Blog

>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2018-01-28

Kb. egy hónapja a feleségem offos kisautójában az akksi beadta a kulcsot. A TBi úgy érezte, hogy szoldiaritást kell vállalnia a garázs-társával, úgyhogy eljátszotta ugyanazt. Még a szombat reggeli időpont is stimmelt. Kapott egy újat. Szerencsére a madaras teszkóban épp akció volt, így nem is volt annyira költséges a manőver.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-01-28

Az elektromosan behajló tükrök úton-útfélen elakadtak. Egy takarítás, és némi WD40 után hibátlanul teszik a dolgukat. Valószínű nem sokszor voltak használva.

Az ablakok elég nehézkesen mozogtak fel és le is. Szilikonnal átfújtam a csúszkákat, így most szinte suhannak, és azt is hangtalanul teszik. Az emelőmotor sem erőlködik többé!

>> Egyébgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-01-20

Szóval kellett egy utód a 166-nak. Sok variáció nem létezett. Kellett a hat henger, meg valami fiatalabb. Sw-t kerestem, ez jött szembe. Jani7212 autója volt. Megalkudtunk, elhoztam. Nem blogoltam nagyon az autóimról, de akkor már nem szakítom meg a Jani által elkezdett folyamatot. Képeken az indulás, és az érkezés pillanatai. Pont ideális idő volt a Q4 hajtás tesztelésére. A kislányom odáig van érte, mert piros. Az első indításkor felkiáltott: aztaaa! Utána megállapította, hogy az autónak "szikla hangja van". Szóval jó kis autó ez, és minden olyan dolog már benne van, amit én is beletettem volna. A többi majd elválik.

Jani blogja az autóról

 
>> SzervizProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2018-01-28

A probléma onnan indult, hogy jó ideje már a hűtőfolyadék folyamatosan fogy a rendszerből. Debreceni szerelőm kb fél éve átnézte a kocsit, nem talált folyást, mondta, hogy jobban bele kellene nézni a motorba, mert valószínűleg repedt a hengerfej. Rendszeresen utántöltöttem desztillált vízzel a tartályt. Aztán jött az októberi hűvös és a hűtővíz probléma mellett elkezdett a kocsi nehezen indulni első, hidegindításkor. Ekkor vittem el a kocsit a "DZ Tuning & Service"-hez Pesten. Itt kiderült szétszedés után, hogy valóban repedt a hengerfej (ezért hidegben hűtővíz keveredik az üzemanyaghoz).

Ezt a magyarázatot kaptam a repedésre: az éghajlat miatti nagy hőingadozás repeszti meg a gyenge anyagú hengerfejet. Illetve a hideg motor nagy fordulatszámon történő pörgetése is kifejezetten árt a hengerfejnek, erre én mindig is ügyeltem, de 180 ezer km-rel vettem a kocsit, szóval ki tudja mennyire figyeltek erre korábban...

Találtam több felújított hengerfejet bontókban, illetve az én hengerfejem felújítása is opció lehetett volna, de a szervizben ezekről nagyon lebeszéltek. Tapasztalatuk szerint a felújított hengerfejek se bírják sokáig, és csak olyan hengerfejet szabad berakni a kocsiba, ami alapból jó állapotban van, keveset futott kocsiból származik. Itt jött egy több, mint 1 hónapos várakozás, A DZ szerviz ígérte, hogy szerez megfelelő hengerfejet, csak várjam ki. Végül több, mint egy hónap után meglett a hengerfej, ami hibátlan állapotú, nem felújított, be lett alaposan vizsgálva és Olaszországból származik, ahol elvileg a hőingadozás is megfelelőbb, mint hazánkban.

Ezután jött a szerelés, ami szintén nem volt egy rövid művelet. Íme a lista arról, mik lettek elvégezve az autón:

Új hengerfej:
- síkolás
- új tömítések, új (tő)csavarok
Szívósor:
- tisztítás
- lapátkák kiiktatása
Egyéb dolgok:
- komplett vezérlés csere, vízpumpával, mindennel...
- új izzítógyertyák
- új termosztát
- motorolaj (Motul 5W40) plusz összes szűrő cseréje
- friss hűtőfolyadék/fagyálló
- szervo-olaj cseréje

Így esett, hogy több, mint másfél hónapig a szervizben volt a kocsi, lényegében december elejétől január végéig. Most viszont minden tökéletes, remélem többet nem kell a motorhoz nyúlni, mert ennyi pénzt soha többet nem akarok kocsira költeni :)
Összes költségem: 380 ezer ft.
Csináltam néhány fotót a régi hengerfejről, a pirossal bekarikázott rész a hibás.

