Blog
Egyéb elfoglaltságom miatt halogattam az esedékes szervízt, olajcserét, vezérmű és vízpumpa cserét.
Ezek 247027 km-óraállásnál megtörténtek.
Ma reggel kb 1/4-ig volt a tankom kicsit alatta , ezért induláskor megtankoltam a kicsikét.
A kilóméteróra állása 70990 km , 50,61 litert nyelt be, és mindez 20391 ff-omba fájt.
Együtt megtett kilómétereink száma: 550 km ------> Minden egyes km élmény volt eddig vele :)
Kicsit zavart hogy erosebb basszusnal recsegest hallottam hatulrol.
Azt hittem, hogy a melynyomo felett elhelyezkedo fedel nincs rogzitve rendesen.
Az elozo tulajdonos is ebben a hitben volt mert ki volt veszitve a fedel zsepivel (nem latszott :) en is azt probaltam alkalmazni).
Kiszedtem a fedelet es recseges nem volt, szoval 100%-ban biztos voltam, hogy a fedellel van a baj. Jobban kifeszitettem a feszito rugokat, hatha. De nem. :(
A hiba okozoja rohelyes:
Ami recsegett olyan erovel az nem mas mint: a vaszon/karpit!
Nem a fedel mozgott hanem a vaszon ami a fedelen volt.
Megoldas: elvettem a konyharol egy mosogato szivacsot levagtam a kemeny reszet, majd a puha reszet is kettevagtam egy konyhakessel, hogy ne legyen olyan vastag es ezt nagyon egyszeruen betettem a muanyagfedel es a karpit koze.
A hangrendszer most mar tokeletes! Recsegesnek nyoma nincs. :)
Diagnostika
Motorolaj Selenia Racing 10W-60 5liter
Olajszuro Alfa 156 JTS
Levegoszuro Alfa 156 2.4 JTD
Pollenszuro carbon Alfa 156
Fektarcsa hatso Alfa 156 x2
Fekbetetek hatso Alfa 156
Kezifek kotel
Munkadij - Kotelezo revizio
Munkadij - Olaj cartel menetjavitas helicol
Munkadij - Hatso fektarcsa, fekbetet, kezifek kotel csere.
Nagyjabol ezek voltak.
http://alfaromeoszerelem.hu/szolgaltatasok
Mikor megvettem az autot kaptam 2 gyari kulcsot + szerviz kulcs vagy mi annak a neve. :)
Az elso kulcs jo volt, csak nagyon utott-kopott allapotban.
A masodik kulcs jo allapotban volt, az emblema tisztabb, a fem resze majdnem uj a burkolat is ujnak tunt amig az oldalat meg nem neztem. Valaki probalta szetszedni es az oldala vegig fel volt "szantva". Nem volt szep latvany. :)
Szoval volt egy nagyon hasznalt viszonylag rossz allapotu kulcsom es egy "uj" kulcsom megrosszabb allapotban. :)
Rendeltem E-bay-rol egy uj kulcsburkolatot 156-ra. Ha jol emlekszem postaval egyutt volt 4500. A nagyon rossz allapotu kulcsot elkezdtem szetszedni, annak mar nem volt veszitenivaloja.
Rajottem a titokra: ez emblemat ovatosan ki kell szedni, ketoldaulval van odaragasztva ami elegge erosnek bizonyult. Az emblema alatt van egy kis csavar. Ezt a kulcsot melynek a szele fel volt "szantva" valaki brute-force megoldassal probalkozott sajnos letort egy kis kondit az elektronikarol, nekem sikerult vissza forrasztani es most tokeletesen mukodik ez a kulcs is.
Megjott az uj burkolat.
A mukodo es hasznalt kulcsot ovatosan szetszedtem, az elektronikat betettem az uj burkolatba, az uj burkolat kapta a szebbik logot es a jobb allapotu fem kulcsot.
A masik elektronikat betettem az addig hasznalt burkolatba a regi logoval es a regi fem kulccsal, potkulcsnak tokeletes.
Jelenleg a kulcs ugy nez ki mintha vadonat uj lenne. :)
Uj eredeti Alfa logot rendeltem japanbol.(2db +5000Ft)
Mikor megvettem az autot 4.-en lattam, hogy a kijelzo nem eles, sot sotetedik es olvashatatlanna vallik. Az elozo tulajdonos felhivta a figyelmem, hogy ez egy tipus hiba, mikor meleg van az utasterben elsotetedik/"osszefolyik" az LCD.
Olvastam tobb forumon es lattam hogy az utolso 156-os modelnel(2003 kulso facelift) ezt a hibat kikuszoboltek. Elmentem egy bontoba es vettem egy 2004esbol valo LCD kijelzot. (10.000Ft)
A forumon elolvastam a csere menetet is. Kiszerelve a kesztyutarto, az autoradio ki(kulccsal) es felso LCD resz kiszerelve. Sajnalattal tapasztaltam, hogy aki elotte probalta szerelni teljesen "kitepte" az egesz LCD egyseget a helyerol, csak a 2 hatso csavar tartotta, az osszes tobbi potyogott ki. Nem gond, nem latszik es jol tart igy is. :)
Azt meg megemlitenem, hogy a kulso faceliftes modelnel 2003+ az LCD kisebb. Valojaban az LCD ugyanakkora mint a regiben csak a muanyag resz felet elfedi es az LCDnek csak a fele van vezerelve elektronikusan, azaz fizikailag a 2 LCD azonos.
LCD reszet kicsereltem, jo volt csak az elektronikus vezerles nem a foegysegbol jon hanem az LCD elektronikai reszerol amirol azt hittem hogy az LCD hattervilagitasaval foglalkozik.
Ezert ezt a megoldast talaltam: LCD(uveg lap), szin folia,LCD hattervilagitas - az uj modulbol. Ehhez tarsitottam a regi elektronikat.
Az eredmeny tokeletes. Nincs tobb gond a sotetedos, elfolyos LCD kijelzovel. :)
Barkit erdekel egy reszletesebb leiras, nyugodtan szoljon, segitek.
A megoldas erre a hibara viszonylag olcso.