Blog
Szokásos tavaszi olajcsere szezonkezdet előtt.
-olaj (Selénia Racing 10w60)
-olajleeresztő csavar
-olajszűrő (Mann)
-levegőszűrő (Alco)
-pollenszűrő (?)
Km. óra állás: 79035km
Ma délelőtt felkerültek a Feleségem 147-esére is a nyári gurulók.
A télik 3144 km-ert futottak az idei télen (felrakás 102 412 km, leszerelés 105 556 km).
A télikben még mindig van egy szezon (nemhiába, jó kis Michelin Alpin), de majd keresztben is meg hosszában is össze kell cserélni őket.
A nyári Bridgestone Turanza-k még kiválóak.
Ma felkerültek az újonnan vásárolt nyári gumik:
Uniroyal Rainsport 3
235/40 R19" 96Y XL
DOT0818 (2 elülső)
DOT5017 (2 hátsó)
Hát a tavaly lekerült Bridgestone Potenza már nagyon a végét járta. Jól látszik a kontraszt a 9. fotón.
Az új Uniroyal profilmélysége 8,5 mm és érzésre lágyabb keverék, mint a Bridgestone volt. Kíváncsi leszek hány ezret futnak majd az Arkangyal alatt. A Bridgestone 35 ezret bírt.
A téli gumikat 214 749 km-nél tettem fel, levétel 220 693 km-nél, 5944 km-ert futottak az idei télen.
Még egy szezon bennük van.
Ezzel a lendülettel el is lettek takarítva a téli kerekek. Idén már volt segítségem is :)









Tegnap felraktam a nyári gumikat+a Ti felnit. Azért a 245/40 R19 visszafogja a kocsit hiába a 250 ló meg az 580nm, de legalább szép vele...
Km: 89440


A héten felrakattam a nyári felniket. Kisúlyozták és mehettek fel a helyükre. Ma reggel végre sikerült lemosnom is, már nagyon koszos volt szegény.
Ezek a mosások mindig jó alkalmat biztosítanak arra, hogy alaposabban átnézzem az autót, sajnos meg kellett állapítsam, hogy a küszöbök vége és a hátsó kerékjárati ívek pereme már el kezdett rozsdásodni. Elég nagy dilemmában vagyok ezzel kapcsolatban. Már régóta tervben van, hogy teljesen átfényeztetem és rendbe rakatom a kasznit, de itt Szófiában egyelőre nem találtam olyat, akire nyugodt szívvel rá merném bízni. Probléma továbbá, hogy nem mindig tudom védett helyen (kocsibeálló) tartani és a helyiek elég lazán veszik ezt a parkolás dolgot, már így is szinte minden oldala meg van karcolva Ezüst rókának. Ha az új fényezéssel történne ilyen, akkor tökön is szúrnám magam. A másik lehetőség, hogy ha majd hazamegyünk egyszer akkor rakatom rendben, otthon lenne garázs is neki. Csak nem tudom, hogy addig a rozsda nem fog-e vészesen elterjedni. Szóval most agyalok...


Ma megjöttek a fékcuccok... sok variáció után maradt a "gyári" Brembo. Kicsit azért próbáltam fejlesztést is belevinni ezért az "Xtra" széria (fúrt de nem mart viszont bevonatolt) mellett döntöttem majd elválik milyen lesz... A beszerelést majd a nyári kerekek cseréjekor ejtem meg a következő olajcsere szerviz alkalmával.





Felkerültek az új nyári papucsok.
Conti PremiumContact 6
114440 km
A téli gumik 94.070-nél lettek feltéve 2017.10.30-án.
Azóta 20.370 km-t mentek.


Mikor először láttam a kocsit, már akkor gondolkodni kezdtem, hogy mit kezdek majd az első rendszámtáblával. Rakosgattam mindenféle kombinációt, végül a gyári rátét, és az arra ragasztott tábla lett a befutó. Egy füst alatt a hátsót is megszabadítottam a kerettől, szerintem sokkal szebb így.
Ha már szinte minden külső világítás LED-es, azt kapott a rendszámtábla megvilágítás is. Aliexpress-ről jött, Plug&Play, E jeles, teljesen gyári hatást kelt.
Rendeltem még egy szett szelepsapkát, és a kulcsra fehér gombsort. Rajongásom továbbra is töretlen.





Ma felkerültek a nyári papucsok a bellára. Kiváncsi vagyok ezekre a gumikra.
Csere közben át nezegettem a kocsi alját futóművet szerencsére semmi horrort nem tapasztaltam. Majd nemsokára elviszem egy teljes alváz mosásra hogy a maradék só is eltűnjön róla.
A télieknek ez volt az utolsó szezonjuk jövőre lecserélem őket.
Kezdődjön hát a nyár ! :)
A téli kerekek összesen : 5.151 Km tettek meg.
Km: 275.406







