Blog

>> Szervizgamberini // Alfa 156 2.0 TS // 2015-10-10

Már egy ideje kopog a futómű, de most nem a lengőkar, hanem a stabilizátor pálcák adták hírűl, hogy ideje a cserének. Ez megtörtént, és most a futómű tökéletes. A gép dobott még egy lambda hibát, így cserélve lett a lambda szonda is. Visszatért az erő, megszűnt a dadogás, minden működik ahogy kell. Az egyik ablakemelő gomb cseréjére szintén sor került, mert eltört a drága.

Km: 193.870

 

Ma újabb apróságok lettek rendbe hozva az Alfán.
A bal hátsó elektromos ablakemelő kapcsolója, nem akarta lefelé mozgatni az ablakot, csak felfelé. Szerencsére könnyű kiszerelni a kapcsolót, így egy kis tesztelgetés után kiderült, hogy meg van szakadva az áramkör a nyákon. Egy kis réz vezetékkel át lett hidalva a szakadt rész, és már működik újra lefelé is az ablak emelő :).
Az előző tulaj elég durván szedhette szét a jobb oldali tükröt, mert a mechanikáját sikeresen eltörte, így alig tartotta valami a helyén. A hiányzó műanyag "tengely"-t, amin forgott régen a mechanika, pótolva lett egy vastagabb acél dróttal, így megint stabilan áll a helyén a tükör :).

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2015-10-09

Tavasszal már írtam, hogy számomra (egyenlőre) véget ért a Pirelli korszak. Nem rossz gumik de van náluk sokkal jobb is a piacon ugyanabban az (ár)kategóriában. Kicsit úgy érzem, hogy a többi nagy gumigyártó konszern előbbre jár mind fejlesztés mind termékpaletta terén de ki tudja lehet majd visszatérek egyszer a márkához....
A héten keresés közben kicsit még hezitáltam a Sottozero 3-as és a Goodyear UG Performance között de úgy gondoltam az utóbbi lesz a jó választás remélem nem csalódok. A nyári szintén Goodyear Eagle F1-esek szépen tették a dolgukat tapadásuk, zajkomfortjuk kiváló nem csalódtam. Jövő héten megyek a gumishoz felrakatni a felnire de majd csak az igazi tél beállta előtt kerülnek fel az autóra.

>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2015-10-09

Valami elkezdett indulásnál és fékezésnél kopogni elől. A bal kormányösszekötő lógott, az került kicserélésre.

A hang viszont nem szűnt meg, így valószínű, hogy valamelyik motortartó is el van törve.

 
>> EgyébHaddel // Alfa 159 sw // 2015-10-04

Lexlutor blogja alapján én is neki láttam az antenna javításának.Kicsit el volt oxidálódva az a kis fémlap,ami az antenna tengelyéhez ér. 180-as csiszolóvászonnal megcsiszoltam.
A javítás sikeresnek bizonyult,mert azóta tudom használni a rádiót.

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 Veloce 2.4 JTD 10V Veloce // 2015-10-08

Petronas Syntium 1000 10W40 Engine Oil 4l és szűrő.
Belső és külső gumiharang (cv boot) csere most csak vezetői oldalon. (masik oldalon cserelve volt)

158800 miles

 
>> SzervizSraac // Alfa 156 Selespeed // 2015-10-08

Na szóval. Eljutottam az első nagy szervízhez. Felmerült egy probléma, miszerint hosszú távon (Pl autópálya), nagyobb állandó sebességnél éreztem hogy a motor mintha fulladozna, ilyenkor ha ráléptem a gázpedálra akkor kicsit elkezdett dadogni és egy hatalmas kék füstpamacsot nyomott ki a kipuból. :/ (Nem irigyeltem ilyenkor a mögöttem közlekedőket.) Na most amikor egy ilyen dolog történt akkor el is tűnt az olajam. Elkezdtünk tanakodni hogy mi lehet a hiba oka. Először gondoltunk szelepszár szimeringre. Aztán jött az hogy az olajlehúzó gyűrű hogy, lehet az is le van ragadva. Végül felbátorodva neki is láttunk. Hát ahogy szedtük szét, nagyon nem tetszett a látvány... Olajsár mindenütt. Szelepek, hát ne is mondjam, inkább nézzétek...
Végül úgy lett, hogy az egész motor fel lesz újítva, mindent kicserélünk, lehet nem a legdrágább alkatrészekkel, de próbáltuk az arany középutat keresni. Se gagyi, se drága... Ez volt a fogós része :) Mindenki másra esküszik... :)
Jelenleg, a mai nap megérkeztek az új gyűrűk és az új siklócsapágyak. Holnap jön a többi... :)
Folyt. köv.

Nos kész lett az autó, elindult pöccre. Nagy öröm és boldogság. 1000km után kapott friss olajat és repült is tovább...
De! Hamar elérkezett a "Világ vége". Az autó elkezdett csörögni, eszeveszettül kopogni. Azonnal megáll, hazahuzat, gyorsan keresgélni a hiba okát. Nem találtuk. Elindítottuk hogy honnan jön a hang, és ekkor lettem teljesen összetörve... alulról...
Olajteknő le... Siklócsapágyak benn az olajban... Szóval, halytókarok és főtengely csere... :( Most egyenlőre nincs rá keret és lelkierő se. Marad a garázsban...
De fogunk még gurulni ;)

 
>> EseményZsolt85 // Alfa 156 SW 1.9 Jtd Distinctive // 2015-10-08

Eladó sorba került a vas. 2015.10.02 -én elvitték az Alfát, messze nem ment mert munkatársnőm vette meg , így Veszprémben maradt.
Ha látjátok az utakon, nyugodtan villantsatok rá Lulura !
Egy ideig vége az Alfázásnak, most egy A4-esben utazgatok mert családon belül kelt el, de egy 159 -sel vissza fogok térni mert már most hiányzik az Alfázás :)

 
>> SzervizBoss 2.4 // Alfa 156 2.4 JTD // 2015-10-08

210000 Km .
A Warta Silver 74 Ah akumlátor 4 év után megadta magát. Betettünk egy ugyanilyen másikat , nagyobb indítóárammal.
Nagyon rosszul vettem, de muszály volt. 40000 Ft.
Talán tovább bírja. Rend szerinti használatom mellett nálam eddig húzzák.
Érdekesség, hogy nálam minden aksi egyik pillanatról a másikra nem indul. Előző nap még elsőre simán indul, nem is gondolná az ember, hogy reggelre már meg sem moccan. Sajnos bikázni kellett. Ki is jelzett a computer befecskendező hibát meg még valamit. Már nem is tudom. Minden esetre az új akumlátor után eltüntek a hiba kodok.

Váltó alatti motor tartó gumi bak csere gyárira. 18500 Ft
De valami kopog tovább, úgyhogy OKt. 20-án a maradék kettő lengőkar is cserélve lesz.

Olajhűtőm is napi 4-5 cseppet szivárog. Szereztem egy jó állapotú bontottat 25000-ért.

Ajtóhatárolót is vettem a vezető oldalra 17000 ft

felkerül még az új JTD 20V felirat is.

 
>> Tuning és extratheBanyai // Alfa 156 2.4 JTD 10V // 2015-10-08

Kicseréltem a kormányomban az emblémát a Giulia stlye-ra.
Ha valaki megkívánná van 2db eladó színesben. Nagyon jól mutat, tetszik ;)