Blog

>> Eseményykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-06-19

A műszerfali számláló átfordult a 290.000-n Bábolnánál az M7-esen, a Budapest felé vezető oldalon, mögöttünk az Autobahn Polizei zöld Octaviaja közlekedett.

ismert problémák:
- A kipufogó a vásárlás óta rohadt.
- Kilincsek: BE belülről nyílik, kívülről szorul, JE hibátlan, BH belülről nyílik, külső törött, JH kívülről nyílik, belülről nem, nem néztem mi a baja. Balos cserekilincsek a csomagtartóban várnak beépítésre.
- Az anyós oldali övcsatot fogadó nemtomhogyhívják burkolatát gyorskötöző tartja össze.
- Ajtókéderek vakószínűleg nem egy 155-ösbe valók, ezen felül mind kishibás.
- Csomagtartófedél teleszkópok döglöttek.
- Klímával még nem volt időm foglalkozni, jelen vélemyem szerint valószínű nagyhalott.
- Vezetőoldali kapaszkodó helyén lévő egyik műanyagborítás hiányzik.
- Kell egy normális rádió.
- Kell két 10cm-es hanszóró a műszefalba.
- Az egyik emelési pont takaróműanyagja hiányzik.
- A fűtéskonzol erősség szabályozó gombjai nem mindig működnek.
- A középkonzol LCD-in megfolytak a kijelzők.
- A műszerfal izzókat át kell nézni, kettő biztos kiégett, de félek találok, piros hibát is e módon orvosolva.
- A műszerfali olajnyomás jelző pontatlan, és/vagy nem mér.
- A lengéscsillapítók elől szarok.
- A szilentek mindenfol szarok.
- Nagyon picit jobbra húz.
- A fabetétre valami barom régebben ráragasztott egy immobilizer tartót, jó lenne egy tökéletes,
- A vezetőülés ki van ülve, hempergős ferdére.
- Az A oszlopnál az utastéri tükörtakaró műanyag háromszögeket cserélni kell. A bal oldalinak a tartófülei hiányosak, a jobb oldali manuális tükörhöz dukál.

 
>> Eseményykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-06-17

Pósfán belekerült az általam hajtott 6000. kilométer, egy Bp-Tata-Szombathely út során, majd beletöltöttem 0,5 liter olajat.

 
>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2011-06-17

Beszerzésre került két fehét színű balos kilincs, előre-hátra. kell kevertetnem festéket, aztán majd jól felszerelni.

 
>> EgyébGábor156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2011-06-19

Tegnap megtettük együtt az első 1000. kilóméterünket :)

 
>> SzervizGábor156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2011-06-19

A balatoni kitérőm szerencsére rövidre sikerült.
Az Autó volt pécsen a szervízben. A váltót megjavították sajnos pontosan nem tudom mi volt a baj mert nem voltam itthon de valami műanyag dolog törött el.

Ablakmosóhoz vettem elosztót és visszafolyás gátló kütyüt mert sajnos eredetit nem sikerült szerezni. Be is szereltem. Nem volt valami künnyű de én élveztem mert imáok szerelni :)

De sajna a szerelő új hibát is észrevett. Ingadozott az alapjárat megkérdeztük mi lehet ez. Megnézte azt is kiderült, hogy a motor falsh levegőt kap. Azt most úgy oldotta meg, hogy körbetekerte valami ragasztóval ahol kaphatott még +levegőt. Idővel az is meg lesz csináltatva rendesen;)

De lényeg a lényeg nagyon jól megy az autó imádom, alig bírok kiszállni belőle:D

>> SzervizOriza // Alfa 156 SW 1,6 TS // 2011-06-19

Kedves férfi olvasóimat szeretném felvidítani!
lambda-szonda csere értelmetlenül hangzott számomra, helyette a labda szóda kifejezést ajánlottam a fiúknak! Azóta sokat röhögnek ezen vagy rajtam.