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-01-27

1 hét telt el, hogy az autó első lökhárítója rendbe lett rakva. Egy kiálló csatornafedél viszont nagy örömömre ismét kárt tett. Tábla nem volt kihelyezve. Kértem rendőri helyszínelést, az ügy elindult. Pár éve hasonló esetben meglett a felelős és kártérítést is kaptam. Remélem most is így lesz majd...

Update:
Az önkormányzatnál bejelentést tettem, de kiderült, hogy mivel munkálatok folynak az utcában, a kivitelezőt terheli a felelősség. Így a kárigényemet továbbították az illetékes cég felé. Erről levélben értesítettek. Várakozás...

Update 2:
Felvettem a kapcsolatot az építésvezetővel. Először nem nagyon akart hinni nekem, de rendőrségi papír meggyőzte. Egyezkedni akart, 25ezer Forintot ajánlott, de nem fogadtam el, ragaszkodtam az 50ezerhez, amennyit legutóbb fizettem a javításért és fényezésért. Végül kifizette a teljes összeget. És már tábla is lett kihelyezve.
Viszonylag gyorsan, nem egészen 1 hónap alatt megoldódott a dolog.

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2018-01-28

Az oda felé vezető fém üzemanyag cső a tűzfal alsó részénél megadta magát. Cserélve másik bontott darabra. Az alapjárat is ingadozott egy 100ast a cseréig, most már jó :)

 
>> Szervizmisike76 // Alfa 146 1.9 jtd // 2018-01-28

Karácsony előtt kezdődtek a bajok. Csak akkor fűtött amikor kedve szottyant és kétszer felforralta a vizet. Karácsony+ünnepek közti leállás+beteg szerelő+összejött melók miatt csak most készült el az autó (én se sürgettem). Hengerfej nyomáspróbája jó lett, kapott egy síkolást, hengerfej tömítés, kipuf sor tömítés, szívó sor t, szelepszár szimering, vez.tengegy szimering, szelepfedél tömítés, 2 izzító gyertya miegymás.

 
>> EseményZselé // Alfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2018-01-28

- A szíjcsere után a szervó elég darabossá vált, húzódó hangot adott és nehezebben is lehetett tekerni a kormányt parkolásnál. Néha-néha meg is nyikkant valamelyik görgő, én a szervó szivattyúra gyanakodtam. Megijedtem még attól is, hogy kormányműves lett, mert hiányzott egy kevés a szervó olaj tartályból, de ez elenyésző volt és utántöltést követően abbahagyta a fogyást. Kb. 1500km-el a szíjcsere után autópálya tempónál egy finom rántást produkált, majd azóta megszűnt a probléma... lehet, hogy az új feszítőkkel kellett megbarátkoznia a régi alkatrészeknek...

- Néhány nappal később nagy havazásban mentem az M5-ön. Kecskeméttől délre már sózták a pályát. Hazaérve - mivel a hangszigetelés elég jó az 59-ben - húgom hívta fel rá a figyelmemet, hogy hallom-e milyen hangja van a kocsinak? Irgalmatlan fémes nyikorgás jött bal elölről kormány tekerésre vagy szintkülönbségre. Elsőre megint a kormánymű ugrott be, de Zé megnyugtatott, ez egy alsó gömbfej hangja lesz. Mossam ki nagynyomásúval első körbe a kerékjáratot. Elsőre nem hozott eredményt, de pár napra rá esős időben sikerült "kiöblíteni" a beteg gömbfejet és azóta csend van.

- Észre vettem, hogy dugóban araszolva 80 foknál fűtés mellett, kinti 0-1 C fok esetén nem megy feljebb a vízhőfok. Gondoltam, gyengélkedik a termosztát. Aztán másnap már haladtam rendesen is, és mindig sikerült 90 fokra beállnia... ki érti ezt? Én nem.. de egyelőre a szervó és a lengőkarozás problémája mellett a termosztátot is skippeltem egy darabig - remélhetőleg

És egy, ami nem javul meg magától: bár megvolt a vákum pumpa tömítés csere, most már hogy nem ömlik az olaj, látszik, hogy bizony kicsit szivárog mégis a szelepfedél tömítésnél is. Két hét múlva megcsinálja Zé.

Km óra állása (ma): 215.175

 
>> SzervizDida // Alfa 159 2.2 JTS // 2018-12-19

Feszültség szabályzó tönkre ment.
Csere + teljes felújítás.

 
>> SzervizDida // Alfa 159 2.2 JTS // 2018-12-22

EXIDE 72 Ah