Blog

>> SzervizCris // Alfa 145 2.0 Ts QV // 2011-06-18

Ma sikeresen lezajlott az első komolyabb szervíz.
Ződi Ervin szőregen elég jó munkát végzett, igaz fél napos munkát ígért és 2 napig kellett rá várni, de szimpatikus volt az ember.
"Amit meg lehet javítani azt nem kell kicserélni." Ez tetszik.

A következő munkálatokat végezte:
- Olajcsere /Castrol Edge Sport 10W60 4,3l/
- Váltó olaj töltés /0,2l Taf-X/
- Pollen, levegő, olajszűrő csere
- Munkadíj
- Gyertya tisztítás, beállítás
- Fojtószelep ház tisztítás
- Bal hátsó lengéscsillapító javítás /Itt elvileg csak kiugrott vmi amit helyretett/
- Kipufogó igazítás /ezt elengedte egy csavar, amit pótolt/

Ami még vár ránk:
- Jobb belső féltengely gumiharang csere /jövő hónap/ - cserélve 07.28.
- hátsó motortartó bak /sztem ez is jövő hónap/ - cserélve 07.28.
- 2 alsó lengőkar /majd ha már hallom hogy baj van/
- 2 szélső kormányösszekötő /ez is ráér még/
- vízpumpa /amíg nagy baj nincs, maradhat a gyári/
- 8 gyertya /ha elkezd rángatni vagy ha gond van vele/

Röviden, nincs semmi komoly baja, ezeket meg idővel megoldjuk. :)
Ami viszont zavar, hogy hidegindításnál /8 óra állás után/ elindul, de 1-2x le is fullad szinte azonnal. Szerelő ezt nem tapasztalta, engem viszont zavar.
Majd visszatérünk rá, legközelebb több napig ott hagyom, hogy tesztelgesse.

 
>> Tuning és extraBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-06-18

Pénteken készülgetve a következő nyílt napra, szöget ütött a fejembe a gondolat, hogy biza gumi kéne. A mostani gumik még kibírják ezt a szezont, ha nem látna többet pályát. De ez nem esélyes, így ha túlélnék a keddet, balesetveszélyes állapotba kerülnének. Aztán vehetnék új gumikat, amik megint csak nem bírnák sokáig. Úgyhogy hirtelen felindulásból körbenéztem az interneten és találtam is megfelelő használt slick gumit. Az eredmény egy kb 85%-os Pirelli RS5 száraz-aszfalt rallye gumi lett. A mintázata miatt kedvelt típus, mert könnyen növelhető a vízkiszorítása a barázdák meghosszabbításával, keveréke viszont sokkal keményebb, mint az intermediate vagy esőgumiké. Hátránya, hogy nem roadlegal, bár a mintázat miatt még kimagyarázható. Lényeg, hogy kell egy pótfelni mellé, mert macerás lesz mindig átgumizni ezt az egyet.
A mérete 200/625 R17, ami a 215ös utcai guminak felel meg.
Első versenygumis tapasztalatnak jó lesz.

>> EgyébRB // Alfa 156 2,0 TS selespeed // 2011-06-18

Felkerült a kicsi rendszám az autó elejére! Végre! :)

 
>> EgyébGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2011-06-18

Na megvolt egy Nyírkércs-Balatonboglár oda-vissza út. Főleg autópálya, Budapesten átvágva. A hungaroringi pihenőnél megálltam olajszintet ellenőrizni, félve húztam elő a nívópálcát... és csodák csodájára nem tapasztaltam olajfogyasztást, az út végén ismét megnéztem, kb 1cm-el ment lentebb. ott még kocsikáztunk az egy hét alatt kb 100km-t, aztán következett a hazaút, ezúttal Budapesten ellenőriztem, még akkor is megmaradt a szint, majd otthon, ahol ismét kb 1cm hiányzott belőle. Ez nem olyan drasztikus, mint az előző Pesti útnál. A szerelőm gyűrűzéssel ijesztget, de ezzel még kivárok. Ismét kezd besötétedni az olaj szine. Kb 8000Km után cserélni fogom, hagy tisztuljon a rendszer. 2 hét múlva megint megtesszük ezt a távolságot. Ez a nyár a teszti időszak :)
Egyébként a fogyasztással is meg vagyok elégedve, indulás előtt teletankoltam, ott rátöltöttem 10L-t, és éppen hazaértünk, amikor felvillant a benzin szintjelző lámpa. 910km-t mentem. Számításaim szerint 7L/100 Km, ami nem is rossz egy Ts-től.

