Blog

>> AutóápolásTotokid // Alfa 156 1.9 JTD // 2015-10-16

SanyiJTD barátom segített, hogy jobban lássak :) Fel lettek polírozva a lámpák délelött. Délután kicseréltem a kilincset, ami akkor törött el amikor ajtót cseréltem :) Meg a belső műanyagokat cseréltem ki.

 

Ma sikeresen beszereztem 4db új téligumit a régi felnikhez:
Continental ContiWinterContact TS850 205/55 R16 91T: 25536 Ft

>> SzervizL.A.Z. // Alfa 166 2.4 JTD // 2015-10-16

Selénia 5w30 . Szűrők . 225.000 km

 
>> SzervizLexy és Laci // Alfa 146 2.0 TD // 2015-10-16

Egyik nap hiába próbáltam sebességbe rakni a kocsit nem ment. Elengedte az olajat. Sikerült utántölteni de az csak ideiglenes megoldás. Szerelő, alsó munkahenger csere és újra lehet vele menni. A többi a jövő dolga, hogy mi is legyen. "új" kocsi vagy felújítás.Még nem tudom.

 
>> Szervizrepimark147 // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2015-10-16

Az autón észrevettem, hogy az úton eléggé ingatag és ha piciket mozdítok jobbra balra egymás után többször akkor erősen "S" alakban mozog ... egy-egy kanyarban úgy éreztem, hogy a feneke helyet akar cserélni az orrával :D így alánéztünk és megrángadtuk a lengőkarokat ... a szilentek már megöregedtek és a első felső lengőkar már sajnos lóg. így elhatároztuk hogy kicseréljük a komplett első hátsó fitóművet. A futóművet az albaalkatszer.hu -n megvettük és a boltban átvettük. A csere 2 nap alatt történt, elösször az első lengőkarokat cseréltük, ez a művelet az egyik oldal esetében (Tudatlanul hogyan is kezdjünk hozzá :D ) kb 1-2 órába telt, majd a másik oldal 1 óra alatt megvolt. A hátsó lengőkarokat igen egyszerű volt kicserélni mind a 4 lengőkar összesen 1,5 órába telt kicserélni. Futóművet beállíttatni a Marso-ban csináltattam kb 1 óra volt úgy hogy minden értékre tökéletesen odafigyeltek.
A futómű cseréje után az autóm végre rendesen kanyarodott, tökéletesen feküdt az úton és úgy támasztott be az úton ahogy azt illene.

 
>> SzervizTom_156 // Alfa 156 1.9 JTD 8v // 2015-10-15

Klíma feltöltve, kapott egy alsó motorvédőt.

 

Ma meg volt a második átvizsgálás az Alfán. Abból ami az előzőből kimaradt, szinte minden meg lett csinálva:
Termosztát: 11777 Ft
Kipufogó konzol: 800 Ft
Fékolaj: 1810 Ft

Valamint be lettek állítva az ajtók, és ki lettek takarítva a fékek. Kezd végre teljesen összeállni műszakilag az Alfa :).
Még egy téligumi szettet és egy ablaktörlő lapát szettet szeretnék beszerezni jövőhéten.

Mielőtt nekifognék az első futómű rendbetételének - melynek része a kerékcsapágyak cseréje is, főleg egy bizonyos jobbos morgás miatt - mindenképpen foglalkozni kellett a hátsó kerekekkel is, ugyanis vizsga után nem sokkal "hirtelen és valamiért" elgyengült a kézifék - márpedig a tervezett munkáknak nem egy "élet-és balesetbiztosítás" hatásos kézifék nélkül nekikezdeni!

Már megemelve és a kerekeket forgatva látszott, hogy gyermeki naivitás volt azt gondolni , hogy a hátulra feltett , korábban elöl lévő kerekek gumijai maradandó változás nélkül viselték volna el azt a 2 éves (! :-p) időszakot , amíg az egész autó a hátsó bakolás miatt rájuk támaszkodott: jól láthatóan mindkettő be van lapulva egy ponton! Még jó, hogy nemrég, amikor az első kerekek új gumit kaptak a régieket nem dobtam ki - persze megint ott a dilemma, hogy nem járnék-e jobban 2 olcsóbb márkájú , új vagy újszerű mérethelyes gumival...
A deformált gumik ellenére a balos kerékdobon nem láttam/éreztem elváltozást, a jobbos viszont érezhetően lötyögött - pedig ugyanúgy lett meghúzva és beállítva , mint a másik...

