Blog

>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2015-01-20

Pár napja megtörtént az új rádió beszerelése az autóba. Már nem a gyári rádió volt benne, de a mostanihoz sem tudtam ipodot csatlakoztatni agy usb-t ezért szerettem volna egy új lejátszót. A választásom egy Pioneer FH-460UI 2 DIN-es fejegységre esett piros gombsor megvilágítással, ami illik a műszerfal szineihez. A beszerelés a kivételig és a középkonzol átalakításáig könnyen ment, de az új rádió nem akart megszólalni. Kiderült hogy az olasz kábelezés ahiba, ezért egy kicsit át kellett kötni, és utánna már jó is lett. Nagyon szépen szól és nagyon okos kis készülék.

 
>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2015-01-19

Elértünk az utolsó állomáshoz is az új fejegységgel kapcsolatban. Ez a funkció már nagyon hiányzott. Megint a Grandvoice-hoz mentem, hogy befejeződjön a project.
A gyári kormányvezérlő az előző fejegységemmel sem akart egyből kommunikálni, egy adapterre volt szükség. Természetesen ez most sem volt másképp, de a már meglévő adapter lett picit átalakítva, így immár ismét tudom a fejegységet a kormányon lévő gombokkal vezérelni. Erről nincs kép, csak öröm, boldogság, stb... :-)

>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2015-01-19

Hátsó féktárcsa és fékbetétcsere (TRW) és bal-hátsó kerékcsapágy (FAG) csere. Minden csendes. :) 112449 km

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2015-01-19

Az autó ugyan téli álmot alszik a garázsban. Én viszont nem tudok nyugodtan a s..men ülni! :D

Ugyebár, régóta szerettem volna már bőrbelsőt az SW-m szövet ülései helyére.
Keresgettem Facelift előttit, viszont ami még jobb lett volna, a Facelift belső.
Na ezt a tervet sikerült szépen túlteljesítenem... egy GTA szettel.
Álmomba nem gondoltam volna, hogy valaha ilyenem lesz, de így alakult! :) ,,Öröm é bódottá!!! "
Árat nem szeretnék mondani, az hogy honnan van, sztem meg már teljesen mindegy.

Elmentem érte, hazahoztam, tisztítás, bőrápolás és bekerült a régiek helyére.
Elektromosan állítható háttámlás, ülésfűtés van, gerinctámasz is, combtámaszos. Jó kemény, sportos, tuti nem lesz olyan kényelmes, mint az előző, de valamit- valamiért! Az ajtókárpitok még nincsenek bent, az egy másik hétvégi nap kerül sorra+ még 12 voltot vezetni a fűtésnek.
Ééééés ami a legfontosabb, hogy fülig ér a szám, mikor benne ülök! :D

Az utolsó 2 kép egy Before- After.

 
>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2015-01-19

A Perjési kipufogó szervíznél jártam ma. Volt egy kis hangja az autónak. Pályán már nagy. Kiderült, hogy balfaszok voltunk, amikor az új rendszert raktuk fel. Kapott a katalizátor és az elsö (nem tudok hosszú ö-t írni :D) dob között egy új bilincset, és a szarul felrakott szilentet a leghátsó dobnál megigazították.
Ja és a faszikám megjegyezte, hogy milyen szép az alja, nem rohad :)
Beülés, indítás, aztán mondom "Ez lefulladt". Pedig nem, csak tök halk lett :) Imádni fogom, de még szoknom kell, hogy amikor kihúzatom 4-5 ezerig akkor nem üvölt. Végre :)

>> SzervizJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2015-01-19

Az axial csukló és a kormányösszekötő cseréje után elengedhetetlen a futóműállítás.

Km óra állás: 212.475km

 
>> Eseményjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2015-01-19

Ma vettem 4 db új Hankook téligumit, fel is kerültek új szelepházakkal. Már hiányoztak :) De viszont nagyobbak mint az előzőek, így valószínűleg csalni fog a km-óra.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2015-01-18

Elkerült tőlünk a kicsike,úghogy összegzés következik : Hét évet és egy hónapot töltött velünk,ezalatt 81210 km-t tettünk meg vele. Ez 85 hét és 2592 nap alatt évi 11600 km és heti 955 km és napi 31 km-t jelent. szép volt jó volt,eddig tartott. Emlékét megőrizzük...
Kiszámoltam a költségeket is 1.431.693 ft-ot tett ki az Alfa fenntartása beleértve a vételárat. Ennél több volt a benzinköltség: kb. 2.273.600 Ft. Ez mindösszesen 3.705.600 jó magar forint. Jó kis summának néz ki de havonta már kevesebb:43592 Ft. Ha nem veszem figelembe a vételárat,akkor meg 38121 ft. Nem sokallom az alfázásért.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2015-01-18

Hát eljött ez is,a mai napon elvitték a kocsinkat. Még az idő is elromlott,akár a kedvünk. Hét évig gyűjtöttük együtt a kilómétereket.,egészen mostanáig. Hiányozni fog :((

 
>> Tuning és extraLacUS // Alfa 75 America // 2015-01-18

A szabadnapjaim nem úgy alakulnak ahogy szerettem volna,de így is szakítottam pár órát,hogy a tengelyeket bepróbáljam a helyükre. Nos alapvetően nincs is gond velük, némi sorjázás és egy kis javítás szükséges. A menetes végen, újra át kell vágni a menetet,mert ez a késsel vágott nem túl jó (nehezen kap rá a csavar). A mozgatáshoz szükséges tárcsákhoz vettem 80mm hosszú 4es csavarokat amik a távtartók szerepét játsszák majd ezeknek a helyét ki kellett mélyítenem a tárcsákon. Az első próba után belőttem a csavarok végleges hosszát, valamint konstatáltam,hogy a 6.-os pillangó házából, ahol eredetileg egy TPS szenzor volt le kell csiszolni, mert a távtartók alja elakad benne. Az elgondolásom eddig működik jó lenne,ha így is maradna.A következő lépés a visszahúzó rugók elhelyezése valamint a vákuum kiállások elkészítése, továbbá találnom kell minél laposabb fejű 4es csavarokat a pillangó lapkák rögzítéséhez.
Ezenkívül megvettem végre az új kuplung munkahengereket és kuplungcsövet valamint egy gázbovdent, amit valószínűleg le kell rövidítenem.