 
>> EseményOriza // Alfa 156 SW 1,6 TS // 2011-06-19

Mentem 100 liter benzinnel 1300km-t. Gyorsan, nagyon gyorsan és lassan is.

 
>> SzervizRoll1983 // Alfa 156 Sportwagon 1.9 JTD 8v // 2011-06-18

Megadta magát a kuplung, verda szerelőnél áll, anyagra várva, mert ha ők szerzik, akkor nagyon drága.
---------------------

Erhard-tól megszereztem a szükséges alkatrészeket, Csütörtökön kész a verda!

--------------------

Kész lett a kocsi, nagyon puha a kuplung szinte szokatlan! 175000 Ft-om bánta ezt a műveletet, de miután újra beleülhettem a kocsiba, már el is felejtettem neki a dolgot!
Számlát elraktam, hátha egyszer eladom a kocsit.

>> SzervizCris // Alfa 145 2.0 Ts QV // 2011-06-18

Ma sikeresen lezajlott az első komolyabb szervíz.
Ződi Ervin szőregen elég jó munkát végzett, igaz fél napos munkát ígért és 2 napig kellett rá várni, de szimpatikus volt az ember.
"Amit meg lehet javítani azt nem kell kicserélni." Ez tetszik.

A következő munkálatokat végezte:
- Olajcsere /Castrol Edge Sport 10W60 4,3l/
- Váltó olaj töltés /0,2l Taf-X/
- Pollen, levegő, olajszűrő csere
- Munkadíj
- Gyertya tisztítás, beállítás
- Fojtószelep ház tisztítás
- Bal hátsó lengéscsillapító javítás /Itt elvileg csak kiugrott vmi amit helyretett/
- Kipufogó igazítás /ezt elengedte egy csavar, amit pótolt/

Ami még vár ránk:
- Jobb belső féltengely gumiharang csere /jövő hónap/ - cserélve 07.28.
- hátsó motortartó bak /sztem ez is jövő hónap/ - cserélve 07.28.
- 2 alsó lengőkar /majd ha már hallom hogy baj van/
- 2 szélső kormányösszekötő /ez is ráér még/
- vízpumpa /amíg nagy baj nincs, maradhat a gyári/
- 8 gyertya /ha elkezd rángatni vagy ha gond van vele/

Röviden, nincs semmi komoly baja, ezeket meg idővel megoldjuk. :)
Ami viszont zavar, hogy hidegindításnál /8 óra állás után/ elindul, de 1-2x le is fullad szinte azonnal. Szerelő ezt nem tapasztalta, engem viszont zavar.
Majd visszatérünk rá, legközelebb több napig ott hagyom, hogy tesztelgesse.

 
>> Tuning és extraBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-06-18

Pénteken készülgetve a következő nyílt napra, szöget ütött a fejembe a gondolat, hogy biza gumi kéne. A mostani gumik még kibírják ezt a szezont, ha nem látna többet pályát. De ez nem esélyes, így ha túlélnék a keddet, balesetveszélyes állapotba kerülnének. Aztán vehetnék új gumikat, amik megint csak nem bírnák sokáig. Úgyhogy hirtelen felindulásból körbenéztem az interneten és találtam is megfelelő használt slick gumit. Az eredmény egy kb 85%-os Pirelli RS5 száraz-aszfalt rallye gumi lett. A mintázata miatt kedvelt típus, mert könnyen növelhető a vízkiszorítása a barázdák meghosszabbításával, keveréke viszont sokkal keményebb, mint az intermediate vagy esőgumiké. Hátránya, hogy nem roadlegal, bár a mintázat miatt még kimagyarázható. Lényeg, hogy kell egy pótfelni mellé, mert macerás lesz mindig átgumizni ezt az egyet.
A mérete 200/625 R17, ami a 215ös utcai guminak felel meg.
Első versenygumis tapasztalatnak jó lesz.