Blog
Az elmúlt 662 nap adatai:
- 73.257 km
- 1.039,55 óra menetidő (43,31 nap!)
- 70 km/ó átlagsebesség
- 5.001,66 liter tankolt üzemanyag, ebből 66,63 liter az első teletank
- 6,74 liter / 100 km átlagfogyasztás
Mivel az autóhoz kaptam 4 db 15"-os lemezfelnit, gondoltam télre jók lesznek. Kicsit rozsdásak voltak ezért le lettek festve mattfeketére. Ez után jöhetett a gumiválasztás. 195/65 R15 méretben gondolkodtam és keresgéltem. A Budaguminál találtam rá a nekem megfelelőre, mint árban, mint minőségben. Hankook W442 lett a szerencsés kiválasztott. :) Na irány a gumis. A Borbás Autó-és Gumiszervíz ajánlották Sümegen. Profi szinten dolgoznak, profi gépekkel és anyagilag is korrektek. Remélem beválnak az új gumik.





A néhány hónapja beszerelt LED-sor kis izzói a bal oldalon hármasával kezdték megadni magukat. Már ott tartott a dolog, hogy a 48 cm-es csík több mint a fele nem világított. A jobb oldalinak viszont semmi baja sem volt. A szerelő barátom sajnos nem tudott másikat szerezni, volt viszont neki tartalékban egy fehér.
Már az első autósboltban kaptam is. Viszont, hogy garantáljam a két oldal azonos színét, inkább vettem egy párat. Otthon összenézve, a barátom által adott is ugyanaz a szín. No mindegy, legalább van tartalékom.
A régebbi LED-sorom kék volt. Piritu CarTárs jóvoltából viszont kiderült, hogy a hatályos jogi szabályozás hogyan rendelkezik a nappali menetfény kapcsán. Kék nem lehet!
De így most felszerelve a vasra, a fehér jobban is tetszik, és jobban is világít.
A felszerelés egyszerű volt. A 159 fekete lámpateste és a lökhárító között pont akkora rés van, ahová véletlenül pont ez a LED-sor fér be. Régebben csak beszírottam, de idővel kiesett. Szóval nincs mese, mindkét oldalára mindkét oldalán ragadó cellux kell. Óvatosan kell bánni a ledcsíkkal, sokszor nem szabad hajlítgatni, és csavarhúzóval vagy más egyéb szerszámmal sem szabad erőszakolni, mert be van ugyan öntve, de a vékony vezeték könnyen elszakadhat.
És akkor a fotók.
Régi LED-sor: 1, 2, kép
Új LED-sor:összes többi kép
Jogi szabályozás:
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek125
55/A. §126 (1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek127
55/B. §128 (1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3)129 A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.









Könnyes búcsút vettem a nyári felniktől és gumiktól, és felkerültek az autóhoz "kapott" 17-es téli felnire szerelt a 215/50 R17 95 V Nokian abroncsok.
Sikerült továbbá megfelelő bőrápoló szert beszereznem, így lekentem minden létező bőrfelületet a kocsi belsejében, amitől csillogóvá és puhává váltak :) már nagyon rájuk fért a kényeztetés :)
75.000km Az éves szervíz ismét megvolt, olaj, olajszűrő, levegő és pollenszűrő, illetve fékolaj csere.
Egyik helyzetjelző vacakolt ezért az is párban ki lett cserélve! Köszönet Csörinek a szokásos magas színvonalú munkájáért!
Sikerült visszacserélni a fékbetéteket, így már semmi sem állt annak az útjában, hogy felugorjanak az első kerekek. Talán látható némi különbség a képen a régi és az új betét között :-)
Közben a kerekek is hazajöttem a gumistól, aki egy alapos takarítás után újra kiegyensúlyozta őket. Ráadásul rejtett súlyokkal, tehát eltűnt a felni elejéről az ólom :-)
Mivel a 4 lyukú hátsó kerék csapágyat is sikerült 5 lyukasítani, az is felugrott a helyére.
No, ma is érdemes volt felkelnem :-)))










Ma sikerült összeraknom a kocsi elejét, már csak a kerekek kellenek, de azok a gumisnál vannak kiegyensúlyozásra. Majd holnap :-)
A képek alapján kiderült hogy ezek a fékbetétek sem jók, mert kicsit keskeny. Mondjuk szerelés közben is feltűnt, de Csöri Cartárs megerősített, hogy a másik kell bele.
Szóval még sincs kész :-((




Féknyergek rozsdamentesítése és rozsdaoldózása után minden tegnapi dolgot újra festettem.
Tekintettel a garázsban uralkodó meteorológiai viszonyokra a száradást és a rozsdamaró hatását fokozandó meleg levegőt fújattam felváltva a két oldalra.
Amíg száradt a festék beszereltem a frissen szerzett gólyalábakat a régiek helyett. Sikerült némi plusz munkát szereznem, mert elsőre a balost szereltem be jobbra, úgyhogy ki kellett szednem és a megfelelőt beapplikálni. A balos már simán ment.
Majd végezetül lefestettem a fékeket is :-)












felkerültek a téli kerekek, új hankookot kapott mondván télen nem száguldozok, tavaszra meg kap egy másik set alu gurcsit valami pofásabb gumikkal. De most hogy leszórtuk róla a régi gumikat lényegesebben csendesebb lett, szóval nem volt valami kerek, jelen esetben a gumi nem volt az :D. November végén meg rémelem megejthetem a lengőkar csere kérdését is és egybefűzöm a kövi olajcserével mert addigra meglesz a km is :)