Blog

>> EseményRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-01-21

Reggel jöttem fel BP-re, nagyon szar idő volt, zuhogott a hó és még az M6-on is állt a latyak. A menetstabilizátor visszajelzője többet világított, mint nem. Miután beértem BP-re, hallottam, meg éreztem is, hogy 50 környékén valami ütemesen kopog. Mivel a sebességgel arányos volt, így egyből sejtettem, hogy a gumival lesz a gond. Amikor először megálltam, nem láttam az abroncsokon semmit.

Továbbindultam, de nem múlt el a dolog. A második megállónál pont úgy állt a jobb első kerék, hogy láttam, a futófelületben egy csavar feje van, alatt alátéttel. Mintha nem is véletlen lenne. Kihúzni nem tudtam, szóval nem csak a bordák közé nyomódott be. Vakartam a fejem, hogy mi legyen, de vasárnap gumist találni, kb. esélytelen lett volna.

Volt még egy 20 km-es kitérőm hazáig, így az M7-es felé indultam. Nem nagyon erőltettem, csak 110-120-al. Érd magasságában hallottam egy koppanást, mint ha egy kő lett volna. Aztán beugrott, hogy vagy akár egy, a futófelületből kihulló csavar is koppanhatott a kerékdobon. Elengedtem a kormányt, de elsőre nem tűnt fel semmi. Fél perc múlva megint elengedtem: húz jobbra, mint az állat. "Oh, hogy az a telibevert k.rva élet...."

Vészvillogó, gyors lehúzódás a leállósávban. Már megállásnál hallottam, hogy nagyon surrog a gumi. Nem is ért meglepetésként, hogy teljesen lapos volt, mikor kiszálltam megnézni. Vakargattam a fejem, hogy mi legyen? Autómentő? Vasárnap Paksra letrélerezni a kocsit biztos olcsó mulatság lesz. Mondjuk a pótkerék ott van a csomagtartóban. De elég rövidke az a kerékkulcs, aztán a csavarok meg eléggé be szoktak állni. Meg vajon van a pótkerékben nyomás egyáltalán?

Anélkül nem derülhetett ki, hogy meg nem próbálom. 130-al száguldoztak mellettem a kocsik, eléggé feszélyezve éreztem magam, mert régen marha sok videót néztem arról, hogy a leállósávban állóba belecsattan a figyelmetlen autós. Úgyhogy egyik szemem mindig a forgalmon tartottam, hogy ha kell, időben át tudjak ugrani a szalagkorlát másik oldalára.

A csavarokat meglepő módon, egy kis kerékkulcson ugrálással sikerült meglazítani. Mind az 5-öt. Felemeltem utána a kocsit, örültem, hogy legalább ez a része megvolt. Jöhetett a pótkerék. Amióta megvolt a kocsi, a pótkerék lapos volt, de októberben eszembe jutott azt is felfújni. Na, most ugrik a majom a vízbe. Vajon lesz még benne nyomás? Felraktam, ráhúztam a kerékcsavarokat, majd elkezdtem ereszteni. Kihúztam a kocsi alól a krokit, és lám, a kerékben megvolt a nyomás. Marha boldog voltam.

Persze, azt azért nem lehetne mondani, hogy így minden tökéletes lett. A téli gumijaim ugyanis a 17-es sokküllős felniken vannak, a pótkerekem viszont egy 18-as turbina felni, az eredeti gyári, nyári gumival (VTT-n majdnem eladtam Lexlutor cartárs-nak, most nagyon örülök, hogy mégsem tettem (tőle meg ezúton is elnézést kérek még egyszer :D )). Szóval vakartam egy kicsit a fejem, mert ha ezzel megcsúszok, az csúnya dolgokat tud produkálni. Na meg a kerékátmérő is nagyobb... Úgyhogy csak ilyen 100 körül csorogtam haza a pályán. De végülis mindent el tudtam intézni, amit aznapra terveztem.

Holnap áll a kocsi, aztán kedden gumis...

