Blog
Kicseréltem az egyik motorház tartó telót, mert egy erősebb szellő le tudta csapni a motorháztetőt. A Unixos utángyártott teló olyan erős, hogy az offos autóm csomagtartóját a párom alig bírta lecsukni a két teló ellenében, ezért csak egyet vettem az Alfába, ami úgy néz ki, hogy elég is lesz.
Az ültetőrugókkal és a gyári lengéscsillapítókkal egészen 20 km-t tettem meg. Borzalmas volt, hogy bármilyen kis huppanón beér a kerék. Úgy alakultak a dolgok, hogy lehetőségem adódott hétvégén ellátogatni Gödöllőre, Raj Tamás műhelyébe. Vittem magammal a két gyári lengéscsillapítót, majd elmeséltem mit szeretnék.
Ami alakítva lett:
A gyári lengéscsillapító háza 18 mm-vel rövidebb, a rúd is rövidebbre lett csinálva, illetve a menet a végén tovább lett vágva, kapott a gyárihoz képes +50% keményítést. Még ma beépítettem, kíváncsi vagyok a változásra.
végre ki lettek cserélve az alábbi dolgok:alsó-felső lengőkarok,stab. rúdak és szilentjei! Rugós feszítőt is akartam cserélni de ami volt bontott rosszabb mint volt,úgyhogy lesz még egy kaland vele,kell az új!
Futómű jó lett,nem kopog nem zörög,futómű beállítás is jó lett!!! Ez miatt ment az autó csak fél év alatt 1300km-t kb.... inkább használtam a Punto TD-m ami volt!
(képeken a cserélt alkatrészek,az újak,és egy-két munkafolyamat)












Két hónapja jött az ötlet, hogy nyárra valami ütős 17-es kellene az autóra, és ha már variálunk, akkor alapnak a 4C grafit színű kerekeit gondoltam ki. A büdzsé és az autó lehetőségei egy biohazard mintás 17-est tettek lehetővé, beszereztem a "donort", és G-MANN kolléga javaslatára a BUDAGUMI-hoz fordultam a megvalósításért. A színnel nagyjából 40 percet tököltem a sikkens katalógus felett, az eredményt a képeken láthatjátok.
A kerekeket 60,000,- forintért sikerült venni, szerkezetileg tökéletesek voltak de nagyon leharcoltak, a célnak pont mefeleltek. A budaguminál 12,000,- forintért vállalták a javítást és fényezést felninként, egy hét alatt készültek el, hibátlan minőségben. Nem tudok betellni velük, kijárok napközben nézegetni..:D







A KöKi Termiálban került megrendezésre ez a találkozó. Maga az esemény olyan volt, amilyen, különösebben semmi extra, de készült pár jó fotó az autóról. Valójában erről szól ez a blogbejegyzés. :-)












Megvettem az új nyárigumi garnitúrát. Bridgestone Potenza RE002-re esett a választás.
A garnitúra gumi ára összesen 136.235 ft. (215/45 R17)
Felnire felszerelés: 10.000 ft.
Régi nyárigumikból bejött pénz: 15.000 Ft.
Eljött az idő az emblémák lecserélésére, amik már az autó behozatalakor is olyan rossz állapotban voltak, hogy emblémás matricákkal ragasztottam le...
Facebookon valamelyik Alfás csoportban egy cartárs árult megfelelő emblémákat, kiváló áron, és tényleg szépek.
Az kicsit meglepett, mennyire papírvékony kis fémlemezből vannak sajtolva, de amiket leszedtem is ugyanilyenek voltak.
A csere rém egyszerű volt és gyorsan ment: a régiket le kellett feszegetni, a hátramaradt kétoldalú ragasztót eltávolítani, zsírtalanítani, és az újak már ragaszthatóak is voltak a helyükre!
Az eredmény magáért beszél!







Télen kétszer is felakadtam a lökhárítóval. Alja hullámos lett és csavarozási pontoknál kitört. Jobb alsó rácsot is cserélni kellett mert eltört. Ködlámpát is cseréltem mert foncsora megkopott. Lehet a bal oldalit is kicserélem mert most az csúnya az új mellett. Ködlámpát és rácsot utángyártottat vettem. Kedvezménnyel 8000+4000 ft volt. A lökhárító javítást én csináltam. Ideiglenesen lekentem egy kis javító festékkel.





Észrevettem hogy nem egyforma a két matrica a sárvédő alján (kép 1-2). A jobb oldalin volt műanyag réteg a bal oldalin nem. Le akartam kaparni róla de nem nagyon akart lejönni. Úgyhogy lepucoltam és ráragasztottam. Hátsó ajtó kis matricát is lecseréltem mert szakadt volt (kép 3-4). Lecseréltem a jobb hátsó lámpát mert volt rajta pár hajszál repedés, így vettem (kép 5-6). Most a jobb oldali újnak tűnik , bal meg matt. Lehet megveszem párját is. Csomagtartó patent pótlás, sokadik nekifutásra sikerült. (kép 7-8). Eddig mindig rosszat hoztak ,mint kiderült rosszul volt jelölve a robbantott ábrán. Csomagtér ajtó egyik gumi kupakját is elhagytam (kép 9-10). Egyik ajtó behúzóban nem eredeti gumi volt (kép 11) .Most kapott egy eredetit ,így mind egyforma.










