Blog

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2015-01-21

Adott a probléma, ami lehet csak nekem ennyire bonyolult:
Az okos telefont fel kellene rögzíteni az autóban,. Lehetőleg funkcionálisan, tehát navi-hoz valahol műszerfal feletti magasságban.
Viszont két dolgot nem bír az esztétikai érzékem egy autóban:
1. az ablakra cuppantott ocsmány mobiltartókat
2. az összevissza tekergőző kábeleket a fejegységbe (zenelejátszás) és a szivargyújtó aljzaba (töltés).

Egy órát kerestem a neten megoldás után kutatva, és egy i-phone-hoz kitalált mágneses megoldáson megakadt a szemem. Ehhez egy fém aljzatot kell ragasztani a telefonra, ami ezután egy kis mágneses gömbre rácuppan. AHA! JÓ ÖTLET! De....

i-phone specifikus és utálnék egy fém tányért a telefonomon fixre ragasztva. Szóval becsuktam a böngészőt, valamint a szememet és 10 perc gondolkodási idő után megépítettem a saját verziómat.

Először is méretet vettem a telefonról. Azt már tudtam, hogy műanyagból készítek egy tartót, amibe öntapadós filcet ragasztok. A méretezésnél fogva szorul meg benne a telefon, mégsem koptatja meg, hiszen puha filc réteg fogja körben.

Az alkatrészt megterveztem, kimartam, kb egy óra alatt megvolt az egész az elképzeléstől a kész tárgyig. A teljes "készlet" az utolsó képen látható. A kis mágneseket felragasztottam kétoldalas ragasztóval a megfelelő helyekre és kaptam egy tartó rendszert, ami pár alkatrészből áll.

1. ha zenét hallgatok, vagy tölteném a telefont, akkor a rádió alatti box-ba ragasztott kis nodímium mágnesre cuppantom rá. Itt már van USB aljzatom a box mélyén, és egy rövid kábellel csatlakoztathatom kívül a telefont a fejegységet, de később a hátsó aux bemenetre is készíthetek kábelt, így lógó madzag mentes lesz a dolog.

2. Ha navi kell, a középkonzol tetejére is raktam egy mágnest. Ezen még gondolkodom, hogy hogy tudnám elrejteni, mert a mágnes persze látszik, bár nem zavaró. Itt persze nincs töltési lehetőség, de még sosem volt olyan, hogy 10-20 percnél több navigációra lett volna szükségem. ha mégis kell, még mindig le lehet rakni alulra tölteni. Plusz extra, hogy a mágnesen el lehet forgatni a sofőr és az elöl ülő utas felé is a képernyőt.
A telefon pont olyan távolságba került, hogy normálisan el lehet érni vezetés közben is, nem kell előre hajolni hozzá, hogy pl OK-t nyomjak egy "Újratervezzem?" kérdésre.

3. rengetegszer próbáltam megállítani a telefont az óracsoport előtt navi közben. Persze mindig elszállt valaerre :-) Ez még nincs véglegesítve, a műszer keretre belülről fogom felragasztani a harmadik kis mágnest, így itt is biztosan tudom rögzíteni a telefont. És igazából semmit nem is takar ki, az üzemi tartomány még a fordulatszám mérőből is látszik.

Arra utólag jöttem rá, hogy egyben asztali telefon állványnak is tökéletes, néha már jól jött volna, pl ha monitorra csatolom a telefont.

All Rights Reserved - Warbi :-)

>> EseményJan van Hofe // Alfa MiTo QV 101 // 2015-01-21

Kicsit atrendezödött a bal oldal.:(
Update: 2015.02.31. Elkészült. Nehéz szülés volt.

 
>> SzervizASR16 // Alfa 147 1.9 JTD 8V Progression // 2015-01-20

A futómű gatyába rázásával megvártuk a műszakit. Elöl a két felső lengőkart kellett cserélni és egy keresztstabilizátort. Hátul egy keresztlengőkar ugrott ki. Megszűnt a nyöszörgés, kopogás, zuhogás. EGR szelepet is tisztított volna Gyuri, de sok dolga nem volt, mint kiderült az olasz gazdi már ledugóztatta. Így csak a MAP szenzort tisztította, légzsák lámpát ütötte ki, egy fényszóró izzót cserélt és a hátsó ablaktörlő lapátot. A lengőkar cserék miatt futóműállítás is volt.
Ami belekerült az autóba:
Első felső lengőkar jobb - TRW
Első felső lengőkar bal - TRW
Első keresztstabilizátor bal - Lemförder
Hátsó keresztlengőkar - Febi
Fényszóróizzó - Osram
Hátsó ablaktörlő - Champion

 
>> SzervizASR16 // Alfa 147 1.9 JTD 8V Progression // 2014-12-02

Folyamatos "zörgés" jobb elölről, a vezérlés deknije alól. Azonnal ki vörösvárra Balassi Gyurihoz. Persze nála síri csend, alig tudtam megmutatni neki a hangot. Az ékszíjtárcsa volt az első gondolata, de bontás után ígért tuti választ. Kocsi maradt, az ékszíjtárcsa "cserélődött" délutánra. Lőn néma csend, visszakaptam a legszebb diesel hangot "evör"..:)
Ami belekerült az autóba:
Főtengely ékszíjtárcsa - Akron

