Blog
Most a nagyobb fagyok miatt befagyott a kézifék, szerencsére kiengedett. Azért át kell nézetnem, hisz valamiért bekerült a trutyi. Amint szerviz is látta update
Kavics felverődés, repedés. Sajnos cserélni kellet a szélvédőt. Szerencsére casco fedezte a kárt így nem fájt annyira,
...legyen minden bejegyzésem témája, a héten beépítettem 2 LED panelt a rendszámtábla világításba. Kiválóan világítanak, tolatással sötétben baj nem lesz.



Kislányom szolídan jelezte, hogy itt az idő egy újabb autómosásra (1 kép). Elugrottam a mosóba, gyorsan levetettem sima vízzel. A wax tette a dolgát hibátlanul. Ha már nekiálltam, akkor kiporszívóztam a belsőt, lemostam, és leápoltam a bőröket mindenhol. Kárpittisztítóval végigmentem a szőnyegen és még az ablakokat is megpucoltam. Lassan kell néznem valamit a gumiszőnyegek helyére, mert itt a tavasz! :)


Alfi át esett egy nagy szervízen Ferke keze által, amit ezúton is köszönök neki. :)
Ami le lett rajta cserélve :
- Vezérlés (Dayco)
- Vízpumpa (Aisin)
- Vezérműtengely szimmering (Corteco)
- Hűtőközeg
- Motorolaj (X-CLEAN FE 5W30 5L)
- Olajszűrő (Mann)
- Légszűrő(JCP)
- Gázolajszűrő (JCP)
- Pollenszűrő(Filtron)
- Váltóolaj(Motul ATF 5L)
Most hogy ezek megvannak reméljük egy ideig nyugodtan tudjuk élvezni minden egyes percét. :D
Szerda este elhoztuk az autót, hazafele hibátlanul jött.
Tartott gáznál éreztem minimális rángatásokat, gondoltam hogy az EGR szelep el van kormolódva, de arra nem gondoltam hogy emiatt másnap megáll az autó.
Mint utólag kiderült ez okozta, az 5-10 kilométerenkénti megállásokat.
Szerencsére Ferke cartárs orvosolta a problémát úgyhogy mostmár tökéletesen működik az autó. :)
A kerékcsapágy elkezdte hallatni a hangját, felemelve elég szépet kottyant is.
Akkor nincs más hátra, mint előre:
1. Vegyük le a kereket, a féknyerget, a féktárcsát, a porvédőt, a féltengelyanyát.
2. A csapágyat a csonkállványban hátulról fogja négy csavar, ezeket vegyük ki.
Óvatosan kocogtatva húzzuk ki a fészkéből.
A kormányösszekötőt a könnyebb mozgathatóság miatt vettem ki.
3. Tisztítsuk meg a csapágy fészkét, de vigyázzunk az abs jeladóra.Tegyük be az új
csapágyat, csavarozzuk be, majd szereljünk vissza mindent, amit leszedtünk.
Kész.



Úgy voltam vele, hogy nem veszek kerékszettet az autóhoz, majd a felnin cserélgetem. 215/55 R16 a mostani méret, ez a téli. Ahogy jön a tavasz, csak megfordult a fejembe hogy kellene egy nagyobb papucs. Ma eldőlt a kérdés, találtam egy nagyon jó ajánlatot a Facebookon. 17” sok küllős szett 225/50 újszerű Falken gumikkal. Megvettem :)

2018.02.10-én utána néztem a dolognak és nem tetszett amit láttam
2018.02.12-én rendeltem
2018.02.19-én meg is jött.
Ma eljött az ideje a cserének.
A szétszedés és összerakás már gyorsan ment. A visszarakás előtt a motort megjárattam egyet a kerti traktor akkujáról. Szépen fut.
A régi, még használható fogaskereket lezsírozva bezacskóztam és beraktam a motor mögé. Ha kell kéznél van és gyorsan cserélhető.
FONTOS! Kímélési lehetőségre találtam. Ha az ember a bovdeneket leköti, akkor az egész benyomható és egy osztásnyit fordítható. Pont annyit, amennyit jár. Nem is kell szétszedni hozzá.
Nem ugyan ott terhelődik a fogaskerék esetleg tovább használható.












- tankolások száma: 136
- km óra állás: 110.419 km
- össz. menetidő: 1.501,83 óra (62,58 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 6.588,68 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,58 Ft/km
- életkor: 827 nap
- átlagos napi futás: 133,52 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,57 %


