Blog
A minőségi magyar utaknak a minőségtelen alkatrésznek illetve a 17-es felniknek köszönhetően jobb felső lengőkar csere most TRW került bele remélem egy ideig kuss lesz :)
Költségek:18000 Huf
megérkezett a Pipercross sportszűrőm. Nagyon jónak tűnik. Majd meglátjuk, a hangja nagyon jó , szolidabb mint egy direkt, de rezó nélkül már nagyon fasza lett. V6 hangon nagyot dob.


232000km
Vezérműszíjjak,feszítők és vízpumpa csere.+ Összes ék- és hosszbordás szíj.
Vezérműkészlet: Dayco
Vízpumpa: Dolz
Szíjak: Gates



Mióta megláttam azóta kellett egy ilyen. Most végre elérhető árban került így megvettem. Ez is ezüst akár csak a 156-os volt. Németországból behozott példány. Remélem hosszú ideig szolgál. Van egy két apróság vele (bal hátsó ablakemelő becsípődésgátló jelez) valamint felfedeztem, hogy hidegebb időben kicsit nehezen indul. KKL kábellel és MES-sel ránéztem. Van egy eltárolt Izzítórendszer hiba, azt töröltem és nem jött vissza. Injektorok korrekciója jó (0,9 alatt a legnagyobb hideg motornál). Nov. 23.-án viszem Csörihez olaj és vezérlés cserére, akkor majd ránéz erre is.
A "Kiégett izzó" visszajelző már tavaly decembertől világított. Az első helyzetjelző volt a bűnös, de egy ideig nem érdekelt, majd másra figyeltem inkább. Ma sor került ennek a javítására, vettem 2 darab BAX9S COB LED 6000K (H6W) izzót, plusz annak érdekében, hogy éjszaka is zavartalanabb legyen a közlekedésem, vettem egy szett H1 HID szettet, ebből 4300K színhőmérsékletűt. Egyelőre még mindig keresem a megfelelő gyári xenon irányító dobozt (1 307 329 091, ha valakinek van, keressen!!!), addig ez így marad.
2015. 11. 12.
Szétszedtem a nem működő elektronika borítását, nem csodálom, hogy nem működik. Mivel a tervezése olyan tökéletes lett a lámpának, hogy a legalacsonyabb pontja a csatlakozó, így akár eképpen is kinézhet a gyári xenon "trafója":




Egy kis esti szerelés mindig jól esik :-)
Miután már vállalhatatlan hangja volt és nem érkezik a német csere dob, leszedtem a dobot, lehántoltam a tetejéről a lemezt. És mint aki jól végezte dolgát, vissza is tettem, remélve, hogy elhallgat. Nem hallgatott el. Belül is szét volt esve, bár ha ráztam, nem zörgött :-( Tehát újra levettem és most dob nélkül vagyok. Halkan.
Poén, hogy a korábban írt kulturálatlan alapjáratnak nyoma sincs dob nélkül, kaszni nem rezonál be...
Négy éves autó az Isten áldja...



Igaz az időjárás inkább a késő tavaszt idézi,mégis felraktam a téli kerekeket a hétvégén mert nagy valószínűséggel a tél idén sem marad el:-)).Guminyomások beállítva a nyári kerekek szépen megtisztítva,leápolva:-)!Így várják a tavaszt.Az ablakmosó folyadékot is télire cseréltem,úgyhogy jöhet a fagy.A biztonság kedvéért a fagyállót is megmértem,de még mindig közel -40 fokos,úgyhogy azzal sem lesz gond.Remélhetőleg az idei telet is sikerül minden probléma nélkül átvészelni.
km.ó. állás:137932


Na szóval! 166-ot akartam mindenképpen. Abból indultam ki, hogy én az az elveteműl állat vagyok, aki minél többet szerelgeti az autóját annál jobban szereti. Valahogy a 156-al is így voltam. Ha valamit szerelni kellett rajta, még ha szopás volt, akkor is minden egyes alkalommal jobban hozzám nőt az autó :)
A 166 esetében is így leszek ezzel, éppen ezért DIREKT az olcsóbbak közt kezdte el nézelődni. Mondhatni projekt autót kerestem, amivel azért lehet napi szinten munkába járni. A kritérium nagy vonalakba annyi volt, hogy motorikusan jó legyen, hátsó futómű és ne legyen szét rohadva. Minden más egyéb nem érdekelt, azt úgy is megcsinálom :)
Így bukkantam rá erre a szépségre. Osztrák papírral, olcsón :) A belseje kifejezetten nagyon szép állapotban van és hát a V6.... akinek van/volt nem kell magyarázni :)
Ahhoz mérten, hogy olcsó volt lesz is vele teendő, de hát ezért vettem. És a legfontosabb, ha elkészül erről legalább tudni fogom, hogy mi van benne és, hogy rendben van :)
Eddig így alakul a feladat lista:
- szokásos vezérlés cserrre
- szűrők + olaj csere
- olajteknőnél kicsit ereszti az olajat, ezt leveszem, tömítem
- kézifék visszajelző nem alszik el, és a jobb hátsó visít is néha kicsit
- gyári xenonos, de amikor felkapcsolom a lámpák lebólintás után úgy is maradnak, csak minimálisan mennek vissza fel
- bal első lámpán kavicsfelverődés, valszeg cserélni fogom. De xenon hiba miatt lehet mind a 2-t kicserélem :)
- bal oldali index búra meg van repedve, ez cserés
- csomagtartó nyitógomb hol működik, hol nem... ez ismerős probléma 155 és 164-ből
- váltógomb alatt a gyűrű fel van akadva
- baloldali ülésfűtés nem megy
- alvázvédelem. Amikor alánéztem nem láttam rozsdát. Ezt szeretném is megőrizni, kap egy alvázvédelmet, meg legalább jól átnézzük, hogy valóban rozsdamentes-e :)
- bal első sárvédőíven kis horpadás, ezt kihuzatom
- tetőn szokásos fakulás nyomai fellelhetők, szerencsére nem vészes, tavassza fényezzük :)
- tavasszal intenzív felni keresésbe kezdek :)
- szélvédő fóliázás
Első körbe nagyjából ennyi. Nem rövid, de nem is vészes hibák ezek, csak bosszantóak. Viszont mire a lista végére érek, teljes és menthetetlen szerelem fog kialakulni :)
2
491
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Junior
- Forma-1
- Alfa reklám
- 4C
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Spider
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10