 
>> SzervizASR16 // Alfa 147 1.9 JTD 8V Progression // 2014-09-08

Az autó szeptember 5.-én lépte át a határt, 8.-án reggel pedig már Balassi Gyuri műhelyében állt Pilisvörösváron. Semmi különös, az ilyenkor szokásos olaj-szevíz, vezérléscsere történt.
Ami belekerült az autóba:
Mobil Super 3000 5w40 olaj - 5L
Olajszűrő - Gyári
Levegőszűrő - Sofima
Pollenszűrő - Sofima
Üzemanyag szűrő - UFI
Vezerlés szett - Gyári
Bordásszíj - Dayco
Bordásszí feszítő - Gyári
Bordásszíj vezető - Gyári
Vízpumpa - Ruville

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2015-01-12

2014. májusában nagyszervíz keretében lett többek között cserélve mindkét komplett vezérműláncszett (1 a bütyköstengelyekhez, illetve 1 a kiegyenlítő tengelyhez) autósboltban számlára vásárolt angol FAI TCK5 és TCK3 szettekre.

7 hónap és ~10e km megtételét követően elkezdett indításkor erős fémes csörgés hallatszódni a motortérből, ami 4-5 perc alatt megszűnt. Végül a szervízben derült ki, hogy valamelyik lánc lesz, így megismétlődött a tortúra, az autó szét lett kapva ismét.

A kiegyenlítő tengely láncszettjének hidraulikus láncfeszítő patronja (a képen látha kis szar) adta meg magát: a láncfeszítőt visszaengedte a leállítást követő hosszabb álláskor az olaj patronból való kifolyásával, pedig visszaengedni azt nem szabadna neki... Ráadásul a lánc már 2 árkot vájt bele...

Tanulva a hibából FEBI márkájú komplett láncszettet vettünk 48 % kedvezménnyel, a hibás szett meg ment vissza a boltba, onnan a gyártóhoz bevizsgálásra, a garancia keretében ugyanis pénzvisszatérítésre megyek.
UPDATE: elismerték a garanciális hibát, visszafizetik a szett árát (~38e Ft)!

A szerelőm (Balogh Peti) döbbenetesen korrekt volt: nem fogadott el egy fillért sem, mondván, hogy 10 hónapja ezért már egyszer fizettem, és most az autó beszart, ismét láncszettet kellett cserélni... (ráadásul ez a lánc fut belül, tehát a bütyköstengelyek láncát is le kellett venni).
Na ez a ritkán tapasztalható hozzáállás...

>> Tuning és extratolobiker // Alfa 156 1.9 jtd 8V 110Le, SW // 2015-01-20

bekerült a saját "kabala" fejegységem, (pioneer p6900), első ajtókba sony hangszórók, csomagtartóba egy kivehető kicsi mélyláda. nem nagy érték, minden a polcon volt, és használt, de így szebben szól, ha meg nem kell , csak ki kell vennem :-)

 
>> Szerviztolobiker // Alfa 156 1.9 jtd 8V 110Le, SW // 2014-12-19

a vásárlás óta nem sok mindent kellett mozgatni rajta.:-)
kapott hátra új lengéscsillapítókat, egy felső motortartó bakot, első futóműbe pár szilentet, és orvosolni kellett a nyikorgó fütőmotor/ventillátorát.
Ja , meg egy bal első külső féltengely csuklót…recsegett, és olcsóbb volt az új, mint a felújítás...
Tavasszal kapmajd előre is új csillapítást, meg hátra gyári rugókat, és kb ennyi, egyenlőre.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2015-01-20

A héten az izzítógyertyák is cserére kerültek. Időszerű volt, még a gyári Bosch-ok voltak benne, igen felkokszolódva. A 4-ből egy hibája okozta az izzítási hiba visszajelzést, de mindet cseréltük. A bekerült gyertyák Eyquem típusúak, egyelőre a hiba eltűnt, indulni meg a rosszal is indult.

Az autó kapott egy kis szoftver utánigazítást is, mert a felsőbb fordulatokon erőtlenné vált, ami kisebb max teljesítményt is jelent egyben.
Az újabb program feltöltése után már szépen forog 4800-ig. Az elméleti max. teljesítmény most 144Le, de ami még fontosabb, hogy 4000rpm-től nem esik meredeken, hanem 4500-ig csak alig csökken.

A turbócső javításával a füstölés lényegesen lecsökkent, néha még látom halványan füstölni. Az okát a programban megkeresem majd, de valószínű, hogy az előtöltésen kell a padlógázhoz tartozó állapotokban kicsit igazítani.

Pár 100 próba km után még várható, hogy ismét finomítok rajta. Igazi kihívás, hogy mit lehet kihozni a teljesen gyári motorból csak szoftveres beavatkozással.

 
>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2015-01-20

Pár napja megtörtént az új rádió beszerelése az autóba. Már nem a gyári rádió volt benne, de a mostanihoz sem tudtam ipodot csatlakoztatni agy usb-t ezért szerettem volna egy új lejátszót. A választásom egy Pioneer FH-460UI 2 DIN-es fejegységre esett piros gombsor megvilágítással, ami illik a műszerfal szineihez. A beszerelés a kivételig és a középkonzol átalakításáig könnyen ment, de az új rádió nem akart megszólalni. Kiderült hogy az olasz kábelezés ahiba, ezért egy kicsit át kellett kötni, és utánna már jó is lett. Nagyon szépen szól és nagyon okos kis készülék.