Blog
Mivel olaszhonbol érkezett a vas,és semmit nem tudni az előéletéröl,így első utam a szerelőmhöz vezetett.Nem kimondottan alfás,de megbízható,korrekt és ismeri az 1.9 jtd motort.Ami cserélve lett:
Olajszűrő BOSCH
Vezérműszíj feszítő csapágy INA
Levegőszűrő Sofima
Motorolaj Selénia WR Diesel
Termosztát EPS-Facet
Vezérműszíj vezető csapágy SKF
Vezérműszíj DAYCO
Vízpumpa SKF
Pollenszűrők Wuller
Vezérműtengely szimering Ajusa
Üzemanyag szűrő Mann
Átnézte az autó alját is.Korróziónak semmi nyoma.Még a kipufogó sem rohad.A féltengely gumiharangok várnak még cserére.Kiszakadva nincs még egyik sem,de elég kopottak.
Hosszas töprengés és nézgelődés után meglett a kiszemelt áldozat.Felhívtam az eladót,és mivel közel volt el is mentem megnézni a vasat.Az autó kívülröl egyben van,motortér patyolat.Belül ráfér egy nagytakarítás.Az eladó is szimpatikus volt,így megegyeztünk a részletekröl.Október elsején a nevemre és tulajdonomba került az új szerzemény.
Mivel esős időben korábban is már mindig párás volt a bal első-oldalsó indexbúra belseje, ezért az esős időre való tekintettel rászántam magam a helyrehozására.
Apró cseppek gyűltek benne össze, valamint opálos párás volt belülről.
Amint levettem a búrát, látszott, hogy mitől:
Az áttetsző részt a hátlaphoz valami ragasztással vagy forrasztással erősítették hozzá körben, Egyébként a hátlap is műanyag. Ez a körkörös ragasztás olyan gyenge volt, hogy már nem is tartott teljes körben. Kézzel simán kettészedtem, ez egészet már csak egy hártyaszerű, hajszálvékony ragasztó csík fogta egy két szakaszon.
Jó, hogy nem hagytam el valahol útközben az áttetsző részt!
A két részt tehát kettészedtem, és pillanatragasztó géllel megpöttyözve újra összeragasztottam. Miután megkötött, hátulról, ahonnan nem látszik az illesztést körkörösen kitöltöttem ragasztóval.
Remélem, hogy így már nem fog bejutni víz / vízpára.
Az idexbúra leszedése:
az egész búrát egyhén befelé nyomva el kell csúsztatni menetirány szerinti előre. Kb. 10-12 mm-t fog elcsúszni előre, olyankor a búrán lévő hátsó köröm kiakad. Simán körömmel alá kell nyúlni hátulról és kifeléhúzni, majd kiforgatni a helyéről. Csaltakozót lehúzni, és RÖGZÍTENI, mert ha a vezeték beesik vissza a lyukon az vicces lesz!




Sikerült beszerezni, egy új fejegységet, igaz utólag azt mondták az AUNA márka nem a legjobb típus... de az összkép sokkal jobb mint egy másik fejegységnél :)

Örömmel jelentem be, hogy minimum fogyasztási rekordot döntöttem a V6-ossal, vegyesben 10,2 l/100 km. :)) Ez a mérés még mindig sportos vezetési stílus mellett történt. Eddig 11,3 körül volt, bár hozzá kell tenni volt egy termosztát csere (Mahle), most gyorsabban melegszik a motor mint előtte.
Egy sima lengőkar cserének indult, aztán sokkal több lett belőle.
-jobb felső lengőkar (lemförder volt előtte is, kiszakadt a porvédő gumi, fél év alatt kipusztult)
-bal alsó lengőkar (TRW)
-kézifék kötél mindkét oldalon
-hátsó féktárcsa (zimmermann)
-hátsó fékbetét (TRW)
-egy új akksi (Varta)
-hátsó stabilizátor szilentek (gyári)









A cserét megelőző hetekben érezhetően mélyebb lett a kuplung fogáspontja. Sejthető volt, hogy közeledik a vég. A cserét szombatra terveztem, de szerda délután beesett a pedál, a kocsi pedig a garázsban ragadt.
A hiba oka elég bosszantó. A munkahengerben lévő rúgó törött el, a hegyes törött vég pedig átszúrta a gumikarmantyút.
Ez azért bosszantó, mert kicsivel több mint 1 éve cseréltem mindkét munkahengert miután az alsó megfáradt, hogy ne kelljen szopni később a felsővel, kellett...


Október 1-én meg lett a műszaki vizsga. A színt át kellett íratni narancsról barnára. Az elmúlt hét év állásának következményei lassanként kezdenek elmúlni. Még egy kicsit használom, aztán újra gyújtás-porlasztó állítás.