>> Tuning és extraGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-06-30

Útközben szeretem a saját zeném hallgatni,de a gyári fejegységet semmiképp nem akarom lecserélni úgyse találnék olyat ami illene a gyönyörű középkonzolhoz. Rendeltem Yatour átalakított így rádughatok telefont és pendrivet is, igaz, hogy egy kábellel több van a beltérben, de nem vészes. Kicsit drágán rendeltem, utólag jöttem rá, hogy olcsóbban is lehetett volna.

 
>> AutóápolásGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-06-24

Rendeltem Autoglym bőrtisztítót és bőrápolót ezekkel szinten tarthatom a szépen megcsinált bőr belsőt.

 
>> Tuning és extraGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-08-10

Rendeltem Osram nightbreaker izzókat meg vagyok velük elégedve, lényegesen jobb mint az előző.

 
>> EgyébGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-07-14

Elugrottam Budaörsre gondoltam megnézetem hányadán áll a klíma "töltöttsége". 25 perc után a gép megmondta a hűtőközeg/klíma olaj negyede hiányzik így feltöltötték.

 

1. Fékolaj tartály: Az alsó részen lévő 3 bilincs elrettentett a tartály cseréjétől. Igazából csak a kupak sérült, így csak az lett cserélve. Szétszedve (pár "fül" közben el is tört rajta) egy roppant egyszerű szerkezetet látni. Az úszó a rúddal felemel egy kör alakú fémdarabot. Ha kevés a folyadék, akkor az alátét ráesik a két fülre és rövidre zárja azt. A rúd volt elgörbülve és az úszó lötyögött a végén.

2. Beállítottam a kéziféket és visszakerült a borítás.

3. Miután tudtam venni kicsi sticket már nem kellett a rádióhoz a hátulsó USB-t meghosszabbítani. Így visszarakhattam a borítást a középkonzolra.

4. Kipróbáltam a LED belső világítást. Szép fehér fénye van. Az olvasólámpa még az eredeti izzó.

5. Teszteltem az ABS kockát a légtelenítéshez. Megint meglepett, hogy az ELM327-el nem működik, csak KKL/VagCom kábellel. Természetesen kellett még a zöld adapter is. Minden teszt lefutott.

6. Teszteltem a klímát, minden "Aktuator" működik.

 
>> Tuning és extraGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-09-10

Bontóból kerítettem mankókereket valamint szerszámos pakkot amely pont befér a csomagtér és a manókerék közé, gyárilag csak defektjavító készlet volt meg egy nagy szivacs ami mereven tartotta a csomagteret, de most a mankókerék szerszámok miatt szükséges beszabni oda valami vékony és merev réteget, hogy ne süllyedjen be a csomagtér szőnyeg, pont ahova pakolna az ember. Ha már ott voltam belülről is lealapoztam és lefestettem a mankókerék alatti részt, enyhén már kezdett korrodálgatni.

 
>> Tuning és extraGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-09-10

Rendeltem peremes méretpontos gumiszőnyeget így sokkal jobban érzem magam, hogy biztonságban a szépen kitisztított kárpit.

 
>> SzervizGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-06-27

Apámmal közösen megejtettünk néhány apróságot amit otthon is elvégezhetőek.
Első féktárcsa, betétek, összes folyadék és szűrő cseréje, alváz elülső részén korrózió meggátolása, alapozása és festése (nem volt vészes az alja, de jobb a békesség) Az első féktárcsát még az előző tulajtól kaptam.

 
>> SzervizGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2017-06-25

Ma meglátogattam egy szervizt ahol ránéztek a kocsira ki lett cserélve a bal felső lengőkar (sajnos nem TRW, későn értesültem róla, hogy az a legjobb mint gyári alkatrész), (update: vacak lengőkar kikerült TRW ment a helyére 2018.01.20) új termosztát, hosszbordás szíj csere, váltóolaj csere, hátsó régi gumik helyett felkerült az új brigdetstone gumik, elöl is ilyen bridgetsotne van azok még ezt a szezont elviszik. Számítógépes diagnosztika (turbó nyomás, porlasztók stb..) minden ok