Blog
Lengőkar szilent csere után sikeres műszakin estünk át.
Előműszakin felírták bal-jobb első alsó lengőkar hátsó szilentet cserére, amin nem is csodálkozom, eléggé viseletes volt már. Még a gyári volt benne.
234560km











Bár csak 100 km ebben a csodás Januári időben, de érződik, hogy megkapta a törődést a VAS. Minden finoman és tökéletesen jár. A motor gyönyörűen szol alapjáraton is.

Szerencsére tudtam egyeztetni a korábbi tulajjal és kaptam némi instrukciót az állítható futómű rejtelmeiről. Mind az első mind a hátsó gátló három fokozatban állítható manuálisan, illetve a rugó tagok is állíthatók. Ha már Gábor harcolt az beállítással az összes szilent is cserélve lett, illetve egy féltengely harang, mert már repedezett volt. A végeredmény csodás, felemeltük a gyári méretre a hasmagasságot és a leglágyabbra a gátlókat és lás csodát újra élvezhető a városból kivezető út is. A munka végeztével egy futómű állítás és tényleg jöhetne már a tavasz!



Végre volt elég időm és el tudtam menni Szatmári Gáborhoz a teljes átnézésre. Bár 100% -ig biztos voltam a saját tapasztalatom és Gábor gyors diagnosztikája után, hogy makulátlanul rendben van a VAS, de az ördög nem alszik. A végeredmény egyértelmű és örömteli, az alváz sértetlen (ez teljesen érthetetlen a sportfutómű miatt), az összes szerkezeti elem hibátlan (még a váltó sem szivárog). A két év állás után Gábor több adalékkal kipucolta a motort, így az utolsó fülemet zavaró halk ciripelés is végérvényesen eltűnt. A vezérlés új (szíj, görgők, vezérlés módosító), még a felirat sem kopott meg pedig egy éve cserélték. Jöhetett az összes olaj (motor, váltó, fék) cseréje a hozzájuk tartozó szűrökkel plusz a pollenszűrő. Gábor ajánlásával Liqui Moly 10W-60 került a VAS –ba. Nem jött elő egyetlen egy motorhiba kód sem az első ellenőrzés után. Két feladat maradt hátra. Az első és legfontosabb a futóművel kezdeni kell valamit ez a beállítás nem maradhat. Olyan, mint egy gokárt, így alig lehet kimenni vele a városból. A lelkemet is kirázza. A második feladat egy új övcsat, mert hibát jelez vissza és sajnos nem az ülés alatti csatlakozó csúszott szét.

Igencsak maszáltak a lapátok, a jobbosnak csodálatos hangja is volt, így kapott két új Bosch Eco nevezetűt. Ilyenem még nem volt, majd kiderül mivel jobb az 1500-as csodáknál :)

Kapott az autó új olajat, szűrőket, vízcsövet (50518111) és cserélve lett a fék vákumszivattyújának a tömítése is. Nem tudom, hogy Svájcban ilyen tiszta a levegő vagy tényleg 5000 kilométerrel ezelőtt volt cserélve a levegőszűrő, ahogy a szervizkönyvben benne van, de olyan volt, mintha új lenne.
Liqui Molly 5W40 Top Tec 4100 6 liter 15290 Ft
Olajszűrő 2800 Ft
Levegőszűrő 3900 Ft
Vízcső 6900 Ft
Tömítés 5500 Ft
Olajteknő zárócsavar + tömítés 2900 Ft
Munkadíj 6000 Ft
Km: 140880