Mivel -

1.nem kerékcsapágycsere volt a szerelés témája
2.az "orrfutó" miatt úgyis pihenőn lesz egy hetecskét minimum
3. hétvége volt

-ezért összeraktam így, de beállíthattalan volt, csak nagyon kilazított anyánál forgott rendesen a kerékdob, normálisan meghúzva "kockásan" ment :-(
A csapágyakat kiszedve és jobban megnézve/megtakarítva egyből látszott a "bibi": a külsőnél csupa spén lett a törlőrongy és a görgők is kráteresek voltak! Reméltem, hogy megúszom a csapágy kerékdobba préselt külsőgyűrűjének cseréjét - nyilván a munka miatt - de az is kapott rendesen, egy harmad-negyedkörívnyi szakaszon a görgőpálya úgyszíntén kráteresre barmolódott :-(

Egy Toyo csapágy ment bele ; hála egy teljesen használhatatlan, de valamiért megőrzött szerszám-szárnak egész könnyen ment a külsőgyűrű cseréje, a belső csapágyat pedig nagyon alaposan megnézve úgy döntöttem, hogy nem cserélem!
(a mostani tapasztalat alapján ez is úgy lehet, mint ahogy a vezérműszíj és a feszítője , azaz hogy felelősségáthárítási és üzleti okokból egyszerre javasolják a cseréjét, de a gyakorlatban nem egyforma az igénybevételük, azaz odafigyelve-szereléssel a jobban igénybevett minden második cseréjénél elég a kevésbé gyepáltat is újra cserélni)

Ja, persze, a kézifék! :-)
Az automata utánállító volt kiugorva a bal oldalon - de ez csak okozat! Anno az összekásnál nem találtam sem rajzot, sem fotót - úgyhogy összeraktam úgy, ahogy gondoltam - de közben volt egy dilemmám, ugyanis egy alkatrésznek a fellelt források szerinti helyzete - kifeszíti egy másik alkatrész nyúlványát - nagyon erőltetettnek tűnt - ezért fordítva tettem be...Most már biztos lettem benne, hogy pont az a "beerőltetés" adja az utánállító működését - ezért megfordítottam. A kötelek megfeszítésével sikerült az eddigitől lényegesen jobbat alkotnom, de sajnos az van, hogy -

- tovább nem feszíthető
- nem a "nagykönyv szerinti" 2 (max 3...) kattanásra rögzít
- az első próbaút pont a hegyes Miskolc-Tapolcára vezetett, ahol egy komolyabb lejtőn már nem fogta meg a kocsit...

Kerékékkel megbiztosítva a szereléshez jó lesz, de mindenképpen szeretném a gyári hatásfokot elérni, ehhez -

1. ellenőrzöm valami hiteles forrásból az utánállító összerakását
2. még ha jól is van összerakva, lehet, hogy azon is továbbállítható még a kézifék-erő
3. ha mindkét előző pontnak megfelelés ellenére sem lesz jó - akár még a kötelek is kinyúlhattak végső esetben...

>> SzervizGTPeti // Alfa Spider / GTV 2.0 JTS // 2015-10-15

A vizsgán feltűnt, hogy az egyik fékcső külső palástja el van repedve. Megkértek, hogy legyek szíves a csöveket tegnapra kicserélni...

Meg is tettem volna, az egyedüli akadály az volt, hogy előző nap még nem voltak a kezemben Stahlflex, azaz teflonbelsős, rozsdamentes-hálós csövek. Mert, ha már cserélek, akkor ilyeneket teszek be. Sokan dícsérik ezekat a jobb fékhatás ("besserer Druckpunkt") miatt. A fém fonat pedig a nyest ellen is véd - gondolom én.

