Blog

>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2015-05-15

végre itt a jóidő, visszakerültek az alufelnik nyári gumival (195/55 r15), sokkal jobban mutat. meg elment a 10 000 km is, igy olajcsere szűrőkkel együtt, lehet újra hasítani
km: 206.100

>> Tuning és extradaniel12 // Alfa 156 1.9jtd // 2015-09-15

Helo lenne egy nagy kèrdèsem.Az én autóm 2001 es és szeretnék bele infocentertrakni vajon előre lehet kábelezve vagy ha nem akkor is megoldható?

 
>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-10-15

sikerült szerezni 4 db jó állapotú téligumit 165/70 r14 méretben. nem a legszebb acélfelnivel, de legalább a gyári dísztárcsa takar :D
km: 200.000

>> Eseménydr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-07-15

Horvátországban jártunk, esemény nélkül tette a dolgát, egy élmény volt, sőt a fogyasztás meg nagyon baráti. osztrák gázolajból szinte végig autópályázva nem kért többet 4,6 l-nél, és nem mindig haladtunk a megengedett sebességgel. hazafelé a horvát gázolajból már egy literrel többet kért. de megtudtam, hogy a vége 195 km/h.
km: 198.500

 
>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-06-20

történt hogy hazafelé melóból, kedves kollága figyelmetlenségből adódóan belémjött hátulról. kb. 40 km/h sebességgel. ráadásul Alfával...
hátsó lökhárító jelesre vizsgázott, sok nem látszik rajta, csak a másik Alfa jelvényének körvonala. a hátfal azonban behorpadt, a mankókereket alig lehetett kivenni a helyéről. Szerencse hogy Öcsém karosszérialakatos, így elfogadható áron orvosolva lettek a hibák. a biztosító meg rendezte az anyagiakat.
km: 197.850

>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-05-30

az új lökhárítóban lévő ködlámpák nem működtek, kiderült hogy hiányzik hozzájuk a relé. ez is megoldva, és lőn világosság :D
km: 195.650

>> Szervizdr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-05-25

Kapott egy vezérlés-szettet, két első lengőkart, első féktárcsákat, első-hátsó fékbetéteket, új 74 ah-s akksit, új szűrőket, friss olajat, meg egy garnitúra gyári 15-ös alufelnit gumikkal, ill. egy bontott színazonos első lökhárítót ködlámpákkal, mivel amivel érkezett törött volt.
km: 195.500

>> Eseménydr_rock // Alfa 145 1,9 jtd // 2014-05-10

Megérkezett, megkapta a rendszámot, lehet hasítani, na meg persze a kötelező dolgok cseréje még hátravan.
km: 194.930

 
>> Szervizhg6idn // Alfa 156 SW 2,0 JTS // 2015-09-15

Eljött a vezérlés csere ideje, Transzfogaras túra miatt kitolva kb. 58000 Km körülire, jelenlegi futás: 209000 Km. Már régebbi terv volt a szívósor tisztítás megejtése, JTS problémák miatt. Az autóban, mióta nálam van fekete az olaj:(, olajcseréket 10-12 000 Km periódussal végeztem, Selénia Racing, Xado 10W60, majd Gulf 10W60 került bele. Olajfogyasztásom kezdetektől magas? volt, 5-8 dl/1000Km. Talán Xadóval volt a legkevesebb. Javítások után elmondhatom, a motor zajos volt mindig. ECU szerint 270 sec volt maximális fordulatú üzem, kipörgések száma maximumon... Szívósornál látható volt olaj kicsapódás, autópályás 170 körüli sebességnél füstölt a motor, szokásos időszakos füstölések, olajos fojtószelepház, gyakori katalizátor hibajelzés, picit növekvő fogyasztás jellemezte az elmúlt Km-eket.

Fojtószelep olajosságot azt hiszem sikerült megoldanom, tavasszal tisztítottam ki a PCV szelepet a szívó soron, bontáskor pici feketés lerakódás volt kb 5000 Km futás után, hurrá!
Szereléstechnikával nem untatok senkit, szokásos Alfa trükkök gyakorlatlanoknak. Volt szentségelés gyöngyöző homlok, és sok idő után sikereke:)
Szétszerelés utáni állapot:
- szívó oldali vez. tengely 3-as hengernél csúnya kopás
- a környékén 6 db hidrotőkén kisebb nagyobb beverődések, bemarások, a többi OK
- szelepvezetők kopottak
- vezérlés alkatrészei kopottak, de alapvetően rendbe voltak
- balansz tengely nem korrekt jelen volt (ezt éreztem is finomrezonanciában)
- szívó torkon, szelepeken gyurma szerű lerakódás, csökkent szívó keresztmetszet
- olajteknőben 1-2 mm olajsár, de a szívó kosár tiszta volt

Javítási munkák:
- hengerfej gépműhelyes teljes felújítás, tisztítás
- vez. tengely javítva lett hegesztéssel köszörüléssel, szakműhelyben (csak új alkatrész volt elérhető horror áron)
- 6 új hidrotőke, a többit teljesen szétszerelve tisztítottuk a fekete olajtól
- dugattyúk, gyűrűk pénzügyi lavina elkerülése miatt bontatlanok maradtak, előzetes ellenőrzések szerint állapotuk elmegy:)
- alapos tisztítás szívósornál, olaj járatoknál, olajteknőnél, benzin, féktisztító felhasználásával
- új termosztát is került be, a régi 1,5 évet működött

Első indítás:
öblítésként 5W30 olaj került az autóba, kb 30 perc alapjárati üzem és 10 Km óvatos hazaút után olajcsere, Gulf 10W60. Már a indításnál más hangja volt a motornak, beindulás után még percekig csattogtak a hidrotőkék, míg meg nem teltek olajjal. A friss olaj után igen szép hangja van a motornak. Sokkal dinamikusabb, csendes az utastér. Az eddigi 3000 ford. körüli pillanatnyi torpanás elmaradt.
Még csak 30 Km -t sikerült mennem, de kíváncsian várom az olaj, benzin fogyasztási tapasztalatokat. Isten káromlás elkerülése céljából a kuplung főhenger csrélyét pár héttel elhalasztottam:)
Költségek:
gépmunka: 50.000.- Ft
alkatrészek (tömítések, vezérlés, termosztát stb): 100.000.- Ft
vezérműtengely javítás: 13.000.-
Olaj, szűrők: 13.000.-
Munkadíj: 0 .-, (valami finomsággal köszönöm meg Feri szomszédnak a feláldozott hétvégi napokat, estéket, műhely használatot:) )
Pár kép a műtétről:

 
>> Eseménytomek_ // Alfa Alfasud 1.5 Ti // 2015-09-15

Szívmelengető esemény történt ma.
Megjelent az Oldtimer & Youngtimer 2015. évi 5. száma, benne az én szeretett Alfasudommal.
Címlap és Poszter!