Blog

>> SzervizPiros Madaaar // Alfa 159 Ti // 2012-12-13

tel megjott,termosztat csere utan megint vissza szervizbe, ket elso szilent/gumibak amiben fut a lengeszcsillapito megadta magat az egyik.csere mindketto

 

2015.01.07-ig érvényes, azaz ma műszaki vizsga volt. A fickó elvitte az autót de 9-kor, 11:30-kor visszahozta. Jól van ez így.

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2012-12-13

Mára minden összejött. Lett olajam, szűrőm, időm, és a szerelőnél üres akna. Reggel 8-ra várt olajcserére. Mivel reggel -11 fok várt, gondoltam időben elindulok, és egy kis kerülővel megyek, hogy rendesen átmelegítsem az olajat. Irány a Panoráma út. Szerencsére szórva nem volt, úgyhogy ahogy számítottam, szépen letaposott havas út várt. Egyszer végigmentem rajta óvatosan, mintegy pályabejárásként. A végére a vízhőfok elérte a 80-as osztást. Közben próbálgattam a féket, kormányzást, néha leellenőrzöm az autót, ne Kingánál esetleg vészhelyzetben derüljön ki ha valami nincs rendben.
Az út végén megfordultam, és jött az élményautózás. A Wartburggal itt mentem az utolsó élménykörömet mielőtt elvitték tőlem, szintén télen. Mondhatom azt, hogy a TD most engesztelt ki...nagyon precízen végigjött, porzott mögötte a hó, szépen semlegesen sodródtunk minden kanyarban. Semmi túlzás, azért nem rally tempó volt, csak egy jó kis tempós autózás hóban. Szóval ez is tudja...
A szerelőhöz 8 után picivel megérkeztem, lecseréltük az olajat. Mobil Super 2000 10w40 diesel került bele.
A guminyomást is beállítottuk, mert fékezéskor éreztem egy kis bizonytalanságot. Jól sejtettem, 2 alatt volt minden gumiban a nyomás, és 2 tized különbség volt a jobb és bal első közt.

>> SzervizSeriff // Alfa 156 2.4 Mjet 20V // 2012-12-13

Hetfon megjott a kis csomag Amazon bacsitol, meghozta az OBD csatit.
Mar mult heten letoltottem a korabban emlitett Torque appot a telefonomra, igy igazan nem sok dolog volt hatra, mint elore ;)

Muszakilag alulkepzett ember vagyok, de ennel egyszerubb es kenyelmesebb megoldast nem tudok elkepzelni. Radugtam a gep agyara a csatlakozot, elesitettem a BT-t, osszeparositottam oket es kesz. Egy kattintas volt kiutni a hibat (miutan persze a jo oreg duck tape baratommal ideiglenes javitast vegeztem a kedvenc kis csovemen), utana mentem egy kort, el is felejtettem, milyen bivaly tud lenni a kocsi, ha megvan a gyari ertekhez kozeli kraft.

Meg is tankoltam, veszuzem alatt folyamatosan csokkent a fogyim, mialatt sikerult megtanulnom ujra vezetni a kocsit, ti. sok esetben amikor normalis uzemben a gazt kell nyomni, itt vissza kell engedni a jobb labat nyugvo pozicioba, mert teljesen felesleges a presszura... No mindegy, a lenyeg, hogy most 54 es fel liter kellett 890 km-re, ami eleg jo ugy nezve, hogy a kocsi/motor hatekonysaga silany volt hala kedvenc kabelemnek...

Egyebkent egy csomo erdekes es szep infot lehet kiolvasni menet kozben is, de nekem tul sotet, hideg es keso volt tegnap ezzel jatszani :)

Remelem az uzemi nyomas nem dobja le a duck tape-et menet kozben. Hetvegen kiprobalom, amikor elugrunk Hollandiaba :)

Sikerült beszereznek egy olasz munkahengert a fosch helyett. Maga a csere nem túl bonyolult:

- szívócsövet leszed (a rezonátor elég nehezen jön ki, de megfelelő irányba forgatva kijön),
- vezetékeket félretol,
- csőcsatlakozást kilazít,
- két tartócsavart kiteker,
- csőcsatlakozást kiteker,
- két tartócsavar lazán vissza,
- csövet visszacsatlakoztat,
- tartócsavarokat meghúz,
- légtelenít, miközben fékolajat szorgalmasan utántölt - no itt lepődtem meg, hogy milyen mocskos az olaj ami kijön. Még az eredeti lehetett. Tanulság: a fékolaj cserekor ezt a kört is ki kell ereszteni,
- vezetékeket és szívócsövet vissza,
- sört bont.

Jól gondoltam, hogy baj van, mert ami fékolajat pár napja betöltöttem álló helyzetben kijött alul a munkahengernél. Pont időben vettem észre. Hogy szervizbe nem jutottam volna el, az tuti, még az 5 km-re lévőbe se...

 

Egyik télre tervezett projektem volt a kuplung munkahengerek cseréje, hátha 14 év után gond lehet velük. Nos, lett....
A mai szerelgetés alatt véletlenül alánéztem a kocsinak. Mit látok? Szép kis olajfolt. Nosza, a származás keresésére indultam és egyértelmű, hogy a kuplung munkahengerből jön. Ráadásul a fékolaj tartályból is hiányzott már olaj. Utántöltöttem.

A munkahenger viszont cserés, még a tél előtt, sürgősen...

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-09-18

Ma beraktam a légkürtöt. A jobb oldali első kerék elé került a borítás alá. A motorházat kinyitva semmi sem látszik.
Egy kis relé kapcsolja a jobb oldali kürt helyett. Egy másik kapcsoló a dallamot kapcsolja ki, ilyenkor mindhárom egyszerre szól.
A két kapcsoló vezetékét be kellett vezetnem az utastérbe, ami az ablaktörlő alatti rács eltávolítás után szinte adta magát.
A kapcsolók a hamutartó aljába kerültek, így a gyári dizájn sem sérült.

Végre olasz autóhoz méltó a hangja.

 
>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2011-09-16

Egy ismerős autóápoló (Sandek) javasolta, beszereztem.

 

Megtett km: 15.656 km
Elfogyasztott üzemanyag: 1.388,61 liter
Átlagfogyasztás: 8,86 liter/100km

 

Az idén gyakorlatilag az összes izzót kicseréltem a Pókon, egyedül a tompítottakat nem. Mivel nem 20 fillér egy HB-s izzó, ezért vártam. Mivel tegnap "meghalt" a bal, ma mindkettőbe új izzó került. A tegnap berakott megy vissza a tartalék készletbe.

A kiszedett izzót megvizsgálva érdekes dologra lettem figyelmes: USA

Honnan került ez bele? :-O