Blog
Volt szenvedés:-)
Juhhe, vettem egy turbonyomas mero muszert a homsitaban. nezegettem sokfelet, de mind 2 barig mertek (minek?), es nekem az nem tetszett. Vegul talaltam egy szolid muszert, ami 1,5 barig mer. Ezt megvettem es ha lesz egy kis ido akkor be is epittetem. :) A muszer ara 5900 Ft volt.
Amikor gyorsitok az autoval kihagyasokat tapasztalok a teljesitmenyben. A turbo elektronikus szabalyzo (TCV szelep?) szelepere gyanakszunk, de nem biztos. Vettem egy bontott szelepet, megnezem, hogy mit csinal azzal a kocsi. Kiolvasasnal a computerben nem nem volt hiba (bocs, volt: kopogaserzekelo).
A computert "reset-eltem" a kovetkezo modszerrel: akku saru leszed 2 orara, aztan visszatesz es jarat alapjaraton (STR OFF) az auto 5 perc, utana leallit es ujraindit es elmeletileg megvolt a reset.
A mai napon nekirugaszkodtam az ügyintézésnek:
Első helyszín, a XIX. kerületi kapitányság, ahol megtudtam, hogy még nem készült el a jegyzőkönyv az esetről, majd érdeklődjek holnap, vagy holnapután. Ezt még protekcióval sem tudtam meggyorsítani.
Második helyszín, a Fővárosi Közterület Fenntartó Zrt. Tegnap már letöltöttem az FKF oldaláról a kárbejelentőt, és azt már kitöltve vittem az ügyfélszolgálatra. Ennek köszönhetően, illetve annak, hogy csak én voltam az egyetlen károsult az ügyfélszolgálaton kb. 15 perc alatt végeztem. Azaz csak végeztem volna! A kárfelvétel közben kiderült, hogy az eset helyszíne, az Arany János utca nem a FKF kezelésében van, hanem a Kispesti Önkormányzatéban, így a FKF nem jogosult intézkedni az itt keletkezett károk ügyében. Egy nagyon kedves, és segítőkész hölgy vette fel a kárbejelentésemet, aki továbbirányított az FKF biztosítójához, az Allianzhoz, egy ingyenes szemlézésre jogosító megbízással, sok szerencsét kívánt, és az anyagomat továbbította a XIX. ker. Önkormányzatnak (az ő hozzállásuktól egy kicsit tartok).
Harmadik helyszín az Allianz biztosító hamzsabégi úti irodája. Itt is egy kedves hölgy fogadott, aki elmondta, hogy ők csak az FKF Zrt-vel vannak leszerződve, a Kispesti Önkormányzatnak valószínűleg egy másik biztosító a partnere. Azért a szemlét az igénylőlap alapján ingyen elvégzik, és azt majd már az önkormányzathoz kell eljuttatnom.
A napi vidámságomat csak fokozta, hogy a 26 éves Golfom, amivel az ügyintézés menetét kívántam gyorsítani, annyi megbízható km után most először cserbenhagyott. Az akkumulátor döglött meg, vagy csak valamiért nem tölti a generátor nem tudom, de nem esett jól kétszer is egymagamnak betolni a forgalmas Bartók Béla, és Hamzsbégi utakon!
És az Alfával még mindig nem tudom, hogy mi van! Mindjárt megyek Gerissimoékhoz, és remélem be tudunk jutni vele a műhelybe, és megemelhetjük!
Sajna a műhelyben elment az áram, így az emelő sem működött! :(
És nem csak az áram ment el, hanem hazafele a Golf még egy kis aprósággal meglepett! Az alapjárat is elment! Az üllőin ismét tolhattam, a lámpánál mögöttem várakozók nagy örömére!
Ha már tíz éve nem volt divat xenonnal ellátni a kocsik zömét, pótoltam...
Még nem tudok beszámolni áll-leesős "hűűűmekkoraakülöbségvazzeee" élményekről, mert fényes nappal van.
Annyit mondhatok, hogy a helyzetjelző sárga fénye nevetségesen fest alant, így a xenonos egység világítása mellett... ehh...
Ja a szett 6000K-s Siemens H.I.D. Advanced 10 - 3 év garival. A típusba HB3-as izzó kell, hát ilyet is kapott. Az első 6KK-s dobozban 4300Kelvines volt véletlenül, az került először bele, így képet kaphattam a sárgás fénypásztáról is, de nem voltam elájulva tőle. Egy 5ezres lenne a legjobb szerintem - se nem sárgás, se nem kékes -, de ilyen nem volt hozzáférhető.
Kíváncsi leszek az éjszakai számra ;)
A mai nap sort kerítettünk a bal ajtóhatárolóm cseréjére.
Már nyáron is volt egy kis hangja,de most a hidegben erősen elkezdett kattogni.
Km. óra állás:55376
Atneztuk, meggondoltuk, megvettuk. Jol tettuk :) (vagy nem, majd kiderul...)
Motor, futomu, valto, sperr egyben, kaszni mar nem annyira, de jo esetben meg mentheto... Meglassuk, de eloszor kapjon papirokat...
Fotok majd jonnek...