Blog

>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 TD // 2013-02-13

A Unix leakciózta a TD hátsó dobot. Rendeltem egyet, mert nagyon csereérett a saját gyárija. Asso utángyártottként listázta a webshop, erre kaptam ezt :-)
Ebayen láttam eddig csak eredeti gyári hátsó dobot horror pénzért, most nagyon örülök.

Sajnos kénytelen voltam egy jobb hátsó féknyeregbe is beruházni (Ate), mert a bontott-felújított folyik a kézifék húzókar mellett...

A többi szépen lassan gyűlik, nem ártana beépíteni lassan.

 
>> Tuning és extraZsee // Alfa 146 1,4 TS // 2013-02-13

Felkerültek a GT-től szerzett matricák! Még 1x köszönet érte! :)

 
>> Tuning és extraZsee // Alfa 146 1,4 TS // 2013-02-13

Már régóta érett a kipuffogó, de legalább is a hátsó dob cseréje mert a régi már finoman fogalmazva is sz@rrá volt rohadva. Ha már csere miért ne sport dob? :)
Középdob kikerült (hasonló állapotban volt mint a hátsó) és az első is kapott egy kis frissítő hegesztést. Szépen duruzsol.
A kipufogóért köszönet Balint92 cartársnak!

 
>> SzervizStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2013-02-16

121000km-nél elvégezve :) Cserélve lett:
Selenia 20K for AR + olajszűrő + levegőszűrő + pollenszűrő 15300.-HUF
Vezérmű szett 26000.-HUF
Ékszíj 5100.-HUF
Ékszíjfeszítő 12300.-HUF
Ékszíjvezető 6250.-HUF
Vezérlésmódosító 41300.-HUF
Vízpumpa 11950.-HUF
Alsó motorvédő burkolat (alumínium) 41000.-HUF
(motorvédő szállítási díj Németországból) 13000.-HUF
Izzó cserék (2db Osram Nightbreaker Plus, 2db helyzetjelző,
2db rendszámtábla világítás, Középkonzol óracsoport
rizsszem izzóinak cseréje) 10000.-HUF

Munkadíj 40000.-HUF

Hát ennyi. 222200.-HUF nem kevés, egy 12 éves autó szervízelésére, de ez nem "csak egy 12 éves autó"! Ez az én Alfám, és már-már családtag :)
A vezérlésmódosító még az eredeti volt benne. Nem volt annyira vészes (valószínűleg már a gyárban a módosított verzió került bele), de bizonyos fordulatszám tartományban érezni lehetett, hogy nincs már meg a régi lendület.
A középső konzolban a vízhőmérséklet világítása a szervízbe indulás előtt kiégett (épp jókor), és ha már emiatt kibontották az egész középkonzolt, ezért mindhárom műszerben kicseréltettem az izzókat. Külön szerencse, hogy mire visszarakták a középkonzolt, pont akkor égett ki a klímatekerő világítása is, úgyhogy középkonzol újra ki, klímatekerő világítás is kicserélve...
Az alsó motorvédő burkolatot még tavaly sikerült leszakítanom egy kapubejárón való gondatlan áthajtással, ennek pótlására az alfisti.net -en találtam megfelelő alkalmatosságot. Igazán mutatós darab, jó lett volna, ha már a gyárban is ilyennel szerelték volna fel. Most ismét nyugodt lehetek egy darabig.
Következő projekt 2 év múlva: Kupplung, Kipuff...

Alkatrészek by Elaforg, a munkálatok most is -mint már 7. éve- Német Misi dunakeszi műhelyében folytak, és számomra még mindig ők a legjobbak! :)
Kösz fiúk!

>> Szervizlipi72 // Alfa Spider / GTV 2.0 twinspark 16v // 2013-02-13

Megérkezett végre amire vártam,most már összerakhatjuk véglegesen a futóművet és a fékrendszert.Delphi első tárcsák, hozzá Ferodo betétek,a rugótartótányérhoz műanyag korong,a rugóhoz tológyűrű. Amíg várakoztam addig festegettem egy picit.

