Blog

Euro-ring edzésnap

Már a Hungaroringen beszéltük KriszKingel, hogy még a tavasszal le kellene ugrani Örkénybe az Euro-ringre egy kicsit csapatni. Az elképzelést tett követte, Blade-el közösen megszerveztünk egy délutáni edzést.
Már két nappal korábban alig bírtam magammal, olyan voltam, mint egy 6 éves gyerek december 23-án, két nappal a csomagbontás előtt :-D
Amikor elérkezett a kedd reggel már szaladtam le a garázsba az autóhoz és rohantam munkába. Útközben ellenőriztem, hogy műszakilag minden rendben van-e tankoltam, guminyomást ellenőriztem. A délelőtt hamar elszaladt, és 13.00-kor már Örkényben voltam. Blade-el egyszerre értünk oda a napsütésben már messziről izzott a gyöngyház-fehér GTA, csodálatos látvány volt.

Hamar regisztráltunk a pályán és elfoglaltuk helyünket a boxutcában, várva az első etapot. 30 perces etapokat futottunk két motorossal felváltva, így 13.00-tól 6 etapra volt lehetőségünk. Fél óra késéssel Krisztián is befutott vadi új Kumho vágott slick gumikkal.

Meg kell említenem, hogy én még nem voltam az Euro-ringen, ezért a pályát csak videókból és szimulátorból ismertem. A köridő mérését a jól bevált RaceChrono segítségével végeztem.

A tervem az volt, hogy az első etapban nem megyek igazán gyorsan, csak tanulom a pályát, és próbálom megtalálni a megfelelő ritmust, elvileg minden pályának van egy saját ritmusa….
Hamar rá kellet jönnöm, hogy ez a pálya annak ellenére, hogy viszonylag lassú nagyon fárasztó, és agyafúrt kanyarkombinációkkal van tele. Nem is igazán éreztem meg, még nap végére sem a ritmusát, annak ellenére sem, hogy Blade-el mentünk közösen 6 kört, és segített a pálya trükkös részeinek megértésében, Ő már autóval és motorral is többször járt itt, mondhatni veterán az Euro-ringen. :-D

Nos, összesen 35 kört menetem négy etapban a legjobb időm kereken 1.31.00 volt, de érzésem szerint ebben a pályában van még kb 3-4 másodperc. Az utolsó etapban szerettem volna egy kicsit meghúzni a köröket, zúzni agy 1.30 alatti kört, ennek az lett a következménye, hogy a 6. körben a célegyenes végén lévő sikán után, szélesen fordultam a hátsó kerék lement a fűre, azt még megfogtam, de így a visszafordító előtti féktávot már nem tudtam időben elkezdeni, így kifutottam a kavicságyba. Úgy kellet kivontatni az autót, szerencsére a Fiúk (Blade és KriszKing) azonnal jöttek segíteni, így gyakorlatilag karcolás nélkül megúsztam az esetet, csak 5 kiló kavicsot kellett eltávolítanom a motortérből és az első lökhárítóból. :-D Egyettlen probléma, hogy a kavicsok leverték a súlyokat az első kerekekről, ezért azokat centírozni kell. Ezt követően, mivel nem tudtam sérült-e még valami, több kört már nem mentem a pályán, hazafelé, pedig a maradék kavics is kipotyogott a lökhárítóból. :-D
Azért bejelentkeztem az Érdi Team-hez egy kerék centírozásra és futómű állításra a jövő hétre, biztos ami biztos.

Összefoglalva az Eruro-ring nagyon munkás és rafinált pálya, viszont talán nem annyira használja az autókat, mint a Hring. Nekem biztos kell még néhány alakalom, hogy igazán kitanuljam a pálya fortélyait, alig várom már a Wéber Gábor által tartandó tréninget, ahol igazi szakértő magyarázza el a pálya és az autóversenyzés rejtelmeit. :-DDDDD

 
>> EgyébFairlane // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.0 // 2011-05-10

Rohadásmentes csomagtérajtó szép emblémákkal, valamint két Zenderküszöbspojler :))

Érdekesség, hogy a küszöbök erről az autóról kerültek le jópár éve, most Lesterek vannak fent. Valószínűleg ők sem gondolták volna, hogy egyszer visszatalálnak...
Lassie hazatér :))

>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-04-26

Ja, ha már bőrfestés, akkor az ülések világos pókhálósra kopott részei is kaptak egy kis feketét. Javított, de azért sajna vannak csereérett részek, pláne a sofőrülésen....

