Blog

A jobbos tolatólámpám nem világított, a balos meg néha akkor is, amikor nem kellett volna. :)
Az gyorsan kiderült, hogy nem az izzó a ludas, így maradt a szokásos kábelcsere. Természetesen a gégecsőben el volt törve a kábel.

>> AutóápolásCris // Alfa 145 2.0 Ts QV // 2011-06-21

Az autó kézi mosása után figyeltem fel rá, hogy az autó gumi alkatrészei elég kopott, elfáradt állapotban vannak.
Nincs is jobb megoldás erre, mint apám titkos műhelye ahol - mint kiderült - tényleg kincseket találni.
Rejtett zugokból előhalászott nekem egy doboz spéci szilikon zsírt, átlátszót.
Gondoltam kiszúrok az öreggel, csak annyit mondtam, hogy ez nem rossz, de lehetne jobb.
Nincs ilyened feketében? :)
Ő nem esett kétségbe mert 1 percen belül a kezemben volt a titkos gyógyír, amitől persze leesett az állam. :)
Egy kis doboz fekete szilikon zsír, jobbat nem is kívánhattam volna pláne ilyen jutányos áron mert csak kérni kellett. :P
A képek szerintem magukért beszélnek.
Apának ment a hála és meglepetés madártej. :)

 

Mivel a hátsó kerékcsapágy csere után nem szűnt meg minden hang, ezért elvittem egy futómá vizsgálatra.
Eredmény: futómű rendben, első fékek rendben, hátsó fékek viszont gyengébbek a kelleténél (üzemi és kézi egyaránt).
A hang forrása pedig elvileg főként a JE gumi, mivel fűrészfogasra van kopva. Utána gondoltam, és bizony rájöttem, hogy a két előző szezont hátul futották ezek a gumik (tavaly elfelejtetetm megcserélni) és ez betett nekik.

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2011-06-22

No,akkor ma meg vissza kellet menni az autóhoz,amit meg is tettünk.
A magyarországi bicikliút gyalázatosan szar minőségű volt:rendkívül keskeny és egyenetlen,helyenként kisebb erdő nőtt ki a közepéből.
Azért jól esett a biciklizés de alig vártuk,hogy átérjünk a másik oldalra.
Ott meg szembeszelet kaptunk,na de a biciklizés ilyen,a táj kárpótolt :))
Illmicben kimentünk a strandra is de a fürdést inkább elhalasztottuk.
70 km megtétele után visszaértünk az Alfához és a továbbiakban autóztunk.
Fertődön megálltunk kastélyt nézni de csalódás volt,mert éppen tatarozták és amúgy is lehúztak a parkolóban,ahol délután 5 után egész napos jegyet adtak és még be se lehetett menni :((
Úgyhogy tipliztünk a szállásra :)

>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2011-06-21

Ma nekiláttam és szétszedtem a tartalék motort. Az összes segéd berendezést ami még rajta volt, azaz generátort, szervoszivattyút, klímakompresszort, stb.
Kiszedtem az injektorokat, gyertyákat, benzinhidat, szívósort, stb. Kiszedtem a vez.tengelyeket, tömítéseket, vezérműkerekeket. Majd leszedtem a hengerfejeket.
Igazából semmi extra nem látható az egyik szíjfeszítő görgőjéből már a csapágygolyók is kiugrottak annyira szar volt, viszont a többi görgő meg nem. A másik érdekes dolog hogy az egyik tengely 2 bütykén vastagnak tűnő rozsda van. Képek alább..
Holnap megbontom az alját is.

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2011-06-21

102000Km. Kigyorsításkor remeg a vas. Minél erőteljesebben gyorsítok annál inkább remeg. Mindkét belső féltengely csukló csere + ház fémszórás és újra munkálás.

>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2011-06-21

Ez is kész, új mindkettő +csövek, bilics

 
>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2011-06-21

2011. Április: 100000km. komplett vezérlés csere. Gyári szett:35600Ft, generátor szíj 6PK1722 9900Ft,hozzá a feszítő és a vezető görgők:12000+7800 Ft. Ezenkívül ami múltkor lemaradt az a váltó olaj csere is megesett Tuttella Car Matrix 6000Ft

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2011-06-21

98000km össz.olaj össz. szűrő csere (SELENIA WR PE)
olaj szűrő:3500, levegő szűrő:5500,gázolaj szűrő:7800,pollen szűrő:4000, olaj:15000

>> SzervizPityukoma // Alfa 159 1.9 JTDm 16V SW // 2010-09-10

2010. 08.03.-án vettem 3580000 magyar királyi forintért. Akkor az óra 88000-et mutatott. Elkezdtem használni, azt vettem észre hogy fekvő rendőrön való áthajtáskor egy koppanást hallok hátulról. Vas felemel, rángat, cibál és semmi. A koppanás marad. Majd rázópad és megint semmi. Kopp megvan még mindig. Bosszantott a dolog, megint alámentem és tapogattam s láss csodát a jobb hátsó rugóból le van törve egy kis darab. 2db gyári új rugó megrendel, majd kicserél. A rugók színkódja citromsárga/citromsárga/rózsaszín/zöld (1.9Jtdm 16v SW-hez). A lengéscsillapító alsó csavarjai ami a képeken látszik az gyárilag a másik irányból voltak bedugva. Nem is értem hogy milyen technológiai sorrendben rakták össze, mert kihúzni nem lehetett abba az irányba. Ezért le kellett vágnom a fejét és úgy tudtam kivenni az ellenkező irányba. Egyébként berohadva nem volt, könnyedén mozgott csak éppen beleütközött a lengőkarba, ami gyárilag össze van hegesztve. Két új csavart is vettem hozzá. A képeket egy másik javítás alkalmával csináltam, mert akkoriban még nem gondoltam hogy másnak segítség ha éppen rugó cserén töri a fejét.