Blog

>> EgyébRB // Alfa 156 2,0 TS selespeed // 2011-06-18

Felkerült a kicsi rendszám az autó elejére! Végre! :)

 
>> EgyébGabesz // Alfa 156 1,6 TS Distinctive // 2011-06-18

Na megvolt egy Nyírkércs-Balatonboglár oda-vissza út. Főleg autópálya, Budapesten átvágva. A hungaroringi pihenőnél megálltam olajszintet ellenőrizni, félve húztam elő a nívópálcát... és csodák csodájára nem tapasztaltam olajfogyasztást, az út végén ismét megnéztem, kb 1cm-el ment lentebb. ott még kocsikáztunk az egy hét alatt kb 100km-t, aztán következett a hazaút, ezúttal Budapesten ellenőriztem, még akkor is megmaradt a szint, majd otthon, ahol ismét kb 1cm hiányzott belőle. Ez nem olyan drasztikus, mint az előző Pesti útnál. A szerelőm gyűrűzéssel ijesztget, de ezzel még kivárok. Ismét kezd besötétedni az olaj szine. Kb 8000Km után cserélni fogom, hagy tisztuljon a rendszer. 2 hét múlva megint megtesszük ezt a távolságot. Ez a nyár a teszti időszak :)
Egyébként a fogyasztással is meg vagyok elégedve, indulás előtt teletankoltam, ott rátöltöttem 10L-t, és éppen hazaértünk, amikor felvillant a benzin szintjelző lámpa. 910km-t mentem. Számításaim szerint 7L/100 Km, ami nem is rossz egy Ts-től.

 

Miután a multkor beszereltük a piros toronymerevitőt valahogy nem volt öszhang a motortérben,s mivel maradt ki még piros festék igy nekáltam s lefújtam a motortakaro műanyagot,ime az eredmény,szerintem jo lett :)

 
>> SzervizHori // Alfa 147 2.0 TS // 2011-06-18

Bekerültek az gépbe az ebayről rendelt lengőkarok, most jön a teszt.
Ára postával 35000, + munkadíj 18000

 
>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2011-06-15

Ismét eltelt egy év (0615), hogy a Pajzsnál jártam volna kötelező átvizsgáláson. Így hát kértem egy időpontot és elgurultam a beszerelőműhelybe, hogy átvizsgálják az autót, továbbra is minden rendben van-e. A szirénát kicseréltettem, mert néha nem úgy működött ahogy az elvárható lenne:) de azon kívül továbbra is minden ok vele. Juppííí

[Költségeim: 1db sziréna + a csere munkadíja összesen 1800Ft, egyenlegfeltöltés (180nap) 1500Ft]

>> Tuning és extraNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-06-17

Egy külföldi Alfás fórumon olvastam először a rezonátorcső cseréről. Egész konkrétan arról van szó, hogy a 156 TS modelleken egy viszonylag bonyolult rezonátorcső van felszerelve (ezen keresztül áramlik a levegő a légszűrő dobozba), mely két dobozból, és egy vékony, hajlított csőből áll.
Ezzel szemben a dízel és a V6 modelleken egy ennél sokkal egyszerűbb cső található, mely sokkal nagyobb átmérőjű, kevésbé ívelt és nincsenek rajta dobozok. Külföldön sokan megcsinálták, hogy a TS-es csövet egyszerűen kicserélték egy V6-os csőre. Állítólag ettől könnyedebben árad a levegő a légszűrőhöz, amitől állítólag javul a gázreakció, és egy kicsit karakteresebb hangja is lesz a kocsinak. Ráadásul nem egy drága művelet.

Általában némi fenntartással kezelem az ilyen módosításokat, de gondoltam ezt kipróbálom, miért is ne :) Úgyhogy rendeltem egy 156 GTA-hoz tartozó rezonátor csövet, és egy új légszűrőt. Most épp kapóra jött a dolog, ugyanis fényeztetem az első lökhárítót, ezért könnyű volt hozzáférni a lökhárító alatti részekhez.

