Blog

Sok-sok kaland után megérkezett az utolsó alkatrész is a Pók-hoz egy ABS jeladó formájában. A hétvégén beugrik a helyére és remélem működni is fog :-)

u.i.
Dudál, nem jó az ABS szenzor, nem passzol a helyére...

 

A virágcserepeket biztos, ami biztos alapon jó vastagon lekentem hemerájttal, majd visszaraktam a rugókkal együtt a helyükre. Egész jól mutat :-)

Kéziféket is beállítottam, a féket légtelenítettem, már csak az ABS jeladó hiányzik.

 
>> Szervizbizi // Alfa 166 2.4 MJTD Distinctive // 2012-11-06

Fentiek cserélve, plusz párvillamos cuccnak a hibakeresése nem sok eredménnyel.

>> Eseményvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2012-11-06

Téli gumi fel! A múlt heti hypeból kimaradva, de jobb később mint soha.

Sok-sok heti várakozás után, ma végre megjöttek a hátsó rugó ütközőbakjai, a "kúpok" vagy legújabb megnevezésük szerint a "virágcserepek".

Összehasonlításként mellé tettem a régit. Szerintem érthető miért hajtottam az újat :-)

 

Sikerült 12-es imbuszt szereznem így feltöltöttem a váltót olajjal. Nagyon kíváncsi voltam mennyi hiányzik a múltkori olajtócsa miatt. A fő gond, hogy mivel lehet betölteni az olajat. Nos, egy kiszolgált zuhanyrózsa csövét vágtam le és műanyaglapból elegáns tölcsért hajtottam. Profibbat a boltban se lehet venni :-)) Nos 2 dl-t töltöttem rá, ebből a harmadik képen lévő mennyiség lejön, ennyi jött "vissza". Szóval tényleg nem sok hiányzott.
Aztán felkerült a kartervédő is...
...megjöhetnének már a hiányzó alkatrészek a hátsó futóműhöz...

 

Visszakerült a hűtő alá a tartólemez :-)
Lepucoltam és lefestettem az alsó takarólemezt, mert az elmúlt pár idő (Szeged előtt került fel) már nyomokat hagyott rajta. Szárad...
Akit esetleg érdekel a rajta lévő feliratokat is lefényképeztem. www.karter.ru - Az enyém egy 147-hez szántból van átalakítva.
Kicsit jobban körülnéztem a csomagtartóban is. Lebontottam a kárpitot és találtam valamit, amiről nem tudom hogy mi az.
Aztán szemügyre vettem az eredeti Alfás szerszám készletet, arra emlékeztet, amit anno a Samara-hoz kaptam :-)

 

Mivel a hátsó futómű hiányzó alkatrészei még mindig nem érkeztek meg, tegnap új projektbe kezdtem.
Már régóta terveztem, hogy a hűtő alatti tartót felújítom, ezért motorvédő le, lemez le (szerencsére megtaláltam a manuál 2700 oldala közt a vonatkozó oldalt, így bátran vágtam neki, mert tudtam hogy nincs buktató) drótkorong ráugrik + rozsdamaróval beken. Ma újabb drótkorong + Ro55 kezelés után lefújtam alapozóval. Holnap mehet rá a matt fekete...

 

Ma délután sikeresen visszaoperáltam az újravarrt ablakot.
Tanulva a repedés történetéből a felszerelés előtt hősugárzóval alaposan befűtöttem, nem is lett gond.
Köszönet KGBMAN Cartársnak a segítségért, nélküle nehezen lett volna új ablakom.

 

Ma kiszedtem az akkut. Letisztogattam, a Cartársak segítségével megállapítottam, hogy 2002.06.04-i gyártmány. Szóval nem mai gyerek.
Töltöttem bele ioncserélt vizet, mert az eredeti helyén nem nagyon lehet hozzáférni. Gondolom eddigi gazdái se nagyon fértek hozzá,mert 8 pohárral fért bele, ami 1(!) liter.
Visszarakáskor tettem alá egy keményebb szivacsot, mert a pánt kissé lazán tartotta.
Ja és végre sikerült beszerelnek az áramtalanító kapcsolót is. Ehhez kellett két db távtartót csináltatnom műanyagból hogy ne álljon ki a kapcsoló szára és egy combos kábelt két saruval.
Most már nem kell leszedni a sarut :-)