Blog
Műszaki: 65e
Olaj + szűrők 15e
Szórakozás (jeladó) 4e
Műszakira: lengőkarok, fékmunkahengerek, fékpofák, gumiharangok 70
Csak úgy: gyertyakészletek, akksi, lambdaszonda 76
Megviccelt nemrég az autó és egyszer csak nem indult be (szerencsére épp jó helyen, a ház előtt). A gyújtás még megvolt, semmi hibaüzenet, de aztán a motor már nem röffent be. Kis nyomozás után kiderült, hogy kiment egy nagy 20A biztosíték a motortérben, az akksi mellett. Ha újat raktunk be, azt is kiverte egyből. F03 Maxi-fuse, erről van szó. Itt a fórumon segítettek, mindenféle kapcsolási rajz alapján az önindító lett beazonosítva, amivel érdemes volt kezdeni a nyomozást.
Hamar ki is derült, hogy egy kábel rosszul csatlakozik az önindítóhoz, mert miután megmozgattuk, megjavult a kocsi.
Biztos, ami biztos, elvittem szervizbe a kocsit, hogy nézzék át / rakják rendbe az önindítót, ha már így jártunk. Ez meg is történt, igazából abszolút jó állapotban volt az önindító azt mondták, de kiszedték, kitakarították, megcsinálták, visszarakták...
Remélem több baj nem lesz vele.
Költségem: 20 ezer ft.
A mai napon munkába menet össze törték Bellát 😢 A hungári és kerepesi kereszteződésében. Éppen a kanyarodó sáv jobb oldalán álltam a pirosnál a kerepesi úton amikor egy pözsó boxer ugy gondolta még elfér mellettem, hát nem. Ráadásul meg sem akart állni amikor rá dudáltam. Gyorsan a lámpánál utol értem majd közöltem vele hogy mi a szitu. Félre álltunk majd hívtam a rendőröket mert nem volt nálunk betét lap. A rendőrök közölték hogy nem fognak kijönni szerezzünk valahonnan, állítsunk meg autósokat és kérjünk valakitől. Szerencsére közel volt a munkahelyem így a srácok hamar a segítségemre siettek.




Nem is tudom, h írjam le kultúráltan... Két hónap alatt kétszer kaptam kavicsot első szélvédőre, az eredmény mindkétszer szélvédő csere... Elvittem szerelőhöz a dieselt, turbócső cserére így egy napot kölcsön autóval mentem dolgozni. Hazafelé a 405ösön egy kamion előzésekor nagy koppanást hallottam az első szélvédőn, viszont nem láttam semmit mentem tovább, mire hazaértem egy 15 centis repedést találtam az első szélvédőn alulról felfelé... Mondom király egyszer kérem kölcsön apám kocsiát.... :) szélvédő csere 57.000.... Erre másfél hete a dieselel melóból hazafelé szintén a 405ösön szintén kamion előzésekor szintén kopp hazaértem, most a jobb oldalról indult a repedés.... 37.000 bestglassosok... Most ott tartok, h kötök biztosítást csak kavicsfelverődésre pluszba... Annyit már kiderítettem, h nem lesz egyszerű, mert a legtöbb biztis csak cascohoz adja, faterom talált vmit a netrisken 6000 pénz per év... Még mindig jobb mint ahogy én jártam...
Nem szoktam blogolni, nem az én műfajom, most viszont eljött a pillanat, hogy digitális papírra vessem szorongásaim történetét. Kezdődött '17 november tájékán. A reggeli indítás ideje a "pöcc-röff"-ről elkezdett kitolódni. Olyannyira, hogy decemberre elérte a 7-8 másodperces tekerést. Ezt már nem tűrhette műszaki igényességem és nagy nehezen rászánva magam az autó letámasztására megkezdtük a kivizsgálást. Szerencsére kaptam egy Fordot használatra, így nem kellett változtatni sokat az életünkön. A kivizsgálás még mindig tart, ugyanis a hiba nagyon makacs. Hála néhány embernek -akik bontott cuccokkal vagy kétkezi munkával segítik a diagnózis felállítását - még nem került sok pénzbe ez a történet. Sok dolgot néztünk már meg illetve cseréltünk ki, így sok reggel indult már tele reménnyel,de sajna a vége eddig ugyanaz. Az elvégzett munkák listája nem rövid ellenben hosszú:
• akkumulátor 3 hónaposra cserélve
• izzítás ellenőrizve
• porlasztók beméretve, jók
• nagynyomású szivattyú kicserélve a szeleppel együtt (B)…és vissza
• rail cső nyomásérzékelő kicserélve (B) …és vissza
• gumigyűrűk kicserélve az üzemanyagcső csatlakozásainál + az injektorok résolaj elosztóinál
• tartályszivattyú kivéve, kimosva
• vezérlés beállítás ellenőrizve
• testelések a motortérben ellenőrizve
• kontakttisztítás a motorvezérlő, az injektorok, a rail cső nyomásadó, a szabályzó szelep, a tartályszivattyú csatlakozóinál
• főtengely jeladó kicserélve (ÚJ)
• vezérmű tengely jeladó kicserélve (B)
• örvénykeltő lamellasor kiiktatva..és vissza
• porlasztók újra méretve
• önindító ellenőrizve, tisztítva
• kompresszió ellenőrizve
• vízhőmérséklet jeladó cserélve
asszem ennyi
Most következik az, hogy átadom egy komolyabb diagnosztikai ismeretekkel és eszközökkel rendelkező embernek, hátha Ő végre sikerrel jár és rámutat arra a dologra, ami miatt minden reggel szorongva nyomom meg a gombot az általam ezek után is szeretett vasparipában.
Tudom, kezdhettem volna akár ezzel is, de néhány csalódás miatt nehezen veszem rá magam, hogy rábízzam a kocsim szerelését másra. Most jött el a pillanat, hogy a régi iskola kénytelen beengedni az újat. A Windowssal még csak csak elboldogulok, de az autók számítógépes rendszereinek mélyebb tanulmányozására sajnos nincs kapacitásom! Így február 26-ára ennyi. Ha haladtunk valamerre majd folytatom!
2018.03.15. Új bejegyzés a hajónaplóba!
A probléma megoldódni látszik. Két injektor cseréje szolgáltatta a megoldást! Túl sokat engedett vissza, így nem épült fel a nyomás időben. Bagatell. Csak azt nem értem, ha 2 helyen bemérettem az injektorokat miért mondták, hogy jók! Alap dolog lett volna akár egy fecskendős módszerrel ránézni a visszafolyásra, de nem akartam időt vesztegetni vele mert azt írták a mérési jegyzőkönyvek, hogy jók! Na mindegy, ebből is tanultam: az injektorok másképp viselkednek padon mérve meleg gázolajjal, mint a helyén hidegen! Remélem ezt a blogot ezzel le is zárhatom.
Annyi a hasznom a dologból, hogy teljesen át van nézve az autó motorja és üzemanyagrendszere!
2018.02.22-én Alfa tulaj lettem. Már hazajövet belefutottam pár alfásba, akik integettek. Imádom! :D jövő héten csütörtökön jön az igazi nagygenerál, vezérlés csere, vizpumpa, görgök, hosszbordásszij, 5 L olaj, pollen-levegő-olajszűrő, termosztát. Azután elviszem futómű beállitásra, és remélhetőleg problémamentesen vághatok neki a tavasznak. :)
Mivel külföldi papíros, ezért csak kedden lehet elhozni.
Addig várnom kell hogy beleülhessek végre.