Blog

>> Egyébhg6idn // Alfa Giulietta 1,6 jtdm // 2018-01-29

Túl vagyok az 2000Km-en. Úgy gondolom jó választás volt az autó. Kezdetben kicsit gkevésnek éreztem a 105LE-t, de azért így is fürge a Giu:). Túl vagyunk az első olajcserén (Motul X-Clean 10W-30), olaj-, levegő, pollen szűrő cserén. Nem tűnt elhanyagoltnak az autó. Vezérlés is cserélve lett (155 eKm), még gyári görgők, vízpumpa volt benne, időszerű volt a csere, persze görgők, feszítők is lettek, hosszbordás szíjnál is. Tetszik a felszereltség, kényelmes, futómű zseniális, igaz hidegben nyüsszög kicsit nagyobb út egyenetlenségen (gödör, fekvőrendőr), de nem lóg, nem kopog, talán Alfa:)
A szellőzés automata üzemmódban nekem zajos, de ha 3-as állítom a ventit, akkor már ok minden. Még egy futómű állítás van hátra, azután kezdődik az élet!

Ja, a végére: kapott Manky féle átiratot, megjött a wow érzés:)

 
>> SzervizJorjie // Alfa 159 Berlina // 2018-02-06

Önindító mágneskapcsoló megadta magát.

 
>> EseményJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2018-01-29

 
>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2018-01-29

245984km
Olajcsere + szűrő
Selenia WR 5W40 isofilter olajszűrő.
Ezenkívül rögzítettem a kézifékbowdent az üzemanyagtank hevederéhez. Felújítottam a középkonzolt.

 
>> SzervizVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2018-01-26

Nagyon idegesítő volt már, a hosszbordás szíj felől jövő állandó cicergés, úgyhogy megtörtént a szíj feszítőjének a cseréje :)

 
>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2018-01-28

Kb. egy hónapja a feleségem offos kisautójában az akksi beadta a kulcsot. A TBi úgy érezte, hogy szoldiaritást kell vállalnia a garázs-társával, úgyhogy eljátszotta ugyanazt. Még a szombat reggeli időpont is stimmelt. Kapott egy újat. Szerencsére a madaras teszkóban épp akció volt, így nem is volt annyira költséges a manőver.

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-01-28

Az elektromosan behajló tükrök úton-útfélen elakadtak. Egy takarítás, és némi WD40 után hibátlanul teszik a dolgukat. Valószínű nem sokszor voltak használva.

Az ablakok elég nehézkesen mozogtak fel és le is. Szilikonnal átfújtam a csúszkákat, így most szinte suhannak, és azt is hangtalanul teszik. Az emelőmotor sem erőlködik többé!

>> Egyébgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-01-20

Szóval kellett egy utód a 166-nak. Sok variáció nem létezett. Kellett a hat henger, meg valami fiatalabb. Sw-t kerestem, ez jött szembe. Jani7212 autója volt. Megalkudtunk, elhoztam. Nem blogoltam nagyon az autóimról, de akkor már nem szakítom meg a Jani által elkezdett folyamatot. Képeken az indulás, és az érkezés pillanatai. Pont ideális idő volt a Q4 hajtás tesztelésére. A kislányom odáig van érte, mert piros. Az első indításkor felkiáltott: aztaaa! Utána megállapította, hogy az autónak "szikla hangja van". Szóval jó kis autó ez, és minden olyan dolog már benne van, amit én is beletettem volna. A többi majd elválik.

Jani blogja az autóról

 
>> SzervizProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2018-01-28

A probléma onnan indult, hogy jó ideje már a hűtőfolyadék folyamatosan fogy a rendszerből. Debreceni szerelőm kb fél éve átnézte a kocsit, nem talált folyást, mondta, hogy jobban bele kellene nézni a motorba, mert valószínűleg repedt a hengerfej. Rendszeresen utántöltöttem desztillált vízzel a tartályt. Aztán jött az októberi hűvös és a hűtővíz probléma mellett elkezdett a kocsi nehezen indulni első, hidegindításkor. Ekkor vittem el a kocsit a "DZ Tuning & Service"-hez Pesten. Itt kiderült szétszedés után, hogy valóban repedt a hengerfej (ezért hidegben hűtővíz keveredik az üzemanyaghoz).

Ezt a magyarázatot kaptam a repedésre: az éghajlat miatti nagy hőingadozás repeszti meg a gyenge anyagú hengerfejet. Illetve a hideg motor nagy fordulatszámon történő pörgetése is kifejezetten árt a hengerfejnek, erre én mindig is ügyeltem, de 180 ezer km-rel vettem a kocsit, szóval ki tudja mennyire figyeltek erre korábban...

Találtam több felújított hengerfejet bontókban, illetve az én hengerfejem felújítása is opció lehetett volna, de a szervizben ezekről nagyon lebeszéltek. Tapasztalatuk szerint a felújított hengerfejek se bírják sokáig, és csak olyan hengerfejet szabad berakni a kocsiba, ami alapból jó állapotban van, keveset futott kocsiból származik. Itt jött egy több, mint 1 hónapos várakozás, A DZ szerviz ígérte, hogy szerez megfelelő hengerfejet, csak várjam ki. Végül több, mint egy hónap után meglett a hengerfej, ami hibátlan állapotú, nem felújított, be lett alaposan vizsgálva és Olaszországból származik, ahol elvileg a hőingadozás is megfelelőbb, mint hazánkban.

Ezután jött a szerelés, ami szintén nem volt egy rövid művelet. Íme a lista arról, mik lettek elvégezve az autón:

Új hengerfej:
- síkolás
- új tömítések, új (tő)csavarok
Szívósor:
- tisztítás
- lapátkák kiiktatása
Egyéb dolgok:
- komplett vezérlés csere, vízpumpával, mindennel...
- új izzítógyertyák
- új termosztát
- motorolaj (Motul 5W40) plusz összes szűrő cseréje
- friss hűtőfolyadék/fagyálló
- szervo-olaj cseréje

Így esett, hogy több, mint másfél hónapig a szervizben volt a kocsi, lényegében december elejétől január végéig. Most viszont minden tökéletes, remélem többet nem kell a motorhoz nyúlni, mert ennyi pénzt soha többet nem akarok kocsira költeni :)
Összes költségem: 380 ezer ft.
Csináltam néhány fotót a régi hengerfejről, a pirossal bekarikázott rész a hibás.

>> Eseményystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-01-27

1 hét telt el, hogy az autó első lökhárítója rendbe lett rakva. Egy kiálló csatornafedél viszont nagy örömömre ismét kárt tett. Tábla nem volt kihelyezve. Kértem rendőri helyszínelést, az ügy elindult. Pár éve hasonló esetben meglett a felelős és kártérítést is kaptam. Remélem most is így lesz majd...

Update:
Az önkormányzatnál bejelentést tettem, de kiderült, hogy mivel munkálatok folynak az utcában, a kivitelezőt terheli a felelősség. Így a kárigényemet továbbították az illetékes cég felé. Erről levélben értesítettek. Várakozás...

Update 2:
Felvettem a kapcsolatot az építésvezetővel. Először nem nagyon akart hinni nekem, de rendőrségi papír meggyőzte. Egyezkedni akart, 25ezer Forintot ajánlott, de nem fogadtam el, ragaszkodtam az 50ezerhez, amennyit legutóbb fizettem a javításért és fényezésért. Végül kifizette a teljes összeget. És már tábla is lett kihelyezve.
Viszonylag gyorsan, nem egészen 1 hónap alatt megoldódott a dolog.