Blog
Lecseréltem az öregecske Alpine fejegységet egy Pioneer DEH 1800 UAB-ra. Ezen van CD, amire nekem szükségem van és esztétikailag sem utolsó, hogy ugyanolyan borostyán színű gombvilágítása van, mint az autó műszereinek.
Egyébként szépen szól, korrekt fejegység.
A beszerelést a Zsunyugarage végezte.

Ma hazafelé lemostam, majd letettem aludni a helyére... Egy pillanatra elmerengtem, mivel ő a munkaeszköz (vagy inkább kolléga) nálam, nem szoktunk romantikázni: ez volt a 365-ik együtt töltött nap, egész pontosan 48.400 km van a hátunk mögött.
Szeretem, jó döntés volt megvenni! :)
Tegnap elhozhattam az autóm Csöritől.
Azért került hozzá mert még december elején elkezdett valami kalapálni a motorban. Változó volt a hiba mert valamikor nagyon hangosan, és volt amikor alig hallhatóan kopácsolt valami. Először a kettős tömegű lendkerékre gyanakodtunk, de nem az adta ki a hangokat. Csöri alaposan átnézett mindent, és kiderítette hogy a főtengely ékszíjtárcsa okozza a hibát,(gyenge minőségű tárcsa volt,és kotyogott a közepe) valamint volt két szíjfeszítő görgő is aminek a csapágya zajosabb volt a kelleténél. Ezeken felül még lecserélte a szelephimbákat is mert ki voltak kopva a szelepszár találkozási pontjánál. És megszüntette az olajszivárgást a szelepfedélnél.
Ezek után ismét "szép" dízeles kerregése lett a motornak, és egyenletesebben is jár.
Utólag is köszönöm Csöri!
Hát, eljött ennek is az ideje! A küszöbök már korábban voltak javítva, de eddig bírták! Viszont én azt gondolom, hogy ez inkább a "mesterember" számlájára írható! Szóval elég ramaty állapotban voltak már a küszöbök is és a doblemezek is, így ismét elvittem haveromhoz a gépet, aki anno a hátsó sárvédőket is rendbe tette! Marklar éppen bontott egy 155-öt, aminek full rozsdamentes (tényleg!!) volt az alja, így kivágtam azokat a részeket, amikre nekem szükségem volt, haverom pedig ezekkel pótolta a megfáradt részeket! Ismét nagyon profin dolgozott, megcsinálta, ma lett kész! Nem csalódtam benne most sem! A jobb hozzáférhetőség miatt ki lett szedve az egész futómű, és ha már kint volt, akkor ki lettek még cserélve a belső féltengely gumiharangok is, mert ki voltak szakadva! Örülök! Vagyis mikor kimondta a végösszeget, azóta nem örülök! Kurva sok lett a vége! Sokkal több, mint amennyiért a hátulját csinálta! Na, mindegy... legalább most patika az egész alja!
Az a baj, hogy csak pár képet lehet feltenni! :-(












A bal hátsó külső kilincsem a hideg hatására megadta magát, az aljából kitört a kilincs vezető csap. Sikerült egyet végre találnom ,ki is cseréltem.




Hátsó köténylemez
Ablakmosó tartály
Hátsó híd
Akkutálca
Hűtőrács díszcsík
Felvillant a change oil felirat a kis kannával amit azért nem értettem mert 6.000 kmel ezelőtt cseréltem, mint kiderült szervíz figyelmeztetés a soron következőre kiütöttük, és bekerült a xado 5-40es c3as motorolaj. Kicseréltem a szívócsövet amin volt egy kis repedés illetve a gázolaj szűrőt. Aztán beszélgettünk kicsit a fejével a porlasztókat akartam megnézni, azok egy kivételével mind -0,5 és 0 közt vannak egy volt +0,45ön. Ha már ott jártunk ránéztünk a dpfre. Az utolsó 5 regen átlag 745 kmenként ment végbe átlag 595 mpig tartottak. És a pillanatnyi tömítettség 15%volt 45 kmel az utolsó regen óta... A km a vezérlőben és a compban is ugyanannyi szóval a km kérdést sem feszegetem tovább.. 80 pontot néztünk át a gépen és minden jó. A kocsi egyetlen gyenge pontja a kasztni. A két sárvédőívet nyáron meg kell csinálni aztán kap egy alvázvédelmet és remélhetőleg sokáig nem kell rá költeni.
Véget ért a 4 hengeres korszak, nagyon jó élményeim voltak az alfival... semmi extra baja nem volt. Tette a dolgát. Atléptem ezennel az 5 hengeresek klubbjába.
2018.01.30.-án vettük Alfonzot.
Egy facebookos postban hirdette a tulaja (aki az 1.) meglepően jutányos áron. Gondoltuk megnézzük, mert úgyse volt távol. Amikor először átnéztem nem hittem a szememnek, és amikor elvittem a probautra tényleg meglepődtem.
Állapotához képest szerintem nagyon áron alul adta a tulaj(de persze ki tudja :)). Másnap el is hoztuk.
Pár dolgot meg kell csináltatni rajta, de addig is lehet használni mert egyik se nagy hiba.

0
505
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Zenebutik
- AlfaCity 2025 - július ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Filmek
- Alfa tuning
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám
- MiTo
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV