Blog

A karosszériástól hazafelé jövet furcsa volt a kormány, mintha néha kihagyna a szervó. Az olajszintet megnézve a kiegyenlítő tartályból eltűnt az olaj. A kocsi alá nézve a bal első kerék mögött csupa olaj minden.

Rögtön a bontott csőcsatlakozásra gyanakodtam. A gyári visszarakhatatlan bilincs helyett feltett zsír új csőbilincs elhagyta magát. A csavart tartó rész szétjött és gyakorlatilag nem szorította a csövet.

Biztos, ami biztos kettőt tettem fel helyette. A tartályt újra feltöltöttem, és légtelenítettem a rendszert.

 

Elkészült a küszöb. A csere mellett még le lett csiszolva az összes rozsdafolt a ki nem cserélt részekről.
Tekintettel arra, hogy a műanyag burkolat takarja majd, nem kellett lefesteni, rücsi bevonatot kapott. A belső részek magas kúszóképességű viasszal lettek kifújva.
A belső részek a Bárdossy szerint nagyon jó állapotban vannak.
Sajnos a meló miatt nem tudtam elmenni, amikor éppen szét volt szedve.

Képek az összeszerelésnél.

 

Délután elgurultunk küszöbcserére a karosszériáshoz. Nagyon furcsa hangok voltak a kocsiban. Az ajtótömítés rengeteget lefog a gumik zajából, most hiányában mindent hallani a kerekek felől. Érdekes, mert ilyen hangokat nyitott tetővel sem lehet hallani.

Kedden állnak neki, ha szétszedték szólni fognak.

 

Holnap megy karosszériáshoz a Pók, ma fel kellett készítenem.
1. Ülés kiszedése (csak a jobb, mert még gurulnunk kell 5-6 km-t)
2. Négy csavar fogja a padlóhoz az ülést
3. Az övfeszítő csatlakozóját is ki kell húzni
4. Műanyag burkolatokat és az ajtótömítést ki kell szedni, amit a képen látható bal burkolat felső végében lévő csavar eltávolításával kell kezdeni.
5. A függőleges műanyag burkolatot ezután ki lehet pattintani.
6. A küszöbburkolatot egyszerűen kipattintjuk.
7. Ilyen fém fülekbe van bepattintva a műanyag elem.
8. A kábeltartók NEM pattintósak! Egyszerűen le kell csavarni a csavarról.
9. A gumitömítést a zár felőli végéről indulva egyszerűen lefejthető.
10. A kibontott elemek.
11. Az új elemek bekészítve.

 

Két éve a fékfelújítás kapcsán kapott a Pók új fékolajat. Gyorsan elrepült ez a két év. Újra esedékes. Ma megejtettem.

A bal első műanyag sárvédő ív alatt a lemez élen korróziót találtam, így drótkorongozás után kapott egy kis alvázvédőt.

 

Tavaly a "Nagy Túra" előtt már lecseréltem egyszer. Akkor a nagy sietségben nem sikerült rendesen leengedni a rendszert, mert csak a kiegyenlítő tartály csövét vettem le. Az meg ugye nem a legalsó pontról jön.

Most a tavaszi felkészülés jegyében újra kicseréltem.
A kiegyenlítő tartály alatt lévő csatlakozóhoz könnyen hozzá lehet férni. Miután a tartályból egy fecskendővel kiszippantottam az olajat, szétszedtem a csatlakozást. A gumicső a kormányműből jön, így a kormányt ide-oda forgatva az utolsó csepp is kifolyik.

Cső vissza, olajat feltölt, motort beindít, kormányt ide-oda mozgat, utántölt. A szivattyú hangján lehetett hallani, hogy mikor kész a dolog.

 
>> SzervizRita & Sanyi // Alfa 145 1.4 boxer carbon // 2012-12-03

...

 
>> Eseményykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2012-12-09

Tata, M1, Budapest felé

 
>> EseményBianco // Alfa 164 2.5 TD // 2012-12-16

Gattazzo 6 évi kitartás és hűség után átadta a helyét "Hófehérkének". "Gyorsan hátat fordítottam neki",hogy ne lássa a könnyeimet amikkel küzdöttem....

Szerencsére jó kezekbe került,mert Hari Maestro flottáját erősít mostantól.

 
>> Tuning és extraShadin // Alfa 159 1.9 JTDm SW // 2012-12-16

Már nyúzom, próbálgatom pár napja, de nem tudom eldönteni, hogy ilyen hamar meg lehet szokni a jót, vagy nem lett annyival erősebb mint amennyivel hangosabb lett a motor. Szerintem a német partner által írt értéket biztos nem éri el. Vagy nem is az volt a cél?
Alacsony fordulaton (1000-1200) finomabban jár és onnan egyenletesebben és erőteljesebben húz, ill. talán könnyebben forogja meg a végét, de pl az érdi M6 emelkedőn nem érzem, hogy jobban felmenne ill. jobban gyorsulna a közepétől mondjuk, mint a régi beállítással. A régi friss sw volt, úgyhogy nem lehetett húzva. Gondolom, hogy egy gyári frissítés, ha volt is előtte módosítva a vezérlés, alaphelyzetbe állítja azt.

Az is lehet, hogy ilyen hidegben nem is derül ki, hogy mit tud, mert eleve visszafogja a komputer (kopogás)? Reggeli indulásnál v. hideg motornál a hanga az eredetihez képest elég ijesztő.

Én max 10%-ra tenném a teljesítmény növekedést, a többi érzésre a motor hangja, de persze lehet, hogy tévedek a statikus adatokat illetően, ez csak érzés.

Lehet még módosítani rajta? Vagy mennyi visszatenni a régit egy próbára és utána újra visszatenni az újat, hátha jobban érzem a különbséget.

A comp. szerinti fogyasztás kisebb és tovább bírja a DPF, de ez azért is lehet, mert nem nyomom annyira. Talán az erősebb hangja miatt...

Alfa Romeo 1.9Jtd - 136ch
stage 1
origine modifié différence
puissance 136 ch 180 ch + 44 ch
couple 320 Nm 380 Nm + 60 Nm

És egy idézet pityukomától arra a kérdésemre válaszolva, hogy mire számíthatok:

"Első érzetre? Hát brutál ahhoz képest ami volt. A mosoly le sem fagyott a képemről míg haza értem. Azóta már megszoktam 10ezret mentem már vele így. A DPF pedig rendesen teszi a dolgát :-) "

Hát nekem ha keresnem kell, hogy mennyivel jobb az autó, akkor vagy velem van nagy baj, vagy...