Blog

>> SzervizHardy // Alfa 156 1.6 16V // 2010-04-16

Volt egy kis időm így nekiláttam, hogy kicseréljem a hátsó lengőkarokat, mivel egy kátyú miatt elfáradtak. Azt hittem vettem 4 majdnem újat, de kiderült, hogy 2 db volt szinte új 2 meg kuka, így vettem újakat. A csere nagyon könnyen ment. Két darab kulcson kívül más nem kellett hozzá.
Igaz ez nem az én érdemem, hanem KÖSZÖNET érte a CSÖRGŐ SZERVÍZNEK, és a szakszerű munkájuknak, mivel új rakták össze annakidején, mikor megbontották, hogy még kalapálni se kellett. Pedig én már rákészültem minden fajta melegítő szerkezetekkel, meg vágó eszközökkel, mivel sokan írták, hogy nem jön szét könnyen. Aztán mivel meg lett bontva a futómű, így kapott egy új állítást, bár az elejét nem tudták beállítani, mert valami elment benne. A felső lengőkarok cseréje után újra próbálkozunk.

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-04-15

Mindenütt jó de legjobb otthon,így hát elindultunk hazafelé :)Természetesen megálltunk itt-ott,például Mátraverebélyen,ahol egy pompás 600 éves templomot néztünk meg és hát Hollókőt sem hagyhattuk ki,ahol számos látnivaló volt :)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-04-15

Fülek vára jaj de szép és mily sok kő alkotja :)
Egykoron hatalmas erősség vala,mostanság meg csak úgy besétáltunk :)
Karancs hegye meg egykor vulkán volt,most meg felsétáltunk reája,na nem túl simán mert igencsak meredek volt a hegyecske,bár tizenkétszer kisebb,mit a Mount Everest de nekünk pont megfelelt :) Így is megizzasztott s még el is tévedtünk de azért megtaláltuk csúcsot,aztán jöhettünk le :)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-04-15

EvoDave-vel ma leszereltük a hátsó lökhárítót. Na, ez nem egy egyszerű feladat. Olyan helyen vannak felfogatási pontok, hogy az ember nem is gondolná. Bár előtte felhívtam Gerissimot, hogy mire számítsak, azért így is sikerült meglepődnünk. Például jobb oldalon hátul, a tank mögött egy torx csavar nagy élményt okozott nekünk, de végül kiküzdöttük onnan. Gondoltam rá, hogy végigdokumentálom az egész leszerelési projectet, de olyan eső szakadt ránk időközben, hogy ahhoz végül nem volt hangulatom. Majd mire végre lejött a lökős, az eső is elállt. Viszont sajnos így csak ennyi fotót lőttem. Hát, nem egy szép látvány így az autó, de remélhetőleg hamarosan minden a helyére kerül. És hogy miért is lett leszerelve? Hamarosan ez is kiderül... :-)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-04-14

Ma viszont már Alfába szálltunk és hamarost meg is álltunk Somoskőn,ahol már tavaly ugyan voltam de hát bazaltömlésekből soha nem elég :)
Ezek után Kazárra mentünk,ahol az összes múzeum zárva volt,úgyhogy odébb áltunk és bánatomban megittam egy sört Salgótarjánban,majd nekivágtunk a Pécskő nevezetű hegynek,amit egyáltalán nem volt könnyű megtalálni,viszont miután sikerült,pompás panorámában részesültünk :)

>> EgyébGábor80 // Alfa 156 TS Distinctive // 2010-04-14

Kicsit megcsúszva, de végre sor került a szokásos tavaszi kerékcserére, olaj+szűrő cserére, pollenszűrő cserére. A motorolaj cseréje mellett idén kipróbáltam egy öblítő folyadékot is. Ezt a folyadékot a régi motorolajhoz kellett hozzáönteni, majd kis járatás után leengedni. Így ha volt is valami kis lerakódás, ez a cucc szerintem tuti kiszedte. :-)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-04-14

Ma nem szálltunk autóba,lévén fél órányira volt tőlünk Salgónak vára,amit meg is tekintttünk de még előtte megmásztuk a Boszorkánykőt,ami onnan kapta a nevét,hogy onnan hajigálták le régebben a szipirtyókat.Ezúttal eltekintettem e kedves szokás gyakorlásától,úgyhogy haladtunk is tovább a várhoz,ahonnan gyönyörű kilátás tárult elénk,majd mivel még nem fáradtunk ki,átmentünk még a Medves fennsíkon a Szilváskő nevű helyhez.Útközben még hógolyóztunk egy cseppet :)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2010-04-14

Megörülvén a tavasznak,útnak indultunk,hogy kipihenjük a tél fáradalmait :)
Választásunk Nógrád megyére esett.Szécsényben megálltunk kicsint nézelődni.
Kellemes kisvárosnak bizonyult.Miután kinézelődtük magunkat tovább indultunk Salgóbányára,ahol is várt minket a szállás.Szép helyen fekszik az egykori bányászfalu :)

>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2010-04-14

Az autóvillamossági szakitól egyből cimborám aknájára mentem olajat cserélni. De tavaly mikor merevítettük a motorvédő burkolatot picit ráhúztam az olajleeresztő csavarra amit nem kellett volna mert megszakadt. Akkor ideiglenesen szilóval megoldottam, most viszont javítani kell. Mivel van gépműhelyes ismerős gondoltam leveszem új menet és csavar bele aztán mehet vissza! Legalább is így mondták többen.
Aha! Az nem is olyan egyszerű! Ez nem Lada hogy csak lekapom-feldobom. Most már mindegy.
Közben Csöri mesterrel egy gyors telefonálásból kiderült lett volna ennek egyszerűbb módja is. De ha már egyszer ez van akkor adott pár hasznos tippet! Már egyszer megfogadtam de most újra: mindig kikérem a véleményét! :)

Azt viszont továbbra is állítom: nőgyógyász is részt vett a tervezésében ennek az autónak! :) Rohadjá' meg Giovanni!

 
>> SzervizZOI // Alfa 156 2.0 Twin Spark // 2010-04-14

Hétvégén az autó nem mindig indult elsőre, az önindítóm elkezdett rendetlenkedni néha csak pörgött szabadon "nem húzott be". Tavaly már volt ilyen gondom pár napig de akkor elmúlott most viszont nem akartam halogatni így tegnap elvittem autóvillamossági szerelőhöz. Forgórész hiba lett a diagnózis, még tegnap szétszedték és csodák csodájára kedvenc német márkánk a ludas ismét! Mára megjött a Fosch alkatrész (ha már egyszer gyárilag ez van benne) kicserélték még a perselyeket is, elég gatyák voltak. Most sokkal szebben indul. :)

Km.: 152452