Száradás után az egészet átdolgoztam terpentinben feloldott echte originál méhviasszal. Fényéveket puhított rajta...

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2011-05-10

Végre!!!!! 3 hónap lázas keresés, tengernyi ígéret után sikerült egy garnitúrát "becserkészni" köszönet érte admirális cartársnak így ma felkerültek azok a bizonyos grafit QV felnik:-)))))))))))) 225/40 R18 Pirelli PZero Rossok feszülnek rajtuk rejtett szelepekkel ezért meg a szerelésért külön köszönet Attilának és a helyi "Mihók" gumiszerviz lelkes csapatának a gyors és precíz munkáért! A téli kerekek is kaptak egy fém szelep garnitúrát meg egy centírt + lecsutakolva gumiápolóban "úszva" várják a következő szezont!

>> Tuning és extraFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-05-09

Az első ajtók kaptak a lemez belső oldalára bitumenes erősítést zajszigetelés ügyileg.

Gazdaságos megoldás: Építkezésből maradt 4mmes bitumenes lemez egy kis kenyhető bitumenes szigetelőizével megspékelve.

 
>> SzervizFairlane // Alfa 155 1.8 TS, 8V // 2011-04-26

Gondoltam egy merészt, és újrafestettem a kormányt.

Kellékek:
- Bőrfesték (cipőkellékes-bőrös boltból)
- Foltbenzin (festékbolt)
- Kompresszor és megfelelően finom szórópisztoly.

Elég hülye anyag ez a bőrfesték, ecsettel, szivaccsal festve csíkoz. Kevés kell belőle egyszerre, ha nem hangyahajszálnyi vastag réteget visz fel az ember, megfolyik. Meglehetősen híg anyag...

A kormányt leszedés után finoman megcsiszoltam acélgyapottal meg vízpapírral ott, ahol ki volt érdesedve. Eztán benzines zsírtalanítás, majd több réteg festék óvatos fújása, pár órás száradási időközzel. Pár nap múlva bőrápoló gazdagon.


Egész jó lett, egyelőre tartósnak is tűnik, és nem fog ;)

Első három kép bifór, a maradék három áftör :)

>> Tuning és extraDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2011-05-10

Elég sokat olvastam mostanában a kartergázról, az olajpáráról, hogy miért vezetik vissza az égéstérbe. A semmiért, vagyis, pusztán a környezet miatt. O.K!? Azt a rengetek gondot, bosszankodást, az alapjárat ingadozását, a pillangó szelep tisztogatását, a gyűrők beégését meg oldjam meg én? Na ne! Simota karbon kartergázszűrőt neki. A tapasztalatokról később, de az első tapasztalataim igen jók!! (2011.01.21: ha valaki ebben a dologban gondolkozik, akkor a szivacs szűrőt azonnal vegye ki, és dobja jó messzire! A meleg olajpára MEGESZI! Tegyen bele dörzsit,amivel a muter a tepsit sikálja! )

 
>> Tuning és extracsoki159 // Alfa 147 1.9 JTD // 2011-04-14

Fóliát kapott Alfinyó! Már régóta tervben volt,de csak most vettük rá magunkat igazán, hogy vállaljuk a kockázatot :)
By: Tiszi Bt. Sopron (Skyfol)

 
>> SzervizBlacky // Alfa 156 2.0 TS // 2011-05-10

Ma sikerült Large Gyurinak a hibát megjavítani. Ezúton is köszönöm.
A tolatólámpa vezetéke volt a bűnös, csomagtérajtó átvezetésnél volt kiszakadva.

 
>> SzervizBeeGee // Alfa Spider / GTV 3.2 V6 24v // 2011-05-10

Gondoltam, ideje átvinni Lolát a szervizbe, olajcserére, illetve megvizsgálni, hogy a fékek kipurcanásán kívül történt-e más is a ringen. Az idő szép, az autó pöccre indul, ablak le...trélerre fel.

A szerviz udvarán próbálgattam, 10 km/h-ról kb 4 méter a fékút. Ezért nem bánom a fuvardíját, sokkal beljebb vagyok, mintha lökhárítót és géptetőt kellene cserélnem :)

Remélem több ilyen fotó nem készül Loláról.