Blog

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2018-01-04

Szerintem igen. Csak két kép. Az első 2017.9.27-én készült, a másik az új programmal tegnap.
A kép kicsit hatásvadász, de tény hogy 150-nél nem hogy 8 alatti kijelzés nem volt eddig, de még téli kerékkel is inkább 8.7-8.9 volt a kijelzőn. A tegnapi hosszabb autópályás autózás átlaga az autó szerint 8l-re jött ki úgy, hogy 40 percet araszoltam az M3-mason egy baleset miatt.

A vezetési élmény is változott. Eddig sem volt egy kultúrálatlan szerkezet, de tovább finomodott. 100-110km/h-ról volt korábban legjobban érezhető, ahogy az automata váltó próbálja a turbólyukat befoltozni. Ilyenkor a kuplung old, és a konverter segítségével plusz nyomatékot csalogat elő. Aztán zár a kuplung. Most vagy nem is old, vagy csak nem érzem, de így jobb, nincs az a fura megcsúszás érzet.

Finom gázadásra érzékenyebben, jobban reagál, jobban érezhető, hogy mi fog történni. A box nem volt következetes.

Nem kapcsol vissza olyan hamar,szépen lehet nyomatékból autózni félgázon, ami nekem hiányzott. A legtöbb előzésnél felesleges a nagyzenekar.

A váltóval jobban összhangba került, a Csobánka utáni szerpentint most automata módban autóztam végig, és teljesen jó volt. Sokkal jobb ritmusban váltott vissza és felfele is.

Pálya tempón is végre érzem, hogy szabadon dolgozik a motor. Az egérírtás után azt éreztem, mintha ólmokat vettem volna ki a csomagtartóból, de maradt egy olyan mindig szembe szél van érzés. :-) Most ez nincs, szabadon nyargalnak a vadlovak. Nincs overboost, nincs állandóan felfelé araszolgató fogyasztás kijelzés, nincs motorhang.

És... lehet hogy a motor hőstabilitásával függ össze, de sokkal normálisabban működik a fűtés! Nincsenek akkora ingadozások, nem kellett tekergetnem útközben.

UPDATE. 2018.01.15.
Múlthéten megvolt az első tankolás is az új programmal. Egy kevés városi szaladgálással 8.5l/100km-re növeltem a budapest környéki utam átlagfogyasztását.

Azóta volt még egy utam a Liszt F. reptérre és vissza. Odafelé ideális idő volt, szélcsend, száraz út, visszafelé pedig az ellenkezője. Erős szél, hóesés, vizes aszfalt. A teljes átlag 7.8l lett, ami szinte hihetetlen ettől az autótól.
Egy éve 10l-ről kezdtük, minden tankolásom eredménye kb itt mozgott. Az egr elfelejtése már hozott javulást, de ez a 8l körüli érték ez már az, amit szerettem volna látni. Most értünk el oda, hogy nincs az a TBi amiért odaadnám :-D

>> EgyébArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2018-01-03

Ma GT cartárstól megjöttek a rendelt matricák, sőt újfent több is, ezúton is köszönet. Gyors fel is raktam és a fényszóró izzókat is kicseréltem mert elég halovány teljesítménye volt eddig. Remélem beválik, Osram Nightbreaker Lasert kapott, eddig is Osram volt benne, valami sima nem növelt fényerejű. Megigazítottam az első jelet is, a mostani alatt ott volt az eredeti is, lebontottam sérülés nélkül, majd lebarbárkodtam a régit is, a végén kétoldalas ragasztóval visszaraktam ami felül volt. Nem a legszebb, a króm keret is kissé viseltes, idővel csere lesz szépre.

