Blog
Indítás után a kuplung fémesen nyikorgott amikor a pedál ki volt nyomva illetve a jobb első futúmű kopogott így irány a szerviz.
Mivel kinyomócsapágy miatt le kellett bontani a fél kocsit, kuplungszettet is kicseréltettem megspórolván egy munkadíjat.
kuplundszett 54000
kinyomó csapágy 30000
2db stabrúd szilent
világítás 2500
váltóolaj 7800
2db bizbasz anya 3200
fékolaj 1000
munkadíj 50000
109.000 km
Barátkozunk a 159-es Alfával, 1.9 JTDM, 150 ps. Egyet ki is próbáltunk, meglepően szűkös a hely, persze mint is vártunk, ez egy olasz sportwagon:)! De ami meglepő, nem csak hátul, elől sem lehet nagyon terpeszkedni, pedig elég mély növésű vagyok. Mit szóljon egy 190 cm magas Alfás?
Régen nem blogoltam. A gép még megvan, remekül működik, mondjuk nem is taposom neki, Öreg Úr már a maga tizennégy évével.
Toyo gumikat kapott tél elején (60.000 Ft) + volt egy olajcsere (+szűrők) tavasszal (24.000). Sajnos Motul olajat öntöttünk bele, hagytam magam rábeszélni (10W40), ezt eszi, mintha nem lenne holnap! Nem baj, itt kint 5 litert vettem 16 euróért, öntöm utána, tavasszal megy bele a Selenia.
A bal hátsó fék kissé berohadt, ezt otthon szétszedtük, kitisztítottuk. Sajnos itt kint kocsiszámra öntik a sót az útra, a bal hátsó kerékívnél megjelent a rozsda. Tavasszal megpróbálom orvosoltatni a problémát + esedékes egy kipufogó csere is.
Egyenlőre ennyi.165.266 km és ezen kívül gond nincs.
Kis csomag pár aprósággal így február elejére:-)
Alfisti.net-ről pikk-pakk itt volt, profi cuccok tőlük.





Ma sor került végre az aktuális olaj illetve szűrőcserékre. Kapott friss Seléniát és hozzá MANN szűrőket (levegő, olaj, gázolaj). 151050km-nél. :)
2 hét állás után pöccre indult a szépség :)

Megvolt az ottalvós buli, úgy néz ki megoldódott az olajfolyás probléma. A hiba fő oka az olajtermosztát ház feldele volt, az kapott egy új tömítéskészletet. Ezenfelül az olajhűtőre menő csövek is cseréve lettek. Így már volt értelme a motortartó cseréjének is.
Lecseréltem az öregecske Alpine fejegységet egy Pioneer DEH 1800 UAB-ra. Ezen van CD, amire nekem szükségem van és esztétikailag sem utolsó, hogy ugyanolyan borostyán színű gombvilágítása van, mint az autó műszereinek.
Egyébként szépen szól, korrekt fejegység.
A beszerelést a Zsunyugarage végezte.

Ma hazafelé lemostam, majd letettem aludni a helyére... Egy pillanatra elmerengtem, mivel ő a munkaeszköz (vagy inkább kolléga) nálam, nem szoktunk romantikázni: ez volt a 365-ik együtt töltött nap, egész pontosan 48.400 km van a hátunk mögött.
Szeretem, jó döntés volt megvenni! :)
Tegnap elhozhattam az autóm Csöritől.
Azért került hozzá mert még december elején elkezdett valami kalapálni a motorban. Változó volt a hiba mert valamikor nagyon hangosan, és volt amikor alig hallhatóan kopácsolt valami. Először a kettős tömegű lendkerékre gyanakodtunk, de nem az adta ki a hangokat. Csöri alaposan átnézett mindent, és kiderítette hogy a főtengely ékszíjtárcsa okozza a hibát,(gyenge minőségű tárcsa volt,és kotyogott a közepe) valamint volt két szíjfeszítő görgő is aminek a csapágya zajosabb volt a kelleténél. Ezeken felül még lecserélte a szelephimbákat is mert ki voltak kopva a szelepszár találkozási pontjánál. És megszüntette az olajszivárgást a szelepfedélnél.
Ezek után ismét "szép" dízeles kerregése lett a motornak, és egyenletesebben is jár.
Utólag is köszönöm Csöri!