Blog
Végre visszakerült a motor az autóba!
És be is indult!!!!
Motor járatás közben kiderült, hogy szívárog a víz a hőcserélőből!
Ez a következő amit orvosolni kell!
Motor járatáshoz ill. indításhoz egy kicsit vastagabb olajat használtam, de ezt kb 500 km után úgyis kuka!
Kapott még az Alfi új féltengely csavarokat is! Kb 500 Ft volt.
Felgyorsultak az események! Mivel úgytünt minden alkatrész megérkezett a motort készre tudtam szerelni! Az önindító is átesett egy alapos tisztításon!
Felkerült a váltó, az önindító, a szelepfedél, a kábelozás, a kipufogócsonk stb.
Gyakorlatilag elkészült a motor!
Azt azért hozzá kell tennem, hogy valaki előttem borzalmas munkát végzett a vezérműtengely leszorítoknak a csavarjainál. Ezen is volt munka,kapott új csavarokat és a menetek fel lettek hellicoil-lozva!
Váltó feltöltve olajjal! 5 000 Ft a 2 liter olaj!
Hála az ismeretségi körömnek sikerült szerezni hajtókereket, s közben a vezérműszíj is megjött.
Így megint egy kicsivel közelebb kerültem a végéhez!
Összeraktam a vezérlést, felkerültek a burkolatok és a hosszbordás szíj is.
Sajnos már a szétszedésnél kiderült, hogy megsérült a főtengelyen elhelyezett vezérműszíj hajtókereke(az ék volt benne rossz,valamikor szíjszakadás volt).
Nem volt egyszerű keríteni ilyet!
Sokan ígérgették hogy van nekik,sőt ki is fizettem de nem jött az alkatrész! Hosszas harc árán visszakaptam a vételárat!
De a motorszerelés még mindig áll!
Olaj és szűrők cserélve, km. állás: 205400. Közben kiderült, hogy törött az egyik hátsó rugó. Keveset futott bontott pár ment bele.

A mai találkozót Pityukoma meglátogatásával kezdtük. Hátborzongató volt hallgatni azt a csendet, amikor a társaság a virágok elhelyezése után lehajtott fejjel ált egy régi barát sírjánál...
A második napirendi pont egy közös kocsikázás volt a pályához.
Rendelés, kocsimustra és a szokásos sztorik.
Liquid elhozta Csöritől PHuBi új fékolaj tartályát, holnap bekerül.
Erhard viszont balos lámpát talált a jobbos helyett a család OFF autójához hozott csomagban, vissza is vitte.
Majd jött a nap igazi meglepetése, Tamás a QV-val.
A furcsa hangra a társaság egy emberként rohant ki, hogy "Csak nem????"
De igen!
Az autó maga az Alfa vírus. Elég meglátni.
A nap fénypontjaként többünket vitte Tomi egy kört. Nekem a bal hátsó ülés jutott, de míg élek nem felejtem el.
Hazafelé a Giulietta is kapott pár mentális lóerőt az élménytől...









Nos hát sziasztok! Hosszú idő után visszatértem az Alfa Romeok világába. Miután a 156-os fenevadat eladtam(melynek mostani gazdija folytatja azt, amit én elkezdtem, az autó már 280 vad lónál tart) egy Fiat Stilo volt majd 2 évig társam a mindennapokban, egy Honda Transalp társaságában. Idén viszont úgy dönöttem ideje visszatérni az Alfák világába, így megvettem bigbratyó cartárstól csodálatos állapontban lévő 159-es paripáját. Lusta leszek, így a kocsin eddig végrehajtott dolgokat bigbratyó oldalán megtekintheti aki szeretné.
Most viszont új fejezet nyílik Skyfall történetében, aki azért kapja ezt a nevet, mert ha csak ránézek James Bond Skyfall című filmje jut eszembe róla: sötét, vad, elegáns és h a meglátod szinte biztos, hogy egy halk "aztakurva" átszalad az agyadon. Legalábbis nekem biztosan.
Üdvözöljétek hát Skyfall-t, az új fenevadamat. Képek hamarosan, amikor nem lesz ilyen borzasztóan fos idő!
Egyik indításnál kiírta az izzítógyertya hibát. Másnap már a szervízben volt.
A négy gyertya kuka, kapott szép új NGK gyertyákat és Bosch trafókat.
KM: 138.000
Rendeltem egy dupla kimenetes, voltmérős töltőt a szivargyújtó helyére, be is lett szerelve. Piros kijelzőset rendeltem, így tökéletesen beleolvad a műszerfalba.




A múltkor vettem két "sofita" LED-et. Az egyik már a csomagtartóban várja a km-eket, a másik pedig mától a belső világosságot szolgálja.
A lámpa könnyen kipattintható, az izzócsere nem egy ördöglakat.
Ha már kiszedtem, akkor megnéztem a mögötte lévő kulcs vevőegységet is.
Olyan, mint a youtube videókban is látható, tehát egy új kulcs programozásához kellene a 4 jegyű PID kód.
Egyszerűbb lesz megjavítani a kulcsot, mint feltörésre eljuttatni Új-Zélandra...
Alfa Romeo GTV Spider key fob wont work? Programming and Solution
Alfa 916 Remote Receiver - Unlocking For Programming
Alfa 916 Remote Receiver - Entering 4-Digit Codes
Solutions For Unlocking Issue When No Alarm Unit Connected
Alfa 916 Remote Receiver - Simplified Programming










1
362
Fórum
Friss topicok
- Spider
- 155
- 156
- Alfa történelem, híres ...
- AlfaCity 2025 - július ...
- Giulia
- Filmek
- Szerelőműhely
- Adok-veszek
- Virtuális Romeo
Tagok
Új tagjaink
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV
- szana8