 
>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2017-12-28

Ennek is eljött az ideje, 3 hónapja kerülgettem az alkatrészeket, most végre volt rá időm, cserére került a 4 rugó ( Lesjöfors került bele, elöl 369 mm, hátul 434 mm), a két első lengéscsillapító (TRW volt akciósan párban), valamint az első toronyszilentek, a hátsó lengéscsillapítót még tavaly cseréltem, úgyhogy az maradt bent.
igaz hogy magasabb lett a kocsi, de sokkal stabilabb és komfortosabb, nem üt fel mindenhol.
egyszóval ráfért már

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2018-01-04

Walker kipufogódob (22.060 Ft) és Bosal középcső (11.194 Ft) csere.
A vég nem tetszik, cserélődik a régire.
Km: 180.000

 
>> EseményAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-12-31

Három és fél év alatt jutottam el az "új" Alfával Vancellóhoz. Na jó, ez nem teljesen igaz, mert látta már és ült is benne ezelőtt, csak próbaútra nem sikerült időt szakítani. Most belefért az is. Nem panaszkodott. :)

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2018-01-01

Szereléssel kezdődött az új év.
Vezető oldali ajtót becsuktam és úgy is maradt. Nem rég cserélt zárban megadta valami magát, se kívülről sem belülről nem nyilott. Nyomtam, tóltam,húztam,emeltem,rángattam, de semmi. A zármotor csavarjait kitekertem, karpitott kirángattam. Csodával határatos módon nem tört nem szakadt szét, ellemben a hangszigetelő szét szakadt, és az ablak fűtés terelő el tört. Ezek felkerültek a bevásárló listára. Gondoltam amennyire csak lehet el feszítem az ajtót és a két csavart kitekertem amibe be akad a zár nyelve. Nem jött össze. B verzió lett... Zármotor szétverése, Ajtó nyitva.
Régi zármotor berakva. Össze rakva.

 
>> Tuning és extraAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2017-12-18

Beltéri díszelemek fényezése
+ 4-es henger izzítógyertyájának cseréje

>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-01-01

( hogy a ) A 2018-as év is szerencsés legyen:-)

 
>> SzervizRizzo // Alfa 156 SW 1.9 JTD 116 // 2017-05-02

232049km
Olajcsere+szűrő
Castrol magnatec 5w 40 diesel 7320Ft
Filtron op545 szűrő 1300Ft
Első stabilizátor szilent csere
strong flex 6500 Ft
Bal első kormánygömbfej csere
Febi 3780 Ft
Összes strongflex zsírzása

 
>> SzervizAlfaWatch // Alfa Giulietta 1.4 TB Super // 2017-12-31

Eltelt kicsivel több, mint kettő hónap, jelenleg 3600 Km van a kis olasz csodában.
3000 Km-es szerviz megvolt 2962 Km állásnál. Minden rendben volt, amit a fórumon már említettem, vagyis a motor alatti lemez csavarjait remélem már jól meghúzták.
Valaki korábban már említette, hogy az Alfa szervizekben a szervizesek hozzáállása az ügyfélhez inkább Fiatos, mint Alfához illő. Budaörsön voltam kint, ezt én is meg tudom erősíteni. Említettem, hogy egy két dolgot nézzenek át még rajta, erre a munkafelvevő kicsit csóválta a fejét, hogy ezt nem mondtam és vissza kellene vinni a kocsit... félig megoldották , a kiolvasás biztos sokáig tartott volna;), igaz az 1 órás látogatás 2,5 órára sikeredett (pedig csak egy elektronikai kiolvasást kértem, mert egyszer magától riasztott zárás után + a féknél hallottam valami hangot).... Az előző OFF autóim szervizével nem volt soha ilyen gond, pedig azok "hűvös" svédek :).
Remélem az Alfa szervizhálózata a jövőben kicsit fog változni. Tudom nehéz nekik, mert kicsik és nehéz lenne egy külön szervizrészt fenntartani, de én drukkolok nekik!

A tapasztalataim eddig is változatlanok. Tökéletes és hibátlan kis paripa. Várja a 2018-as évet teli tankkal és tisztán!

Egy dolgot vettem észre. Az ablak törlésénél a kettő szakasos törlési időintervallum ugyanaz:). Majd említem, ha viszem szervizre:).

(Költségeket nem írok, mert feleslegesnek tartom, de a szerviz ára hasonló, mint az előző autómnál.)

(Minden kedves Alfás társnak BUEK!)