 

Reggel úgy indultak a dolgok, hogy sehogy. Még forgatni sem akart, kész, behalt az akksi.
Már tavaly télen vacakolt, de amint megjött a jó idő, egyből megjavult.
Na, elis mentem, vettem egy új akksit, hazaérve rögtön bele is cuppantottam. Ekkor kezdődtek a "gondok" :-/
Az össz megtett km-er heleyett csak ezt mutatja: ------
Nemis foglalkoztam vele, gondoltam majd visszajön...persze nem így történt. Utánnajártam erre, arra. Itt amoren is feltettem a kérdést, de választ nem kaptam :(
Végül unokatestvérem világosított fel, hogy ezt bizony másik órával fogjuk tudni orvosolni. Másik órának pedig okvetlen fedélzeti számítógépest szerezzek, mert azokbol már kiirtották ezt a típushibát.
Találtam is, meg is rendeltem és ma meg is érkezett. Egyenlőre nem kerül beépítésre idő és pénzszűke miatt, de tavasszal ezzel kezdődik a szezon...

>> Autóápolásayqw // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2013-02-13

Elkészültem az autó belsejének tisztításával.Örülök neki és tetszik az eredmény.

 
>> Tuning és extraPublic Enemy // Alfa 147 GTA Q2 // 2013-09-28

Az autót bontatlan futóművel vettem, ami egy közel 103e km-et futott kocsinál nem is rossz! Viszont ennek megfelelő állapotban is volt a futómű. A pesti rossz utak és kátyuk tették a dolgukat. Persze sokan ennél rosszabb gátlókkal és lengőkarokkal is vidáman hasítanak, mit nekünk hidegben egy kis nyiszogás előlről, esetleg egy kis lifegés a kanyarokban! De nem én! :-)) Szeretem a tempót és nem szeretnék lerepülni az útról.
A vásárlásnál azt mondtam, hogy mostantól mindenből a legjobbat fogja kapni.
BILSTEIN PSS16/B9 került beszerelésre. Kapott új felső lengőkarokat és torony szilenteket is. A futómű többi eleme tűrhető állapotban van, illetve menet közben majd elválik, hogy kell-e cserélni mást is.Valami gond volt a szelep vezérléssel is, hibaüzeneteket dobott a comp, de Csöri ezt is szakszerűen orvosolta. (Azt hiszem, állított valamit a vezérmű tengelyeken, mert alapjáraton nem jókor zártak a kipuff szelepek...).
Kapott a GTA egy új jelvényt előre, mert a régi már nagyon kopottas volt. Kicseréltük a H1 (köd)és H7 (reflektor) izzókat is MOMO-kra, amik a gyári xenonhoz hasonló fényt (4000K) bocsátanak ki. Tiszta FÉNYORGIA lett az autó szemből és nagyon jól is világít. A színárnyalat a kocsi kékes-szürke színével remekül harmonizál!!
A rádióm még mindig nem szól, most Csöri gyári rádióját hallgatjuk, amit kölcsönbe kaptunk tőle. :-))
Holnap indulunk Olaszhonba, ahol a szitává lyukadt (persze még az eredeti) kipufogót pénteken váltja egy komplett rozsdamentes Ragazzon-rendszer. :-))

 
>> EgyébMEO // Alfa 156 1.6 ts // 2013-02-12

Az normális jelenség, hogy 25 30 km-es távon is csak alig 70 fokra megy fel a hűtővíz hőmérséklete és ingadozik 50-70 fok között?
Út egyenletlenségeken áthaladva az első futómű felől kopogást hallok? Ez Alfás jelenség és szokjak hozzá vagy futómű hiba?
Illetve van némi világítási hiányosság tompított jobb első és bal oldali helyzetjelző nem világít, de erremég van 1-2 ötletem.
Korábbi autóm egy Punto volt. Azon az évek múlásával már rutinszerűen cseréltem motorolajat és levegő szűrőt, fékbetéteket és különböző bowdeneket,; vízpumpát; termosztátot és vízhűtő tartályt. Ja és izzót. 
Az Alfát sem kel minden kis aprósággal szerelőhöz vinnem, ugye?
(Igaz ez már nem a Punto)

Tudja valaki, hogy az Alfának a számozott típusai mi alapján kapják a számaikat? Pl. a 156 az miért lett 156 ; a 155 az miért lett 155 illetve annak idején a 33-as, miért lett 33? Vagy ebben nincs logika?

Köszönettel:MEO

>> Tuning és extraGyalu // Alfa 156 2.0 TS SW // 2013-02-12

Ma délután fájó búcsút vettem az autótól. A 2.0 TS blokk nyugdíjazásra kerül és jön a turbós blokk a helyére. A műhely előtti udvaron várja a nagy beavatkozást.