Blog

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2015-04-21

A jó idő közeledtével felrakattam a nyári garnitúrát, a télibe kb. 9.000 km ment idén.

280200

 
>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2015-01-26

Megelégeltem, hogy elég rosszul látok sötétben, így beszereztem egy pár MegaLight Ultra plus 90-es izzót. Valamit javult a helyzet, de el tudnék képzelni jobb megvilágítást is. :)

Kapott egy kis Liqui-Moly olajat, mellé olaj- és levegőszűrőt is.

276400

>> Szervizmreni // Alfa 166 2.4 20v jtd // 2015-04-21

Ismet itt az ideje az olaj és szűrők cseréjének,megkapta a vas a szokásos szeretetcsomagot. Mobil1 került bele mint mindig.
Mivel itt a jó idő és már a Semperit teligumik is lefutottak aktuálisá vált az új nyári gumi vásárlás. Mivel nincsenek túl jó tapasztalatom a prémium gumigyartokkal kapcsolatban,ugy döntöttem hogy hallgatok a gumisomra és kipróbálom az általa is ajánlott Taurus 401 gumit 235/40 18". Nem a spórolás volt az elsődleges szempont,hanem a felettébb jo tapasztalatok a Taurussal kapcsolatban. Off-os kombimon is ilyen van,jól is tapad es lényegesen halkabb az előző hankook-októl,igaz gyorsabban is kopik.
Majd elválik,hogy jól döntöttem-e,eddig pozitivak a tapasztalatok.
Cserélve volt meg a két hátsó GL szem és két első alsó lengőkar,illetve voltunk futómű allitason is.

Km állás:230.000

 
>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2015-04-21

Több kört kellett futnom, mert az autót Magyarországon vásárolták és két éve vonták ki átmenetileg a forgalomból, mivel Szlovákiában helyezték forgalomba.
Ez olyan érdekes volt mindenki számára, hogy senki nem tudott semmi jó információval szolgálni. Mindenhol követelték, hogy fizessem be a regisztrációs adót. Nem tudom egy szaros eredetvizsgásnak mi köze van ehhez. Neki nem kell jelentenem erről. Mivel magyar volt ezért nincs reg.adó. Az eljárás viszont ugyanaz, mint egy külföldről behozott autónál. Hiába "csak" átmenetileg lett kivonva a forgalomból, mivel a szomszéd országban forgalomba helyezték.

1. Szóval első körben kell egy biztosítás. Itt ez is érdekes, mert nincs magyar rendszám, forgalmi.
2. Időpont az NKH-nál és a sor kivárása. Ha van érvényes külföldi okmány, akkor elég a honosítás. Az adatokat a külföldi forgalmiból átvezetik majd a magyarba (adatlapra)
szükséges az adás-vételi és a biztosítási ajánlat és a külföldi papírok. Itt körbefotózzák az autót. Kívül, belül. Alvázszám, stb...videó készül a műszerfalról, hogy valami visszajelez-e.
3. Eredetvizsga. Vinni kell a műszaki adatlapot, adás-vételit.
4. Okmányiroda. Ami kell eredetvizsga, biztosítási ajánlat, adás-vételi (itt már a kétnyelvűt kérnek a többi helyen elég volt csak a magyar, két fajtát készítettünk. Mivel külföldi az autó így minden esetben két nyelvű adás-vételi kell), műszaki adatlap. Természetesen mindenhova személyi, lakcímkártya alap, hogy nálunk legyen. Itt már le kellett adni a külföldi rendszámot és az autó összes külföldi papírját. Plusz a befizetések nem maradhatnak el. Itt nagyon aranyosak voltak a hölgyek. Az NKH-ban is, de a vizsgabiztos elég mogorva volt. :D

Visszaolvasva nem tűnik nehéznek, csak az a fejetlenség...

Gyorsan pár jegyzet az összegekről, mert el fogom felejteni.
Szóval.
NKH honosítás 8.000 HUF
Eredetvizsga: 20.000 HUF
Matrica a rendszámra: 585 HUF
Forgalmi, törzskönv: 12.000 HUF
Rendszámtáblák: 8.500 HUF
Vagyonszerzési illeték: 95.550 HUF

D típusú rendszám: 12.300 HUF (mivel nem volt legyártva ezért duplán fizetem ki)
Srácnak, aki "segített" az NKH-nál...nem vettem észre: 5.000 HUF

Még a biztosítás és a teljesítményadó hátra van. Ma (2015.04.21) megkaptam a magyar papírokat. Szlovákok leadva.


