Blog

>> Autóápolásatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2012-11-09

a fűtőmotornak meglett a hibája. A tengely alsó része egy perselyben forog, és nekem a persely forgott együtt a tengelyel és néha külön is, szvl ezért sipolt. Azt találtam ki, hogy vágok a perselybe és a házba egy horonyt, majd elkalapálom a peremét, így a persely nem tud elfordulni, és újra csendes lehet a motor. Szvl vágtam egy horonyt a házba a perselyel együtt, elkalapáltam, aztán egy akksiról elindítottam a motort, és forgás közben csavarlazítóval befujtam a tengelyt hogy ne menjen szárazon, így eltünt a sipoló hangja és újra csendes a fűtésem :)

pár rezgő morgó hangot is sikerült megszüntetni. a Klímakonzolnak továbbra sem jó a világítása és nem tudtam rájönni hogy miért, egyre jobban gyanakszom hogy a világításért felelős része tönkrement a konzolban, szvl lehet veszek bele egy újat.

A Motorteret is megmostan minden irányból és szögből, mert olajfoltot találtam az autó alatt, Holnap ránézek hogy hátha hagyott már nyomot és megtudom az okát a csepegésnek.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-04-25

Pár napja a METRO-ban járva megakadt a szemem egy szemtelenül olcsó tolatóradaron. Megvettem, mert hártafelé elég nehéz a kilátás.

Mivel nem akartam szanaszét fúrkálni a hátsó lököst, ezért hosszas töprengés után az érzékelőket a rendszám mellé fúrtam be. Nem feltűnő, nincs hamis riasztás a földről és a lökösről. Az egyik Alfissimo-ban láttam egy piros Novitec biturbó GTV-n ezt a megoldást, bár ott a piros kocsin bután nézett ki a fekete érzékelő.

Az elektronika az antenna alatt kapott helyet, a kijelző meg a kalaptartón hogy a sípolását jól halljam.

 

Ma sikerült beszereznem Phon Cartárstól egy fontos tartozékot, egy gyári emelőt. Ezentúl nem csak dísznek lesz a csomagtartóban a pótkerék, ha szükség adódik fel is tudom majd rakni. Remélem, sose kerül rá sor...

Másnapi történet:
Szóval, izé, Giovanni megint kavarja. Nem fér bele az emelő a pótkerékbe :-(

 

Elkészült a klíma. A kompresszor összes tömítését és a tömszelencéjét (második kép) is ki kellett cserélni. A belseje jó állapotban van, látszik, hogy nem használták sokáig (ezért is száradt ki a tömítés és ment el a gáz).

Rendszer nem ereszt és hűvöset fúj :-))

 

Ma nekiálltam és ledrótkorongoztam a Phon Cartásrtól még decemberben vásárolt első segédkeretet. A belső részeket kifújtam alvázvédővel a külsejét egyenlőre alapozóval.
Jutott a drótkorongból a kerethez tartozó stabilizátornak is, majd a hagyományokhoz híven sárga hemerájtot kapott.
Másnap a segédkeret fekete lett.

 

Most hogy talpon van a Pók elkezdtem gondolkodni a további feladatokon. Van még pár:
- klímakompresszor betegecske, mert az előző tulaj 3 évig be se kapcsolta és minden tömítés kiszáradt, fel kell újítani és feltölteni a rendszert
- kormányt kellene bőröztetni
- két első lengőkar + segédalváz cseréje is esedékes lenne, mert ami benne van erősen korrodált. Keretem van, lengőkar kellene + a csere után egy futómű állítás
- kéne egy emelő is a kocsihoz,mert azt nem kaptam az autóval
- bal hátsó sárvédőt kellene lefesteni, mert lejött a festék
- a kipuff feletti részt kellene rozsda mentesíteni és alvázvédőzni

Ez utóbbi kettő be volt tervezve a jövő hétre, de két hetet csúszik a fényező vállalási ideje, úgyhogy más lép előre a sorban.

Még futom a köröket hogy melyik legyen, de biztos, ami biztos ma lepucoltam a segédalvázat, holnap drótkorong kerül sorra, majd a festés. Csak el kéne dönteni, hogy milyen színű legyen....

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-03-20

Már az első utakon kiderült, hogy hátulról elég komoly huzat érkezik. Valami védelem kell. Nem hiába gyártják a szálfogó hálókat. Anno gyors megoldásként egy Alfás törölközőt terítettem az ülések hátára. Nem volt kérdés, hogy háló kell, de az árát egy kicsit sokallottam. A többiek hálóit tanulmányozva egyszerűnek tűnt a dolog. Egy csőkeret, amire szúnyogháló van kifeszítve.
Két buktató van:
- Hogyan rögzítem a tartó keretet oldalt és hátul a kocsihoz: Megoldás két spéci T-alakú vas tartó a két oldalra. Hátul L-alakú a hátfalra csavarozva.
- Hogyan tüntetem el a csővázra erősített háló varrását: Itt a megoldás a bevonás bőrrel.
Érdekes dolog derült ki miután a kartonból kivágott szabásminta alapján elkészült a csőből hajlított váz. Nem fért el a becsukott tető alatt. A szabásminta készítésekor elfelejtetem a tetőt…
Nos, kivágtunk egy darabot a csővázból, most már befér a zárt tető alá és a két oldalt felnyíló műanyag fedelet se éri el. Jöhet a tavasz :-))

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2010-03-20

Hozzájutottam egy 20-as mélynyomót tartalmazó komplett ládához, amiből kiugrott a hangszóró és beköltözött a gyári helyére egy Magnat kerettel és ráccsal. Így nem kellett fúrni.

Nem rossz, de HiFi versenyre nem fogok vele menni :-)

A HiFi projektet ezennel lezárom..

 

Mivel nem tudtam újat szerezni hát megfoltoztam a kipuff feletti hővédő lemezt a tartócsavarnál. Nem mondanám, hogy csinos lett, de a funkcióját tökéletesen ellátja.

Majd belepróbáltam a Spiderbe a JBL mélyládát. Jól mutat, de gyenge a végfok hozzá. Durván hallani a különbséget Hifonics javára.

 

Hiába légtelenítettem újra a fékrendszert továbbra sem tetszett. A helyi szerelőgárdával konzultálva úgy döntöttem hogy a főfékhenger is cserés lesz, de többek tanácsára nem magam vágtam neki, hanem egy helyi márka független műhellyel.

A szerelő a légtelenítés során megjegyezte, hogy milyen patentül néz ki a hátsó futómű, úgy hogy csináltam pár képet róla.

Ja és ha már alatta voltunk végre lecseréltük a benzinszűrőt is, amit augusztus óta a polcon tartok. Még az eredeti volt benne, 12 év és 137e km után már aktuális volt.

Aztán itthon majdnem infarktust kaptam, mert a képeket nézegetve felfedeztem, hogy mindkét oldalon hiányzik egy-egy anyacsavar a futóműből. Gyorsan bepaszíroztam magam a kocsi alá és pótoltam. Azért maradt el mert ki sem tudtam szedni a csavart annyira beleette magát az alumíniumba, emiatt nem került be a meghúzandó csavarok listájába tehát vissza se lett téve...