Az egész úgy kezdődött, hogy Goodridge (UK) márkájúakat akartam, elvégre ők a legismertebbek.
...és úgy folytatódott, hogy rájöttem:
1. Nincs korrekt netes katalógusuk az oldalukon.
2. A Benelux PDF katalógusban szinte minden klf. motorú GTV-hez mást írnak.
3. Az angol PDF katalógusban a TS-t és a JTS-t egy kalap alá veszik.
4. A német képviselet széttárja a kezét, ők a Benelux cikkszámmal nem is tudnak mit kezdeni... (Valljuk be, a jelek szerint nem is akarnak.) Szerintük piaconként eltérőek az autók, ez az oka. (Valóban van ilyen, de azt azért kétlem, hogy Luxemburgba más JTS-eket szállítottak, mint Németországa...)
5. Szerinük amúgy a TS-hez való jó a JTS-hez is.
6. ...illetve az Alfisti.net-hez irányítottak, miszerint ők tényleg tudják milyet kell rendelni. (Érdekes... egy kereskedő/szervíz jobban tudja, mint a gyártó képviselete?)
7. Az Alfisti-nél csak natúr (külső PVC cső nélkülit) vagy rikító pirosat lehet rendelni. (Előbbi nem tetszik, mert nem akarom, hogy a palástot sós víz érje, akkor sem, ha rozsdamentes. A piros pedig nekem túl feltűnő.)

Kérdeztem őket, hogy nem szándékozzák-e megkérdezni az Alfisti-t, hogy mit és miért, hogy pontosíthassák a katalógust. Na erre nem válaszoltak.
(Az ilyen mentalitás a végem. Komolyan ennyire nem érdekli őket?...)
Mindegy, egyszer talán megírom a Goodridge-nak a történetet. Kiváncsi vagyok, az angolok is ennyire közönbösek-e. A netes kereső hiányából sajnos erre következtetek, de meglátjuk...

Így kötöttem ki a német Probrake nevű gyártónál. Ők főleg motorokhoz gyártanak ilyen fékcsöveket, de újabban autókhoz is. És nem utolsósorban az oldalukon és az eBay boltjukban is külön említik a JTS-t.
(Igazából a JTS ez esetben "kismotoros faceliftest" jelent. Mert valószínűleg ez a két faktor van hatással a fékcsövek méreteire.
Az szólt még mellettük, hogy őket fel tudom hívni, ha baj van.

Meg is rendeltem náluk a szettet.
Megjött. 3 db-ot tartalmaz. Na itt már nem volt őszinte a mosolyom. Felhívtam őket... A beszélgetés vége az lett, hogy kénytelen vagyok lemérni a saját csöveimet, hogy biztosra menjünk. (Bár említettem nekik, hogy netes shop-okban normál fékcsöveknél sokszor megadják a méreteket is. És ha 5 helyen ugyanazt írják a JTS-re, akkor lehet benne valami.)
Mindegy, a legbiztosabb lemérni. Kerekek le. És tessék: Amit az ATE 16 centisnek írt (hátulra), az nálam 31 cm. (Fékcsövekről beszélek!)

Elöl 43 centisek vannak.

Van egy olyan sejtésem, hogy a Goodridge "TS-hez való" szettje is 16 centis hátsó csöveket tartalmaz.

A menetek típusát később fogom leírni, mert a cserekor derülnek ki.
A Probrake M10x1 külső/belsőre tippel. Meglátjuk.

Színben karbon hatásút rendeltem, ami egy barnás, áttetsző külső PVC-csövet jelent. Ez az áttetsző fémfonattal együtt tényleg hasonlít a karbonra. Szép és diszkrét.
Ami az árat illeti... Drága. SImából egy szett 30-50 euróra jön ki. A probléma az az, hogy perpill még nem találtam hátra valóban passzoló utángyártottat. (A gyárit még nem néztem.) Az előnyöket is mérlegelve arra jutottam, hogy ennyit nekem megér ez a dolog.

Fékfolydékból természetesen DOT 5.1-et fogok használni (mint mindig).

Az első két kép az eredeti, még ki nem cserélt csöveket mutatja.


Folyt. köv.


Kérés: Ha valaki 916-os GTV-t v. Spider-t szerel, írja meg nekem légyszi a fékcsövek hosszát (motorral és évjárattal)! Köszönöm előre is!

>> SzervizB.László // Alfa 156 2.4 JTD // 2015-10-15

Elérkezett az újabb szerviz ideje , olaj és szűrők cseréje