Blog

Ha már nincs benne víz, elhatároztam, hogy kitisztítom a kiegyenlítő tartályt. A kiszerelés menete:

- Jobb oldali burkolatot leszed - 1. kép
- Sapkát leteker, mellette lévő csövet leszed - 2. kép
- Két tartócsavart kiteker - 2. kép
- Az alsó csőhöz és a tartócsavarhoz nem lehet hozzáférni - 3-4. kép
- Tartály aljából jövő cső másik végét leszed - 5. kép középső cső
- Szívócsövet leszed - 6. kép
- Tartály alján lévő csavart kiteker - 7. kép
- Tartályt kiemel, csövet leszed - 8. kép
- Tartályt mosogató szeres vízzel teli vödörbe rak
- Sört bont

 

A vízhűtő kiszerelése:

- Akkusarut leszed
- A ventilátorok és előtét ellenállások csatlakozásait lehúz
- Kartervédőt leszed
- Hűtő alatti tartólemezt lecsavaroz (két végén két-két csavar) - 1. kép
- Zárhíd lemezt leszed - 2.kép
- A hűtő feletti kábelcsatornából kábelt kiszed (pattintósak a függőleges fülek) - 3. kép
- A kábelek alatti két csavart kiteker, csatornát leszed
- Ventilátorokat a tartóval együtt kicsit hátradönt és kiemel. (Alul csak be van dugva két fülbe, ki kell feszíteni) - 4. kép
- Alsó vízcsövet leszed, vizet leereszt. (A gyári bilincs elég bonyolult megoldású én hagyományosat teszek majd a helyére) - 5. kép
- Felső csövet is leszed
- Klímahűtőt a hűtőhöz tartó felső 2 csavart kiteker - 6. kép a felirat feletti csavar
- Klímahűtőt a hűtőhöz és a műanyag légterelőhöz rögzítő alsó 2x2 csavart kiteker - 7. kép
- Hűtőt tartó felső 2 fő tartócsavart kiteker - 6. kép jobb oldala a gumitartón, ill. 8. kép
- Hűtőt hátra billent és 8-as kulccsal a műanyaghoz rögzítő csavart kiteker - 9. kép
- A hűtő 90 fokkal elfordítva felfelé kiemel. (Lefelé simán)
- Sört bont.

 

A szép időre való tekintettel - zárt tetővel - vagy 80 km-t kocsikáztunk. Nagyon jó a fűtés és a zárt tető is jól szigetel. A vezetési élményről most nem akarok írni, felért egy karácsonyi ajándékkal.

Hazaérve, neki akartam állni a vízcső cseréjének. A cső már régóta a polcon figyel. A vízleeresztési pontot keresve vizet találtam a hűtő alatt. Majd rövidesen meglett a probléma forrása is.

Nagyon úgy néz ki, hogy hűtő kell...

A csőcserét is elhalasztottam. 149.677 km

 

A jó időre való tekintettel ma felébresztettem a Pókot, kis kerülővel hazajöttem vele.

Az akku visszarakása után "pöccre" indult a Pók. Ismét megmutatta, hogy mennyire más, mint a 159. A 15 km hazáig élményben felért egy 1000 km-es úttal...

 
>> SzervizBoel /AlfaHolic/ // Alfa 145 1.6 Boxer // 2012-12-14

Bal - Jobb féltengelycsukló csere és kuplung főhenger javítás.Diagnosztika
Végezte: Szatyi

 
>> EgyébBoel /AlfaHolic/ // Alfa 145 1.6 Boxer // 2012-08-16

Sikeres Műszaki Vizsga! :)

 

- 33mm
- gyári
- új

Mi kell még? :)
Ismét nagy köszönet Lacinak!

 

Akksit kiszed, töltőre tesz...

 

Ma nyugovóra tért a Pók a téli szálláson. (149.587 km)

Kerekek +0,2-el felfújva, akku feltöltve, lekötve, Pók paplannal betakarva.

A tavaszi ébresztő óta 7 hónap és pár nap telt el, 6.653 km-t tettünk meg. A szezon több mint egy hónappal tovább tartott, mint tavaly. Szép álmokat, jó pihenést.

Már tervezgetem a jövő évi "Nagy Túra II"-t (Berchtesgarden, Gotthard, Arese, Cinque Terre, Pisa, Modena), de előtte még pár dolgot meg kell oldani. A télre tervezett projektek:

- beltér csere (jobb ülés kirepedt, varrás elengedte, ajtókárpit sérült),
- vízcső csere a termosztátnál,
- hűtőtisztítás,
- pár rozsdás alkatrész felújítása (pl. fékerő szabályozó tartó),
- klíma párologtató csere,
- szélfogó háló,
- folyadékcserék,
- ?

 

Nagy valószínűséggel az idén utoljára mostam le a Pókot.

Utána kipróbáltuk az új rámpát, kiváló. Simán fel lehet rá menni és tengernyi hely van alatta.

Rozsdátlanítottam és lefestettem a fékerő szabályozó tartóvasát, ha megszáradt a beszereléshez már be is vetem a rámpát.