Blog

>> SzervizEastone01 // Alfa 166 2.4 JTD // 2011-06-10

Pár napja elvittem a kocsit Zé mesterhez szervizelésre és ma kész is lett. Vezérlés csere, vízpumpa csere izzitó gyertya csere, hosszbordásszíj csere, hőgomba csere.
A mester megállapított hogy még izzitó gyertya rellét is ki kell cserélni ill. generátoromat is fel kell újítani + a klima kompresszor tengelye is lóg kicsit, szóval ezek még hátravannak, utánna újra száguldhat a vas.

 
>> EseményCris // Alfa 145 2.0 Ts QV // 2011-06-10

A mai napon sikerült a nevemre íratni, most már hivatalosan is az enyém, van szép új fogalmink is.
Minden rendben zajlott, az adásvételiből 1 példányt megtartottak.
Megjött a biztosítási csekk is és bejelentkeztünk olaj és szűrőcserére Ződi Ervinhez szőregre.
Szerintem ebben a hónapban nem nagyon kell számolgatnom a megmaradt pénzem...

 
>> SzervizSzabi6 // Alfa 147 1.9 JTD Progression // 2011-04-23

180000-nél olajcsere (Selénia Turbo Diesel) +olajszűrő

 
>> Tuning és extraSzabi6 // Alfa 147 1.9 JTD Progression // 2011-02-10

Pioneer DEH-1300-as fejegység beszerelése (beépítő kerettel).

 
>> Tuning és extraSzabi6 // Alfa 147 1.9 JTD Progression // 2011-06-10

Hertz DSK 165 hangszórók telepítése az első két ajtóba. Házilag gyártott fa beépítő keretek a jobb hangzás érdekében. 1 napos meló.

 
>> Tuning és extraNaTo // Alfa 155 2.0 V6 turbo // 2011-06-10

Nos, elérkezett az ideje egy kis tuningnak. :)
Az autóban van turbónyomás emelő, amit egyelőre nem használtam, hogy szokjam a gyári teljesítményét. Itt a nyár, a meleg, kell egy kis extra teljesítmény. Hétvégén beüzemeljük a töltőlevegő nyomás emelőt, és mivel a többlevegőhöz több üzemanyag is kell, beszereztem egy üzemanyag nyomás szabályzót. A gyári szabályzó helyére kerül, és ezzel tudunk kicsit több benzint juttatni az injektorba.

>> SzervizGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2011-06-03

Klima feltöltés és fertőtlenités.+lengéscsillapító mérés

 
>> EgyébCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2011-06-10

Kiábrándító, mennyi autó van az utakon. Mikor 1998-ban megvettem a Tipot, szinte üres utakon jártam munkába, ha néha előbukkant egy egy öreg Skoda vagy szakadt Kadett, villámként hasítottam el mellettük és számomra nem is léteztek. Akkor imádtam a sofőrködést, ekkor a kötelesség is élvezet volt.

Aztán teltek múltak az évek és eljutottunk odáig, hogy a 30-40 perces dugókban kellett reggel állni. Mivel megszokni nem tudtam, maradt a megszökés. Hivatalosan 8.30-ra kellene munkába érnem, de elkezdtem 6.30-ra járni. Az elmúlt egy év alatt elmondhatom, hogy ez egy remek ötlet volt. Hajam deresedése lelassult, a kedvem javult, normális vérnyomással ülök reggel a számítógép elé.

Már amikor. Mert azért reggel 6-kor is van autó elég. Ráadásul a "kertek alatt" járva az utak minősége sem a legjobb. Egyrészt az út eléggé szűk, másrészt jópár autós szitálva jár balról jobbra és jobbról balra, hogy a lyukakat kikerülje. Tapasztalt motoros barátom naponta elmondja, hogy őrült vagyok, ha ezen az úton előzök. Pedig én minden nap előzök 5-6 alkalommal. De a korsó sose jár gond nélkül a kútra, néha kicsorbul, néha eltörik. Be kell vallanom, azért elég óvatosan előzök, először az előzendő autó mögé állok úgy, hogy gázkisütésű, villámokat szóró szemeim a tükörben elérjék a sofőr pupilláját. Mikor jobbra mozdul, hogy észrevett, indulok előzni.

