Blog
Elkészült egy egyedi gyártású vezérműtengely kimondottal a kompresszoros motorhoz. 9.4 emelés, 270 fok 0.018 -on, azaz elég kicsike tengely, de ami a lényeg, variátor került a végére.) A variátor 28 fokos, nagyon szépen jár vele az alacsony süritésű motor, szépen is indul, és off boost módban sokkal nyomatékosabb, mint elődje. A kisebb összenyitás miatt ahogyan azt Bélával számolgattuk, a töltőnyomás is nőtt, valamint az átlagos "szívóereje" a motornak is szépen javult, alapjáraton -6.2psi a -3psi helyett.
Egy kis éjszakai fotózásra mentünk ki a Hősök terére. Csináltam pár képet az éjjeli fényekkel. Nincs profi gépem, ezért nem is tökéletesek a képek, de azért szerintem nem is lettek rosszak. :-)












156150km
Cseréltük a vezérlésmódosítót, a vezérműszíjat és görgőket. A balansztengely szíja és feszítője nem passzol az autóra. Nem egyezik sem a modul, sem a fogszám. Utóbb kiderült, hogy ezt a görgőt már nem gyártják, a kerekekkel, a feszítő konzoljával és a műanyag burkolatokkal együtt cserélendő. Egyelőre balansz nélkül hasítunk, alkalomadtán pótoljuk. A futóműbe két új lengőkar és két új külső kormánygömbfej és két gumifékcső került.
A cseh tarsoldalrol, a cuoresportivo.net-rol Krossman vette Zoldseg foldi maradvanyait, tovabbi feldolgozasra/ujjaepitesre...
Sok sikert neki, es R.I.P.
Sokat töprengtem hogy tudnam azt megoldani hogy a nekem tetszö Angel Eyes optikat ugy vigyem rä a digo vasra hogy ne legyen nemetes beütèse. Talan sikerült megoldanom a dolgot,nèmi ebay-elès utan megtalaltam a szerintem megfelelö megoldast.
Ködlàmpàk Angel Eyes optikaval. Marcsak a beszerelèst vàrjàk.. (a többi cuccal együtt..lesz dolgom megint..)


Ismét Csöri maestro vette kezelésbe a verdát, az önindító rakoncátlankodott, de szerencsére "meggyógyította",cserélni nem kellett; illetve a szokásos szűrők- és olajcsere is megtörtént, természetesen Selenia ment bele. Féltem, hogy a fékek is csereérettek lesznek, de Csöri szerint még teljesen rendben vannak, én pedig nem szálltam vitába vele...:-))) Pár hete bal elölről van egy kis kopogás (felső lengőkar + szilent), aminek orvoslására majd a szabadságolás után megint visszatérek Várpalotára...
Új akksi miután szegényke megadta magát.
Megoszlanak a vélemények a 156 fékrendszerének hatékonyságát illetően, de szerintem azt a tény, hogy a 192 lovas v6 és a 115 lovas 1,9 jtd alatt azonos cuccok "harapnak", nem igényel komolyabb okfejtést.
Választásom a 166v6 gyári nyereg/tárcsára esett, melynek 4 dugattyús Brembo nyergei és 310mm-es tárcsái nemcsak, hogy nagyobbak az első szériás 156GTA-nál, de a bontóban jutányos áron meg is lehet szerezni.
Sajnos a csonkállványok nem azonosak, így külön gyártatnom kellett, egy átalakító közdarabot, de ennek segítségével tökéletesen működik. Méreteiből adódóan, a gyári 15" kereket el kell felejteni, így még téli keréknek is minimum 16"-osat kell használni. Szerettem volna a gyári sportcsomagos(5 lyukú) felnit feltenni, de nem passzolt. Mindenképp gyárit akartam, és 5 félét próbáltunk fel, de egyetlen 1 fért el, a selespeed gyári kereke.
Gyári fékek: 1 dugattyús ATE úszónyerg, 284mm átmérő, 22mm vastag hűtött tárcsa
Tuning fékek: 4 dugattyús BREMBO nyerg, 310mm átmérő, 28mm vastag hűtött tárcsa




Ma nagyanyám születésnapját ünnepelve átugrottunk Sárospatakra.... ismét sikerült kollégákkal összefutni, mégpedug egy legynel 145 és egy faceliftes 166 :)