Első lépésként kiszedtük a régi légszűrőt, majd leszereltük az eredeti rezonátor csövet. Nagyon egyszerűen lejött, el van téve ha valamiért úgy döntenék hogy kerüljön vissza :) Ezután következett a légszűrőház tisztítása (kicsit poros volt, semmi extra), majd végre felkerülhetett az új rezonátor cső. Mivel ez csereszabatos alkatrész, és teljesen gyári, tökéletesen illeszkedik a légszűrőházba. A karosszérián más helyen kell rögzíteni, szerencsére rögzítési pont is volt, azonban kb. 1 cm-nyi közt valahogy át kellett hidalni a cső és a karosszéria között. A garázsban találtunk egy erre a célra tökéletes gumi elemet, ezen keresztül csavaroztuk a kocsihoz. Teljesen kiváló lett a rögzítés, stabil minden, nem mozog, és csak a gumi elemek érnek az autóhoz. Ezek után beraktuk az új légszűrőt, mindent visszatettünk a helyére, a lökhárító is visszakerült.

A próbaút során már éreztem a különbséget. A kocsi az első 2 sebességben érezhetően nyomatékosabban gyorsul alacsony fordulatnál. Ebben persze a tiszta új légszűrő is benne van :) Ez ugye nem egy teljesítmény tuning, kb pont ezt vártam a dologtól. Kicsit érezhetőbb nyomaték, finomabb gyorsulás, és egy kicsit mélyebb hang (ez nagyon minimálisan hallható csak). Az egész művelet tegnap este történt úgyhogy még nem tudtam sokat próbálgatni, majd updatelem ezt a bejegyzést ha már több tapasztalatom van, eddig nagyon elégedett vagyok vele.

Akit érdekel a dolog "156 V6 intake mod" nak nevezik külföldi fórumokon, valaki egy pofás pdf-et is gyártott hozzá:

LINK

>> EseményJoke // Alfa 155 2.0 16v // 2011-06-17

Mivel a családom nem benzinnel beoltott,mint én ,ezért a WTCC helyett elmentünk megnézni a veteránautókat Balatonalmádiba.Ennyi veteránautót és Ferrarit egy helyen még nem láttam.Balatonfüred és Csopak között egy mellékúton félreálltunk és meg vártuk ,míg elhalad a mezőny mellettünk, majd elmentünk túrázni.Hazafelé autópályán egy enyhe lejőnek is hála elértük a 230km/h-ás sebességet.

 
>> SzervizAlfa166Turbo // Alfa 166 2.0 V6 Turbo // 2011-06-10

Állandóan beragadt a jobb első fékem pár kilométer után.Levettem a féknyerget megtisztítottam dugattyúk szépen mozognak.
Irány próbálni,kb 5km után újra beragadt.
Elfogyott az ötlet,hívom Zé-t másnap vihettem is az autót hozzá.
Kiderült hogy az előző gazdája az autónak a ,motorolajat töltött az fékolajba,és ez nem tett jót a Főfékmunkahengernek csere.
Ja még szervó dobot is cserélni kell rajta mert egy kicsit összebarmoltam.

Bontott alkatrészeket vettem.
-Főfékmunkahenger 5000Ft
-Szervó dob 7000Ft

+A Holtponti jeladót is ki kell cserélni mert állandóan megállt az autó ha bemelegedett.Pesti forgalomban ez nem valami előnyös.:

-Holtponti jeladó 12.000Ft

+a szerelési díj.

 
>> SzervizAlfa166Turbo // Alfa 166 2.0 V6 Turbo // 2011-06-04

Lassan cserélni kell a vezérlést a gépen.Nem szeretném ha elszakadna a vezérműszíj.
Meg is vettem az alkatrészeket:

-Vezérműszíj 10.500Ft
-Feszítő 22.500Ft
-Vízpumpa 20.000Ft
-Ékszíj 5.000Ft

Már csak bele kell rakni.

 
>> SzervizAlfa166Turbo // Alfa 166 2.0 V6 Turbo // 2011-05-01

Elégé kopogott és nyöszörgött az eleje a gépnek,sürgősen javításra szorult.
Megvettem hozzá az alkatrészeket,amik a következők voltak:
-Alsó lengőkarok 2db 40.000Ft
-Felső lengőkarok 2db 23.000Ft
-Stabilizátor 2db 5.000Ft
-Kormány Gömbfej 2db 5.000Ft
-Fékcső 2db 4.000Ft

Aztán gyors bejelentkeztem Zé mesterhez és ő orvosolta a problémákat.