 

Miután a multkor beszereltük a piros toronymerevitőt valahogy nem volt öszhang a motortérben,s mivel maradt ki még piros festék igy nekáltam s lefújtam a motortakaro műanyagot,ime az eredmény,szerintem jo lett :)

 
>> SzervizHori // Alfa 147 2.0 TS // 2011-06-18

Bekerültek az gépbe az ebayről rendelt lengőkarok, most jön a teszt.
Ára postával 35000, + munkadíj 18000

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-06-15

Ismét eltelt egy év (0615), hogy a Pajzsnál jártam volna kötelező átvizsgáláson. Így hát kértem egy időpontot és elgurultam a beszerelőműhelybe, hogy átvizsgálják az autót, továbbra is minden rendben van-e. A szirénát kicseréltettem, mert néha nem úgy működött ahogy az elvárható lenne:) de azon kívül továbbra is minden ok vele. Juppííí

[Költségeim: 1db sziréna + a csere munkadíja összesen 1800Ft, egyenlegfeltöltés (180nap) 1500Ft]

>> Tuning és extraNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-06-17

Egy külföldi Alfás fórumon olvastam először a rezonátorcső cseréről. Egész konkrétan arról van szó, hogy a 156 TS modelleken egy viszonylag bonyolult rezonátorcső van felszerelve (ezen keresztül áramlik a levegő a légszűrő dobozba), mely két dobozból, és egy vékony, hajlított csőből áll.
Ezzel szemben a dízel és a V6 modelleken egy ennél sokkal egyszerűbb cső található, mely sokkal nagyobb átmérőjű, kevésbé ívelt és nincsenek rajta dobozok. Külföldön sokan megcsinálták, hogy a TS-es csövet egyszerűen kicserélték egy V6-os csőre. Állítólag ettől könnyedebben árad a levegő a légszűrőhöz, amitől állítólag javul a gázreakció, és egy kicsit karakteresebb hangja is lesz a kocsinak. Ráadásul nem egy drága művelet.

Általában némi fenntartással kezelem az ilyen módosításokat, de gondoltam ezt kipróbálom, miért is ne :) Úgyhogy rendeltem egy 156 GTA-hoz tartozó rezonátor csövet, és egy új légszűrőt. Most épp kapóra jött a dolog, ugyanis fényeztetem az első lökhárítót, ezért könnyű volt hozzáférni a lökhárító alatti részekhez.

Első lépésként kiszedtük a régi légszűrőt, majd leszereltük az eredeti rezonátor csövet. Nagyon egyszerűen lejött, el van téve ha valamiért úgy döntenék hogy kerüljön vissza :) Ezután következett a légszűrőház tisztítása (kicsit poros volt, semmi extra), majd végre felkerülhetett az új rezonátor cső. Mivel ez csereszabatos alkatrész, és teljesen gyári, tökéletesen illeszkedik a légszűrőházba. A karosszérián más helyen kell rögzíteni, szerencsére rögzítési pont is volt, azonban kb. 1 cm-nyi közt valahogy át kellett hidalni a cső és a karosszéria között. A garázsban találtunk egy erre a célra tökéletes gumi elemet, ezen keresztül csavaroztuk a kocsihoz. Teljesen kiváló lett a rögzítés, stabil minden, nem mozog, és csak a gumi elemek érnek az autóhoz. Ezek után beraktuk az új légszűrőt, mindent visszatettünk a helyére, a lökhárító is visszakerült.

A próbaút során már éreztem a különbséget. A kocsi az első 2 sebességben érezhetően nyomatékosabban gyorsul alacsony fordulatnál. Ebben persze a tiszta új légszűrő is benne van :) Ez ugye nem egy teljesítmény tuning, kb pont ezt vártam a dologtól. Kicsit érezhetőbb nyomaték, finomabb gyorsulás, és egy kicsit mélyebb hang (ez nagyon minimálisan hallható csak). Az egész művelet tegnap este történt úgyhogy még nem tudtam sokat próbálgatni, majd updatelem ezt a bejegyzést ha már több tapasztalatom van, eddig nagyon elégedett vagyok vele.

Akit érdekel a dolog "156 V6 intake mod" nak nevezik külföldi fórumokon, valaki egy pofás pdf-et is gyártott hozzá:

LINK

>> EseményJoke // Alfa 155 2.0 16v // 2011-06-17

Mivel a családom nem benzinnel beoltott,mint én ,ezért a WTCC helyett elmentünk megnézni a veteránautókat Balatonalmádiba.Ennyi veteránautót és Ferrarit egy helyen még nem láttam.Balatonfüred és Csopak között egy mellékúton félreálltunk és meg vártuk ,míg elhalad a mezőny mellettünk, majd elmentünk túrázni.Hazafelé autópályán egy enyhe lejőnek is hála elértük a 230km/h-ás sebességet.

 
>> SzervizAlfa166Turbo // Alfa 166 2.0 V6 Turbo // 2011-06-10

Állandóan beragadt a jobb első fékem pár kilométer után.Levettem a féknyerget megtisztítottam dugattyúk szépen mozognak.
Irány próbálni,kb 5km után újra beragadt.
Elfogyott az ötlet,hívom Zé-t másnap vihettem is az autót hozzá.
Kiderült hogy az előző gazdája az autónak a ,motorolajat töltött az fékolajba,és ez nem tett jót a Főfékmunkahengernek csere.
Ja még szervó dobot is cserélni kell rajta mert egy kicsit összebarmoltam.

Bontott alkatrészeket vettem.
-Főfékmunkahenger 5000Ft
-Szervó dob 7000Ft

+A Holtponti jeladót is ki kell cserélni mert állandóan megállt az autó ha bemelegedett.Pesti forgalomban ez nem valami előnyös.:

-Holtponti jeladó 12.000Ft

+a szerelési díj.