Ma ez nem jött be. A Peugeot kombi vezetője bemozdult jobbra, én padlóztam és fergeteges 80 km/h-val előzni kezdtem. Mikor melléértem, meggondolta magát és balra rántotta a kormányt. Csak egy puffanást hallottam, de a tükröm egészben volt, így simán tovább hajtottam, gondoltam, hogy talán valami kavicsot kaptam. Az egész olyan gyorsan játszódott le, hogy megijedni sem volt időm.

Csak este vettem észre, hogy nem úsztam meg a dolgot. Vagy ő nem. A képen látható sérülés minden esetre X akta számomra. Az szinte biztos, hogy a tükrével jött belém, de ha így volt, akkor miért nem törött le a tükröm vagy miért nem csukódott be? Az ütéstől rögtön leszakadt volna az ő tükre, így az én tükröm már karcolni sem tudta volna? Ha kárt szenvedett, akkor viszont sajnálom, hogy nem álltam meg megdumálni a dolgot, még a végén cserbenhagyással fognak gyanusítani...

Megfogadtam, hogy többet itt már nem előzök. Másfél napot ki is bírtam...

 
>> EseményGábor156 // Alfa 156 2.0 16V Twin Spark // 2011-06-09

Egy ideje rájöttem, hogy az ablakmosó nem működik a legjobban ezért egy alfás barátommal neki is estünk. Hiba meglett az y elosztón azon a kis lyukon jön ki az összes folyadék nem pedig ahol kéne, szóval ezt is felírtam a kis listámra.

Ma viszont bekövetkezett a katasztrófa. Napi első elindulás bepattanok a kocsiba kuplung, próbálom megvizslantani a szokásos jobra balra mozgatással a váltót hogy üresbe vagyok-e de ez mindent csinált csak nem mozgott rendesen. Akár hol sikerül betennem sebességbe csak előrefelé megy. Nem lehet túl nagy probléma mert lehet érezni, hogy a sebesség váltó kar mozog de kb. annyira mint egy fakanál a kondérba. "Sajnos" most elutazom a balatonra és csak augusztus végén érek haza ezért addig pihen a kicsike.

Szóval a nyár végi tervek :
-váltó szervíz
-kerékösszetartás beállítás
-y elosztó cseréje

Azt mongja a klíma hogy : khhhkhhhhh ........ Tanult kollégám a hasonló szituációkban szokta mondani, miafaszmiafaszmiafasz?
Szerencsére egy jóbarát hűtésfűtéssel foglalkozik elvittem vákuum, kontrasztanyag, s kiderül, cserélni kell a klímakondenzátort. 38 e huf nettó :I
Namost namost kiderül mit ér a fél év teljes körű használtautó garancia amit a Ford Hoványtól kaptam :) árajánlatot elküldtem a cégnek, a bibi hogy az összes szervíz Pest és Pesttől keletre van. Remélem engedik itt megcsináltatni.
Más. Kis Fiestámat leadtam autóbontóba, 20 e huf-ot kaptam érte. Majdenem elbőgtem magam ááááááááá hiszen kiszolgált és működöképes volt. Nade, ki is kell ám vonatni a forgalomból, bontási engedély a bontónak képeket csinálni regisztrálni 888 helyen meg szkennelni meg " nemolyanegyszerűezmint ahogyelteccik képzelni" és akkor utánna okmányiroda ahol meg időpontot kapok, nemcsak úgy bemegyek, az snassz volna. Legalább egy hét várakozás........ saddig nem tudom intézni persze a kötelező bónuszát.
Így estére megbontottam a második söröm, megköszöntem a JóIstennek hogy egészségben és ép elmével megtartott a holnapnak, megmelegítettem a spáros lazannyám és mivel Kedvesem barátnőzik lefeküdtem aludni........