Blog
Sajnos teljesen kuka lett a régi akksi valószínűleg cella zárlatos ezért ma kapott egy újat annyi változással hogy a régi csak 55ah volt az új pedig mivel méretileg elfért a tálcán így egy 72ah lett
A jó öreg szürke öregapós plüss belsőt lecseréltem,egy sokkal fiatalosabb és sportosabb fekete félbőr belsőt. Ami szerintem jobban illik az autó karakterisztikájához. Igaz az első ülések egy kis renoválásra szorulnak, de egy jó kárpitos mindent megold.
Természetesen a műanyag burkolatok is feketére lettek cserélve,Németh István jóvoltából :-), akinek éppen voltak elfekvőben alkatrészei.
(a képeken a tetőkárpit meg a szőnyeg még nincs kicserélve) ami közben már elkészült.





a mai nap el mentem Zé-hez hátsó fékbetét cserére illetbe, hogy még nézze mi a baja a fűtésnek. reggel Elindultunk a gyerekkel. mint mindig most is nagy üzemben zajlott a munka a műhelyben. egy kis várakozás és egy kis beszélgetés után végre sorra kerültem én is. a nap is kisütött az eső is el állt.
gyors munka folyamat leírás:
-kérek le
-feknyereg hátulján a két csavar kiszed
-betétek keszed
-feknyereg vissza csavarozása, majd a dugattyú vissza nyomása alap állapotba
-féknyereg újra le, betétek a helyükre féknyereg vissza, kérek vissza.
-ugyan ez a folyamat a másik oldalon is.
művelet ideje kb 30 perc.
köszönöm a csapatnak a segítséget, nemsokára újra megyek egy kis olaj cserére plussz szűrők.

Megejtettük a szelepfedél tömítés cseréjét, mivel olajcserekor észleltük, hogy a leömlő hővédő pajzsa olajos. Hát csere! Sajna ez minden Ts moci betegsége, illetve a gumi tömítő gyenge minősége. :)
Köszönöm Benz Cartárs közreműködését, egy kis beszélgetés közben kicserélte, így az én kezem tiszta maradt. :) Ja a sajátját cserélte, mert a kocsimra gyúr. :)




229.500 KM olajcsere. Hála istennek azért a mocifelújításból adódóan nem ennyi km van a motorban. :) Pont azért vigyázunk rá!!

Egy szép novemberi napon megfogalmazódott bennünk a gondolat, hogy a feleségem Kia Rio-ját le kellene cserélni egy olyan kocsira, amiben a szervókormányon kívül egy kicsivel több extra van. Hosszas nézelődés után bukkantam rá erre a szépségre. Tavaly ősszel érkezett Olaszországból. Eddig P-s rendszámmal használta a mostani tulaj, úgyhogy mi leszünk az első gazdája itthon.
Elmentünk, megnéztük, a jobb első sárvédőn kívül mindenhol gyári rajta a fényezés. Rozsda sehol, motorja szépen jár, belseje nagyon kulturált.
Kb. két hét mire megkapja a magyar rendszámot. Már alig várjuk :-)
Remélem vele is sok szép km-t teszünk meg, akárcsak a 156-tal.


MES infó:
"Particulate filter clogging: 97,61 %"
Hoppá, regen lesz! MES marad és megyünk egy kört!
1. kép:
Először a befecskendező korrekciókra néztem rá. Furcsa, hogy nulláról indul. A 156-ban "megjegyezte" a korábbi értékeket, majd azt korrigálta tovább. Szerintem nincs gond.
2. kép: Motormelegítés folyamata. A szűrő 100% fölé dugult. A vízhőmérő 86 fokos vízre már 90-et mutatott.
3. kép:
A teljes tisztítási folyamat. A kocsival úgy mentem, ahogy bármikor. Szépen lehetett látni, hogy nagy gáznál - pl. előzés - megemelkedik a DPF hőfoka, motorféknél kicsit vissza. A turbónyomáson semmit sem vettem észre! A vízhőfok mérő végig a 90-en állt, mintha odaszegezték volna. A pillanatnyi fogyasztás sem ugrott meg észre vehetően. Viszont az is igaz, hogy a teljes 27 km alatt 7,8 lett az átlag. Regen nélkül saccra 7 alatt lett volna.
4. kép:
A tisztítás vége jó látható, a dpf hőmérséklete elkezd esni.
Innen már érdekelt, hogy mi a helyzet normál üzemben.
5. kép:
Visszatérés a normál állapotba. A DPF kb. 200 fokos.
6. kép:
Normál üzem.
A teljes regenerálás a görbe alapján 490-500 mp volt, ami bő 8 perc.
Fogyasztás:
A 25 km átlaga 100 km-re vetítve durván egy literrel lett magasabb a szokásosnál, ez azt jelenti, hogy durván negyed liter plusz gázolajamba került ez a 25 km.
Száz km-re vetítve (ha a többi 75-öt normál fogyasztással teszem meg) ez pont negyed liter növekedés a fogyasztásban. Az utolsó 5 regen átlag távolsága 820 km volt. Erre a távra vetítve 0,03 liter/100 km a fogyasztás növekedés. (Egyszerűbben számolva, 0,25 liter plusz elégetett üzemanyag 820 km-re.)
Pont egy stampedli gázolajba kerül 100 km-enként a korommentesség.
Nekem ennyit megér.






Reggel gondoltam egyet és rádugtam a Párducra a MES-t. Meglepődtem:
READING ERROR CODES:
1: P2299 - Accelerator/brake coherency
"The ECU has detected an inconsistency between the Brake switch and Accelerator pedal signals, or both pedals have been depressed simultaneously.
Check the Brake switch and the Accelerator pedal position sensor for correct function as well as the associated wiring for opens, shorts and weak connections.
Clear the code and re-test... "
December 30-án mosóban voltunk. Miután kijártam kicsit "megvasaltam" a féket. Észrevette, megjegyezte, nehezményezte...
Hisztis olasz :-DDD