Blog
Ezen a napon lett megvéve a kocsi.
Nos az autó visszatért a D.Z. Tuningos pihenőjéből, fel lett újítva az önindító, ki lett cserélve az ékszíjfeszítő, rozsdátlanítva lett az alváz és egy védőréteg is kerűlt rá és most már tolatóradar is van a kocsiban! A következő nagy projekt majd a tavaszi fényezés lesz, amikor is új színt fog kapni a jószág!
156 kezdetek:Labanc autó lévén némi rozsda volt a karosszérián.Főleg a két első sárvédő alja,ahol a küszöbbel találkozik.Fő oka az lehetett a mértéktelen téli sózáson kívül,hogy a labanc "mesterek" nem rakták vissza a dobbetétek alsó rögzítő csavarjait .A téli szmötyi meg szépen megállt a két lemez között.A másik gond a jobb hátsó sárvédő szakszerűtlen cseréjéből adódott rohadás szintén a küszöb és a sárvédő találkozásánál.
Elsőre sárvédő cserén gondolkoztam,de olyan horror árakat mondtak a bontott alkatrészekre is ,hogy azt hittem befonom a szemöldökömet.Mivel idestova 25 éve karosszériázásból,autójavításból élek,gondoltam nem lehet kihívás ,megcsináltam.Meglepő módon az alján semmi rozsda nem volt!Ettől függetlenül lefújtam kaucsuk bázisú alvázvédővel(megtisztítás után)valamint adtam neki egy komplett üregvédelmet is.
Ami még javításra szorult,az az első futómű.bal felső lengőkar kopogott,valamint a stabilizátor szilentek.
Ami cseréltem:alsó,felső lengőkar: 21015 Ft kedvezményemmel
Stabilizátor szilentek: 880Ft 2db
Stabilizátor pálcák :2820 Ft 2db
Gates vezérmű szíj szett vízpumpával: 22312 Ft
Gates hosszbordás szíj szett : 13590 Ft
Olaj szerviz szűrökkel :22029 Ft Eneos 5w-40 olaj 10.000km-nél csere!
Munkadíj: 0FT Magam csináltam.
Olajcsere volt, kapott friss Selenia Racing-et meg Mann szűrőket. Ráadásnak új termosztátot és vízhőfok jeladót. Mert elég gyakran kúszott fel a mutató 110 fokra. Amint utólag kiderült, az óra mutat kb. 20 fokkal többet. ECU-ból kiolvasva rendben van a vízhőmérséklet.
Kötelező szervíz, 162.781 km-nél. Olajcsere (Selénia), szűrők (olaj, levegő, pollen) cseréje. Közben kiderült, hogy az olajleeresztő csavarnál új menetet kell esztergálni, mert a régi "elfáradt". Megtörtént, most az is rendben van. Valamiért az utólagos, de gyári küszöb folyton elállt a jobb oldalon, vissza lett ragasztva, remélem most már tartósan nem kell vele foglalkozni. Kicseréltettem az ablakemelő kapcsolókat is, mert elég ramatyul néztek ki és ragadtka is. Típusbetegség, tudom. Lettek helyette sokkal szebb bontottak. Vettem új jelvényt a pajzs fölé, az is ki lett cserélve. Ebben a hónapban elég sokban volt a kocsi, de legalább a szerelő megnyugtatott, korát és állapotát tekintve élvonalban van az autó. Szerencsére.

Az autót úgy vettem hogy kaptam hozzá téli gumikat lemezfelnivel. Volt hozzá tartozó dísztárcsa is de nekem mindig is jobban tetszett a gyári 166-os dísztárcsa. Mivel itthon vagyok most táppénzen volt időm bújni a netet és nagy nehezen sikerült találnom 3 db-ot !!! Rögtön le is csaptam rá. Ez volt az egyetlen eladó az interneten. őrület. Illetve találtam még egyet de ő csak felnivel együtt adta volna. No mind1... megvettem másnap meg is jött és azt kell hogy mondjam imádom a kocsin. :) Nekem nagyon tetszik és GYÁRI !! :) Már csak még egy darabot kell vadásznom, de már az is folyamatban van. Most már télen is szépek leszünk:D
Mellé raktam a kocsinak igaz téglákon... mert most még a nyári szett van fent de csak hogy lássam hogy áll neki :)
Km: 241.394




Ismét meglátogattuk Ferkét, hogy kicserélje a multkor rossznak diagnosztizált bakot...ami secperc meg is történt. Bontott került a régi helyére.
A bal hátsó tárcsán látható volt nem rég óta egy enyhe karcolás. A tettes egy, a betétben lévő nagyobb fémforgács volt amit műtéti úton eltávolítottunk, már nem is csikorog... :)
mivel már az első lámpák gyalázatosan világítottak minden irányba ezért a csere melett döntöttem. a balos egy utángyártott depo volt, a jobbos meg gyári hella, de kavicsos. kapott egy pár utángyártott Tyc márkájút, most már legalább látok rendesen.
km: 208.000





el jött ez a pillanat is, végre sikerült eljutni Manky cartárshoz, aki előcsalogatta az olasz mérnökök által elrejtett erőforrásokat. egy élmény lett az autó, dízel létére szinte kívánja hogy forgassam. teljesen más színben látom a világot. Köszi Manky
km: 211.500
a nagy kánikulára tekintettel klímajavítás kellett, valahoigy hiába volt feltöltve, nem igazán hűtött úgy ahogy kéne. a 750 g gáz kevésnek bizonyult, a ventillátor 2 fokozat el se indult... fel lett töltve 850 g gázzal, azóta szépen hűt ahogy kell, már nem sülök meg saját zsíromban :D meg cserélve lett mellé az egyik klíma szelep.
km: 210.000