Egy kis frissítés: :-)

A folyamat úgy lett volna helyes, hogy kimegyek Szlovákiába és ott kivonatjuk kéz a kézben a volt tulajjal a kocsit és hazajövök próbarendszámmal vagy ahogy akarok...nem így tettük és a kocsi abban az országban még mindig a volt tulaj nevén van. Elvileg hivatalból Magyarországról megküldik az okmányokat Szlovákiába, hogy a kocsi legyen kivonva a forgalomból, de ez eddig még nem történt meg. :-) Érdekes dolgok ezek. :-P


228916 km

Amint látszik a képeken elég viseletet volt szegénynek az eleje amikor megvettem.
Beszereztem hozzá a gyári emblémát , valamint a bal alsó díszletet ráccsal együtt.
Króm díszek polírozva :) alakul az az összkép.
Az orra még kicsit horpadt az emblema jobb felső részen, a lökhárító fényezése is látott mar szebb időket, de alakul a dolog. :)

 
>> Tuning és extranorbi0409 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2015-04-21

Ma átvettem végre a krómos tükörborításomat. :) Tele van kavicsfelverődéses pöttyökkel a jelenlegi, így gondoltam ha már csere akkor alkalmazok egy kis Ti optikát. Kíváncsi leszek, hogy mutat majd :)

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2015-04-20

Rendeltem
-összes szűrőt
-5W-40 olajat
-első féktárcsákat+betéteket
-4 fékcsövet
-fékfolyadékot
-2db féltengely gumiharangot

Egy másik körben pedig az alábbiak fognak jönni:
-hátsó féktárcsák+betétek
-motortartó bakok
-izzítógyertyák
-2db hátsó lengéscsillapító
-termosztát
-bontóból néhány alkatrész (légzsákhoz, stb.)

 
>> EseménySettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2015-04-17

Kapott 2db vadiúj 205/55R16 Firestone Firehawk SZ90μ gumit előre. A hátsó még kitart nyár közepéig, akkor cserélem.
Vettem Niveát, bekentem vele a bőrkormányt, meg bőrápoló szert az ülésekre.

 
>> EseménySettantacinque // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD // 2015-04-11

Miután a 75 motorja háromszor hagyott ott az út szélén 3 hónap alatt, kicsit megelégeltem, és eldöntöttem, hogy veszek egy megbízható, napi használatra alkalmas autót, a 75 pedig hobbiautóként fog tovább funkcionálni. Mindkettőnknek jobb így. zee cartárs hirdetése pont kapóra jött, igazából baromi szerencse, hogy észrevettem, és voltam elég gyors, hogy lecsapjak rá.
Autóvásárláskor elég régen éreztem magam így, teljesen az autó hatása alá kerültem, az első kilométerek után imádom!

 

900 km-t egy köhintés nélkül teljesített. Egészen más dimenzió a 75-höz képest, de nyilván nem hasonlítható össze a két gép. Mindkettő a maga módján zseniális. Vétel után tüzetesebben is átnéztem, az alábbi hibák várnak megoldásra:

Kötelező, nyilvánvaló karbantartás:
-négy féktárcsa, négy fékbetét cserés
-fékcsövek cserések
-nyári gumik közül minimum kettő cserés
-izzítógyertyák cserések
-fékfolyadék, olaj, fagyálló, összes szűrő

-hátsó lengéscsillapítók cserések

-motortartó bakok közül minimum egy cserés
-első ködlámpa nincs bevezetékelve
-egy belső, egy külső féltengelycsukló harang cserés
-légzsák rendszert éleszteni kell (vezérlő csatlakozója valószínűleg lecsúszott)
-futóműállítás kell
-turbo leömlő után kifúj (tömítés cserélve, azóta hibátlan)
-kürt nem szól hangosan (javítottam, tisztítottam, hibátlan)
-klímát éleszteni kell (nyomáspróba minimum)
-kisebb fényezési esztétikai hibák
-termosztát nyitva marad
-akku előtti relécsoport kábelezése cserés
-hátsó ablaktörlő nem működik
-ülésfűtés nem működik egyik oldalon sem
-vezető és utasoldali padlón alul mindkét oldalon horpadás, csavarozható hosszmerevítő hiányzik
-első fényszórók foncsora olvadt, összevissza világít