Blog
Az idei utolsó KÚL túra után az autó a jól megérdemelt kézi mosatás után a garázsban tér téli álomra. A megvásárlás óta a hazaúttal együtt összesen ~3450 km került az autóba. Az aktuális szíjak, szűrők és olaj cseréjén kívül másra nem volt szükség, minden hibátlanul működött! :-) (km óra állása: 50.686 km)



A tavaszi átvizsgáláskor észrevettem egy kis rozsdát a bal első sárvédőelem és a küszöb találkozásánál. Most került sor a kijavítására.
A sárvédőelem korrodált, a küszöbnek nem volt baja. Egy tenyérnyi lemezt kellett kicserélni, alvázvédő, egyebek. Fényezés következik.
Valamikor a nyáron vettem észre, hogy mindkét hátsó dobbetét furán áll, sőt az egyik több helyen kilyukadt a kerék fölött. A cseréjük mellett döntöttem.
Bontóból vettem két, az enyémnél jobb állapotú betétet. Azért egy-két kisebb szakadás volt rajtuk, ezeket mosás és szárítás után tűzőgéppel összekapcsoztam.
A jobb oldali cseréje közben ért a meglepetés. Rövidebb volt pár cm-rel a lökhárító felőli végén és egy lyuk is hiányzott a csavarnak.
A levett betétből szabtam ki egy darabot, amivel kitoldottam a hézagot, végül is jó lett.
A másik cseréjénél nem volt gond, szépen a helyére ment. Viszont a berakódott sár némi korróziót okozott a kasztnin. Szerencsére felületi rozsda volt, amit könnyen tudtam kezelni.
A sofőr felőli központi zár kicserélése megtörtént :)Egy donor alkatrésznek köszönhetően működik,egy 2004-es kiadású törött Alfából lett kiszerelve.
Sikerült egy újabb hiányzó komponenst beszerezni a "Hifi projecthez" .
Vagyis lényegében már csak ez hiányzott,minden mást megörökölt a FIAT-ból.
Egy Infinity mélynyomóval(MADE IN USA) támogatom meg a hátul ülőket egy kis masszázsra. :)
Réges-régen már volt ilyen nyomóm, tetszett, most nagyon jó áron hozzá tudtam jutni.
Zárt ládám volt itthon, még az X--ion doboza volt, abba bele is raktam.
Egy zárt 28L-es ládáról van szó.
300W RMS-t tud a hangszóró, ez bőven elég lesz, nem akarok már "falat bontani"...
És ,hogy miből fog állni ez az egész?
-Varta 74 Ah-s akkumulátor
-Phoenix Gold 25mm2-es táp kábelek
-Neotech KHS-321-es RCA /kígyóbőrözve/
-Pioneer DEH-P88RS fejegység
-Audio System Twister F2 280 erősítő
-Audio System Radion 165 komponens szett
-Infinity Reference mélynyomó, zárt ládában
A héten szeretném behúzni a kábeleket!







méghozzá 3-4000 kilométerig,addig csak jövünk megyünk,közben kapott egykét hiányzo,de gyári elemet,mint a hátsóablak feletti gumicsik,új oldalkárpitok,amiért hatalmas köszönöettel tartozom TZOLI155 kollegának!!!!:)plusz extraként első fényszórófoncsorok lesötétítve:)
Megérkeztek a "pogácsák" előre is. (Meg az első fékhez a felújító készlet is, de az majd egy másik történet lesz.) Vastagságuk a hátsó 16 mm-el szemben most 20 mm. Az eredeti állapothoz képest ez10 mm-es szélesítést jelent.
A bal oldali felrakásával megszenvedtem, mert a féktárcsát tartó „pöckös” csavar nem jött ki. Flexel levágtam (így a tárcsa lejött), majd kifúrtam a csavart. amikor már csak a menetben lévő anyag tartotta ki tudtam vésni/tekerni. A jobb oldalival nem volt semmi gond.
update 2012.10.14.:
Ma a jó időre valótekintettel mentünk egy 110 km-es kört. Teljesen más az autó. Sokkal stabilabbnak érezni. A másik érdekes dolog, hogy mintha lágyult volna a futómű. Az úthibákon kevésbé ráz.





A motorterem eléggé piszkos volt. Ez azért is volt fura nekem mert a másikba egy agy, vagy egy szívműtétet is el lehetett volna végezni. Viszont Csöri mesélt nekem történetet, hogy ha megmosom a motort és nem vigyázok akkor lehetnek problémák, mert az autó agya a motortérbe van. Abba maradtunk, hogy tavasszal rendbe rakjuk. De akárhányszor felnyitottam a motorteret, mindig egy kis könnycseppet elmorzsoltam a szemem sarkába. Apukája viszont mondta, hogy nincs új a nap alatt, és a tiszta petróleumnál jobb nincs a világon. Így egy rakás ronggyal meg egy üveg petróleummal nekiálltam rendet rakni.
Meg a riasztó szirénáját a turbó mellől átraktam a bal sárvédő dobba a műanyag alá. Ott jobb helye van szerintem.







Sikerült vásárolnom végre gyári MOMO bőrbelsőt, ajtókárpitokkal!
Amit gyorsan be is szereltünk, leápoltuk.
Ajtókárpit cserénél bekerült a puntómból átmentett első szettem is:
Audio System Radion 165, csipogókkal,hangváltóval.
Az összes ajtót kifújtam üregvédővel.
Az üregvédelem még folytatódik..
Következő a kormány ,és a váltógomb bőrözöttre cserélése lesz, rajta vagyok az ügyön :)
Műanyagok is le lettek ápolva epres illatú szilikon spray-vel.





154371km
Típus: Starline 12900Ft/db
Régóta hallgattam már a kopogást, de most meguntam és kicseréltem a bal-jobb felső első lenlőkarokat. Beszerelés elött szétugrasztottam a szilenteket és teleraktam szilikonzsírral.
A csere menete:
Kerék le. 1. A felső lengőkar gömbfejét kinyomni a csonkállványból.
2.A motortérben a torony 4 anyáját lecsavarni (a lengéscsillapítóét nem!!!!).
3.Lekötni a stabilizátor pálca egyik gömbfejét. 4.Az alsó lengőkarról lekötni a lengéscsillapító villáját. 5.Lefelé mozdítani (amíg engedi) a rugó, lengéscsillapító és villa egységet. 6.Kiügyeskedni a toronyból a felső lengőkart a tartókonzoljával együtt.
Kint kicserélni a lengőkart.
És vissza az egész fordítva


