS-re








Hétfő reggel 7 óra.
Még félig majszolták csak el a kakaóscsigát a biztosurak, s valószínűleg nem is pont egy alfáról álmodoztak amikor begurultam.
A villogó km óra és a proxirendezés szoros kapcsolatáról nem győztem meg a jelenlévőket, így tovább haladtunk, s abban egyeztünk meg, hogy nemvillogó km órával, s legalább a feljegyzett km óra állással vagy attól nagyobb, de semmiképpen nem kisebb értékkel hozom vissza az autót. A motortér tartalmát a gépháztetőn keresztül szempillantás alatt megfelelőnek minősítették bármi is legyen ott.
Az aknában lámpával vizsgálódó biztos konstatálta, hogy márpedig "itt minden ki van cserélve".
Akár meg is kaphattam volna a vizsgát, de a balos féltengely gumiharangot ki kell cserélni :( Ja és a proxikat rendezni :)
2018.03.19. Sikeres vizsga 202853 km
Féltengely gumiharang cserélve. Proxy rendezve, így a km óra nem villog és az ablakfelhúzó sem lustálkodik már :)
Meguntam az évenkénti toldozgatást-foltozgatást mindig másik vezeték szakadt el most éppen a tolató lámpa nem funkcionált. Megrendeltem a javítókészletet de a végén a forrasztás mellett döntöttem nem bíztam a csatlakozó hüvelyekben. A bal oldali mind a 13 vezetéket kicseréltem a végén zsugorcsővel és bandázsszallaggal fixáltam. A bele toldott vezetékek hidegben is rugalmasak, hajlékonyak maradnak remélem ezzel letudva ez a típus hiba.






Egy nagyon kedves, autórajongó hölgytől vettem, aki fél évesen hozta Németországból. A felnik voltak javítva, ezt leszámítva gyári állapotban van. Toronymagasan a legszebb autó volt a megnézettek közül, így egymás tenyerébe csaptunk. Az 1 éves szervize márkaszervizben megvolt, a 2. már az én dolgom lesz, ezt amint lehet meg is ejtjük. Hosszú és boldog együttlétünk megkezdődött.
31176 km

Bosszúság.A pár hónapja tűzoltó jeleggel a helyi autós boltban vásárolt gumiharang eddig bírta.Már új korában sem tetszett igazán.Az anyaga inkább volt műanyag mint gumi.A selytésem beigazolódott.A tél megadta neki a részt,hiába belső harang ahol kicsit törik a féltengely.Mivel ez sem gyári az autón,így Erhardal volt némi telefonos egyeztetés.Végül talált nekem megfelelőt,aminek nem csak a neve gumi.Ma meg is történt a csere.Bosszus voltam,mert e miatt megint szét kellett borítani a jobb elejét.Bízom benne,hogy a mostani tartós megoldás lesz.
Január közepén találtam a Fb csoportban egy hirdetést. 4C felniket árult egy cartárs. Már tavaly eljátszottam a gondolattal, hogy ilyen felniken guruljak - milyen jó, se mozgókúpos csavar nem kell, se központosító gyűrű, nem nehéz. Pár hét gondolkodás után írtam is a hirdetőnek, majd megegyeztünk mindenben. Aztán jött egy bő hónapos csend, már kétségbe is voltam esve, hogy hamarosan itt a várva-várt AMTS, ahová beválogatták az én kis csúfságom is kiállítandó autónak és nem lesz addig 4C felni. Majd előbukkant a cartárs és 3 nappal később már úton is voltam BP-re a felnikért. Megvettem őket, majd szombaton már színre is voltak fújva. Ugyanazt a gyári grafit színt kapták meg, amivel legurultak a gyártószalagról is. Miközben száradt a lakk, megérkeztek a gumik is. A hátsó tengelyen marad a tavalyi méret 215/35 ZR19, de idén a Sunny helyett Kumho Ecsta került a felnikre. Nem vadonatújak, de megteszi. Az első tengely majdnem váltóméretet kap :D. A 18-as felnikre 165/35 ZR18 gumik kerültek, Nankang AS-1 zsír új gumik. Na meg kerültek rá olyan apróságok, mint rejtett szelepek meg fekete súlyozás, stb. A kinézete valami brutális! A gumisom is megleptem ezzel a mérettel, a környéken nem nagyon találni ilyen elmebeteg egyéneket, mint én. Annyira szokatlan volt a szerviz számára ez a méret, hogy mindenki körbefotózta a felszerelt gumikat. Én meg őket :D. Szerencsére most vett új gépet, így probléma nélkül felrakta a felnikre a gumikat. Álmatlan éjszakáim voltak amiatt, hogy a friss festést ne húzzák le a gumizás közben. Ez minden egyes gumizásnál bennem van, mióta megtörtént velem, hogy a bronz felniket a 215/45 gumik felszerelése közben tönkre is rakták. Még nincs meg minden kiegészítő, így csak hétvégén lesz felpróbálva a kocsira. Már tűkön ülök, hogy beinduljon a szezon, de majd AMTS-en debütál a kocsi.




