Blog

>> SzervizSurcy // Alfa 156 2.0 16v TS // 2009-08-17

Nagyon unatkoztam!Meg bontottam a motort mert kicsit taknyosodott a szelepfedél alatti rész!Hát idejébe a 2.henger mind két gyertyája félig állt az olajba.-{Gyertya kábelek is tiszta trutyisak vóltak{Jó nagy tisztogatás + sz.fedél tömítés csere és remélhetőleg már nem lesz vele gond:-}

 
>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-08-17

Én sajnos panelházban lakok jelenleg. Többen is megkérdezték már tőlem, hogy az autót hogyan merem otthagyni a parkolóban? Hát, ha tehetném, felhoznám magammal a lakásba, de sajnos erre nincs lehetőség. Viszont a környékünkön még az őrzött parkolók is baromi drágák, hát még a garázsok. De nem hagyhattam ki a lehetőséget, mikor az rám talált. Anikó kiköltözött Ausztráliába, viszont a garázs itt maradt kihasználatlanul. Közel lakott hozzám, bár nem a szomszédban, de ennyit már megér nekem, hogy biztonságban, és az időjárás viszontagságaitól megkímélve tudjam az autót. Arról nem beszélve, hogy mostanában nagyon elszaporodtak az autófeltörések a környékünkön, nem szeretnék én is áldozattá válni. Úgyhogy szeptembertől a garázst kibérelem. :-)

>> EgyébG-MANN🍀 // Alfa 147 1.6 TS Progression // 2009-08-17

Új gazdához került zöld barátom :-))

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2009-08-16

felkerült a két küszöbspoiler (0816) és fent is maradt:) by toto
ill. felszereltük az első lökhárító toldatot is kíváncsiságból, hogyha egyszer elkészül az is, hogy fog mutatni az autó.

ill. felkerült a csomagtérben a feketére fényezett hátfal takaró elem is.

..nekem tetszik:)

Költségeim: 4*13.000Ft

>> Eseménype-Ti // Alfa 156 SW 1,9 JTDm 16V Distinctive // 2009-08-16

Hát megjártuk....összesen 2500(!) km 6 nap alatt 6,5-7 literes fogyi 4 személy, csomagtartó dugig, klíma, hegyek, szerpentinek, autópálya.....minden gond nélkül!
A teljesség igénye nélkül jártunk: Sibenik, Plitvicei-tavak, Omis, Makarskai-riviéra, Trogir...gyönyörű helyek nagy élmény volt!
Km óra állás: 120500

>> SzervizPunisher // Alfa 75 V6 Evoluzione // 2009-08-16

Az autót úgy hoztuk el, hogy betolós volt. Az önöndító olyan hangot adott, mint amikor lefogazódott a fogaskoszorú.
Hamar felismertem a tényt, hogy a felső önindítórögzítő csavarról leesett az anya, és az alsó is lelazult. A felső csavar kicsúszott és elfordult az önindító. Ezért nem indított. Nem kis küzdelmek árán leszedtem az önindítót, hogy ellenőrizzem minden rendben van-e. Szerencsére a fogak épek.
Még a franciákra mondják, hogy szar szerelni őket. Az Alfánál sem voltak otthon, amikor ezt így kitalálták. Az önindítót két csavar tartja a fogaskoszorú felöli oldalon. Csak csodakulcskészlettel lehet tisztességesen meghúzni öket. Ki tudja miért, de az önöndító hátulján is van két rögzítőcsavar, ami egy közdarabbal, a motortartó bakhoz rögzíti. Így már logikusan kiderül, hogy nem lehet előre kihúzni a lehyéről, mert ott a motortartó bak, ha meg nem lenne ott a motortartó, akkor az olajszűrő szabna gátat a műveletnek. Tehtát le kell venni a kipufogó leömlőket is, hogy felfelé ki lehessen venni az önindítót.
A lényeg, hogy önöndító a helyén és kifogástalanul indít.

 
>> EseményCarlos // Alfa 159 SW 1.9 16V // 2009-08-16

Schweiz, Switzerland, Svájc.

Végre eljött az idő, hogy az első nagyobb utat s egyben próbatételt is megélhessük.
8 ország, 2200km, tengerszinttől 2500méteres magasságokig.
Bp-Salzburg-Davos-Lichtenstein-Venezia-Bp.
Anyósülésen kismama, csomagtérben egy 100kilós koncert cimbalom, tetőcsomagtartón egy Thule tetőbox.: összesen kb. 2100kg test vágtázott hol autósztrádákon, hol sziklás hajtűkanyarokban. Mindezt tette 7,4es átlagfogyasztással.

Végtapasztalat: komfort, megbízhatóság, Thule tetőbox létfontossága, az 1000km/1tank arány roppant kényelmes. 150paci tökéletesen húz, de ne várjunk csodát tőle a csúcsok meghódításánál.

Vielen Danke Schweiz.

 
>> SzervizKaci // Alfa 145 1.4 Twin Spark Junior // 2009-08-16

A napokban átesett a kocsi az olajcserén és a féktárcsák és fékbetétek cseréjén!

 
>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-08-16

már március óta megvan a komplett rendszer, de csak most került sor a beszerelésre. Megnéztem pár gyári mosós 156-ot, lemértem, kb. honnan milyen távolságban vannak a spricnik, mivel a lökösön semmi jelzés nincs. Egy adat elmaradt ezért felzargattam ZOI-t , aki készségesen leugrott a garázsba lemérni, ezúton is köszi mégeccer! :)
Bepozicionáltuk a spricnit kifúrtuk a lököst , de trükkös, mert nem csak egy sima 22-es lyuk, hanem onnan még jobboldalra kiágazik egy 15x7mm-es "ág", de meg lehet csinálni :) Márti sokat segített méregetni. A tartályt is cserélni kell, mert nagyobb és 2 szivattyú van rajta. A dobbetétet félig lebontva lefelé kijön a tartály, a nagyobbat is ugyanígy be lehet szuszakolni, de nemeccerű mutatvány. Arra kell figyelni, hogy az ablakmosó szivattyújának a csöve úgy rágyógyul, hogy ha le akarom húzni letörik a csőcsonk is, sikerült letörnöm sajna, még agyalás alatt van, hogy miképp hozom rendbe, jelenleg csak a lámpamosó van bekötve a másik szivattyú inaktív. Miután a spricnik helyre kerültek és a tartály is kicserélődött már csak össze kellett rakni, sajna a motortér burkolattal megszenvedtem, de sikerült :)
Még az ablakmosó szivattyúval kell valamit kezdenem, meg belőni a spriciket, mert most összevissza fújnak...

update:
a szivattyút sikerült meggyógyítani, úgy hogy a csövet ráragasztottuk, belőtem a spricniket is, szóval zsír a cucc :)

 
>> SzervizLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2009-07-23

a legutóbbi szervíznél, mikor a vezérlés burkolatát kicserélte Csöri mester, nem voltak meg a hosszú csavarok a hosszbordás takaróhoz, Trencsiktől lomizott nekem 2 csavart, így végre az utolsó elem is a helyére kerülhetett