Blog

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2009-03-09

Bent semmit nem lehetett hallani. Amikor Csöri cserélte a hátsó betéeket, akkor lett figyelmes arra, hogy szépen reszel a csapágy. Szóval kuka, új be és lőn boldogság.
A mai napon (04.22) ismét megszólalt az egyik csapágy. Nem lepődtem meg, egyenesen vártam, mert hiányzik egy burkoló a jobb első kerék és a motor közül, minden takony a görgőhöz megy. Szerencsére Marklar talált nekem egy bontott lemezt, hamarosan pedig elmegyek ismét Csörihez, hogy újabb cserére kerüljön sor. Egyben átnézetem az autót egy kicsit tüzetesebben, ugyanis egy nagyobb túra elé nézünk.

>> Szervizslideshow // Alfa 75 2.0 TD // 2009-04-21

Tovabbi lepesek tortentek a belter kitisztitasara: leszedtem a tetokarpitot (egyenesen ment a kukaba), A,B es C oszlopot, oveket (majdnem mindet), anyosulest, hatso szigetelest. Holnap elviszem ezeket is a garazsba, aztan jon ki a maradek is... Jo lenne ha nem kellene melozni, hanem ezzel tolthetnem napjaimat :)
Sajnos erosen rozsdasodik a padlolemez a kuszob mellett :((((

 
>> Szervizjoe156 // Alfa 156 1.9 JTD Mjet // 2009-04-21

Nagyon csúnya süvítő hangja lett a turbónak . Hál isten nem csapágy hang , hanem erős levegőfújás hangja . Csövek átvizsgálása nem hozott eredményt , majd Komáromba találkoztam Erhard cartárssal és a turbónyomás szabályzó szelep hibájára terelődött a gyanu , ami be is igazolódott . Átszakadt a szelep és maximális nyitásra állitotta a lapátokat a vákum . A héten érkezik az új szelep , remélem jó lesz . Hát sajna a szelep kicserélése után is megmaradt a hang úgyhogy tovább vizsgálódunk :((

 
>> Tuning és extracsongor_selespeed // Alfa 156 2.0 Ts Selespeed // 2009-04-21

Mai naptól alsó felső toronymerevítő került a gépbe köszönet érte SKULL-nak a gyártásért és YSTUC-nak hogy leszállította nekem!!!!!

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-04-21

Ha már ilyen szépen megjött a tavasz,elmentünk a tőlünk 40 kilóméterre található Vértes hegységbe,ahol még sohasem túráztam,úgyhogy éppen ideje volt :)
Kellemes meglepetés volt,mivel az erdő nagyon kellemes volt.Külön tetszett,hogy egy darab szemetet nem láttam eldobva.Nem túl meredek lankák voltak,úgyhogy nem túl fárasztó volt a túra.A hangulatos Mária-szakadék után egy erdei temetőre találtunk rá.Körbe százéves
fák és hihetetlen nyugalom.Még sosem láttam erdőben temetőt de most már ez is meg van.Nem túl felkapott a hely,mert alig láttunk embert.A Vitányi vár volt a célunk,ami gyakorlatilag bent volt az erdőben,úgyhogy már akkor vettük észre,amikor előttünk magasodott.Meglepően sok maradt a várból,ahhoz képest,hogy már 500 évvel ezelőtt felrobbantották:5-10 méter magas falak álltak még.Számomra az is hihetetlen volt,hogy még az eredeti vakolat még helyenként megvolt.Érdekes,hogy nem a legmagasabb hegyre építették a várat,ezértm a kilátás csak egy irányba nyílt,egy vőlgy felé.Úgy döntöttünk,hogy visszafelé másik úton megyünk,nehogy unalmas legyen.Elhaladtunk a Vértes legmagasabb csúcsa(Nagy-csákány) alatt,ami nem egy Himalája:mindössze 487 méter magas.Végül 20 kilóméteres re sikeredett a túra,úgyhogy este nem volt gond az alvással :)

>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-04-21

Tulajdonképpen nem is terveztünk bulit estére de többen is kinyilatkoztatták,hogy szívesen összejönnének ismét Tokodon.Így hát összejöttünk.Mivel többen is hiányoztak a kemény magból,ezért csendes,ülősre terveztük az estet,úgy gondolván,hogy majd jól elbeszélgetünk néhány pohár bor társaságában.
A biztonság kedvéért azért vittünk egy zeneszolgáltató kézikészüléket,csak nem ülünk csenben.Nos,a csendes beszélgetés helyett fergeteges buli kerekedett,ami egészen fél ötig tartott:)Még olyan emberek is táncra perdültek,akik nem szoktak.Még én is :)
Másnap zúgó fejjel mentünk rendet csinálni,ahol magam is meglepődtem az üres üvegek számán.Nem tudom miért van de rossz bulit sohasem sikerül összehoznunk :)

>> EseményEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2009-04-21

Hogy szalad az idő!Már négy éve annak,hogy megjelentünk első Alfa-találkozónkon,ahol senkit sem ismertünk.De azóta sok víz folyt le az öreg Dunán :)
Ötödszörre már rutinosan székekkel és hideg sörrel jelentünk meg az esztergomi találkozón,ahol ezúttal már sok ismerőst üdvözölhettem és kb 150 Alfa volt,ezért nem volt tumultus és nagyjából mindenkivel sikerült találkozni és én persze órákig elvoltam a fényképezéssel,aztán egyszer csak szóltak,hogy most már menni kéne.
És végre sok hónap bujkálás után végre sütött a nap,mintha a kedvünkért tette volna :)

>> EseménySeriff // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V Lusso // 2009-04-21

A promós matrica promós minőségében sajnos nem tudott a kocsin feszíteni, így emlékmatricává avanzsáltam át némi - nem túl bonyolult :D - alakítással.
Így legalább emléket állítok ennek a csodás napnak...
Íme :

>> Szervizslideshow // Alfa 75 2.0 TD // 2009-04-21

Ma elkezdtem kiuriteni a kocsit, a belterben felhalmozott alkatreszek mar akadalyozzak a tovabbi munkat, igy minden atkerul a garazsba... ami nem lenne komplikalt, ha az nem 50km-re lenne es nem egy fele meretu autoval kellene odaszallitani a cuccokat :D Sebaj, a hetenn csak vegzek vele es utana mar csak el kell juttatni Richardhoz a maradekot, hogy felelessze... Kivancsi vagyok fog-e menni??

 
>> Eseményslideshow // Alfa 75 2.0 TS // 2009-04-21

Praga-Mlada Boleslav-Becs-Gyor-Komarom-Bp-Becs-Mlada Boleslav-Praga volt az utvonal, osszesen kb 1200km, hol temposan, hol kruzolva, de a legaprobb hiba nelkul (leszamitva az orokosen nyikorgo es iszonyat idegesito napfenytetot) tettuk meg Piroskaval a tavot. Atlagfogyi: 7,8l, ami szerintem szuper (plane ha hozza vesszuk, hogy Becsbol keson indultunk, igy azt a 170km-t nem egesz egy ora alatt kellett teljesiteni, tankolassal es matrica vasarlassal, gyori boklaszassal es negyed ora hijan sikerult is :))) Ugyhogy Piroska kapott egy nagy pirospontot... Es persze maga a meeting is szuper volt - megha szemlyesen alig valakivel sikerult vegul beszelnem... Jovore :)))