Blog
Megérkeztek az alkatrészek Erhardtól.
Flexi cső
Két hátsó kutyacsont
Két felső lengő
1L szervó olaj
Két stab.szilent előre
Fékcső előre hátra
ATE féktárcsa és fékbetét. Még nem kerültek beszerelésre.
Hátsó garnitúra betét: 21389-30%
Hátsó tárcsa /db: 10638-30%
(29862)
Megérkzett a kódkártyám. Két hetet se kellett rá várnom. Sajnos csak egy kulcsom van, de a kártya fog ezen segíteni. Rieglertől kértem. Köszi, könnyen és gyorsan ment. :-) De télleg, úgy, mint anno az Alfa Romeo-s táska (izzó készlet,szivacs, kötél, elakadás jelző háromszög,elsősegélydoboz, stb....ez kb 5800 Ft volt)
a ma délutáni munka emlékére
mindenképp gyönyörködtető volt a két öreg egymás elött állva, méltán hirdetve az autóépítés csúcsát




Elérkezett a tank csere pillanata is.
Ebéd után lementem a kocsihoz, beálltam az akna fölé. A tank leszerelés relatíve gyors volt. A leszerelt tankból kivettem a szintjelzőt is. Sajnos ez nem egyezett a donor tankban találttal (abban Jäger márkájú volt), ebben teljesen más kinézetű van. Ráadásul ez jobb állapotú is volt, mint a bontós. (Sajnos sokadjára fordul elő, hogy a bontott cucc szarabb állapotú annál, mint ami a kocsiban éppen tönkre ment...)
A tankra is igaz ez az állítás, a belseje sokkal szebb volt (kevesebb rozsdával) annak, amit ledobtam a kocsi alól.
Lefejtettem a benzint a kiszerelt tankból, kábé 7 liter volt benne (ennyit tudtam megmenteni kannákban).
A felújított (lefestett és alvázvédőzött) tankba beraktam a régi szintjelzőt (ami a kocsiban volt eddig is).
A kocsi bal hátsó kerekét le kellett venni, hogy odaférjek a betöltőcsőhöz, azt is levettem és kipucolgattam. Közben a tank helyét alvázvédő sprével jól kifújogattam. Sajno a tavalyi kasztnizás (komplett küszöbecserék és lukak foltozása) után már most látni újabb rozsdásodásra hajlamos foltokat itt-ott az alján.
A visszaszerelés érdekesebb volt. Apósom segített, egy négykezest adtunk elő, mire visszaraktuk a pántokkal a tartályt. Az apróságoknál tartottam, amikor észrevettem, hogy a szellőzőcső vége szabadon lóg. basszus, elfelejtettem rátolni a tankon a kis pöcsre. A felrakott tanknál meg nem lehet hozzáférni, a fékerőelosztó útban volt. Ráadásul olyan magasan volt az egész, hogy csak pipiskedve tudtam csak kotorászni a zugban, a steklámpa hol a szemembe világított, hol árnyékban volt, amit látni kellett volna... Végül a kereket visszaraktam, és hátratoltam a kocsit, így az akna végén lévő lépcsőről már jobban elértem a szellőzőcsövet.
Majd újból emelés és kerék le. Annyira berágtam, hogy a tankot tartó pántokat is lelazítottam, a bal oldalit meg teljesen levettem. Így a tank már annyira lebillent, hogy odafértem a kis ujjaimmal és fel tudtam tolni a szellőzőcsövet a helyére. Bilincs is került rá, teljes az öröm.
A többi csőcsatlakozásnál is volt trükk, egy bilincs már annyira el volt rohadva, hogy cserélni kellett.
Kannából visszatankoltam a kocsiba a benyát és elraktam a pihenőhelyére. A biztos, hogy ez a tank nem ereszt, és az aknából figyelve a csatlakozásoknál sem láttam szivárgást. De belül mi lehet ebben a tankban, azt jobb nem tudni:( Párszor át kell mosni, ehhez talán E85-öt fogok használni. És számíthatok arra, hogy a benzinszűrőt is cserélni kell, mert feloldódik a sok kotu, ami lesben állva várta, hogy újra benzinben ázhassanak...
És az egészhez elcsesztem ma közel 5 órát, a végére már teljesen készen voltam. Fej felett matatni és szerelni fárasztó.
Az "első" olajcsere a kiegészítőkkel '08.05.07. 141000 km meg volt.
Amikor megvettem az autót az összes felnin volt valamilyen sérülés és ütöttek is.
Ráadásul elöl és hátul más-más gumikkal.
Szóval a kerekeket levettem és elvittem javíttatni (köszönöm szépen Ollah-nak a kölcsön kerekeket).Közben vásároltam 2 db DUNLOP SP SPORT 01 gumit.Így már 4 egyforma gumim van:)
A felniken is megtörtént az esztétikai javítás,így végre újra gyönyörűek.

Beújítottunk egy bogároldós szélvédőmosót is (0510) a nyárra, remélem nemsokára már beönthetem az autómba.. Jól fog jönni az még a nyáron.
A norauto-ban pedig lebeszéltek a bandpass ládáról sedan autóba, úgyhogy az előző blogbejegyzés nagyon gyorsan meg is hiúsult. Kereshetek egy normális zárt ládát. És már inkább 4 csatornás erősítőben gondolkodok - Piritu cartárs ajánlására. Úgyhogy teljes a tanácstalanság egyelőre melyik ládát és melyik erölködőt válasszam. Pedig már-már biztos voltam a dologban. Azt hiszem körülnézek Alpine-éknál. Ha minden kötél szakad, akkor pedig marad a jóöreg Blaupunkt GTB 1200-as zárt láda vagy egy mac..
- olajhűtő csövek cseréje
- olajhűtő festés
- indítómotor be
- kompresszortartóidom be
- olajszenzorok be
- teljes klímaberendezés kiirtása a motortérből (csövek, stb...)




Lassan megint egy kis bütykölés következik: hengerfej felújítás, mert az egyik hengerben 33%-os a veszteség a szívószelepnél, meg kicsit egyenetlen a motor járása, plusz úgy csattog mint egy v6:) Ja és eszi az olajat gátlástalanul.
Ha már szét lesz kapva a motor, akkor olajnyomás jeladó csere/javítás lesz, hogy ne járjak "olajnyomás nélkül". Meg a holtponti jeladó 3 helyen szigszalaggal kendácsolt kábelét is tervezem kicserélni.
Jobb elöl valami iszonyatosan nyiszorog, feltehetőleg az alsó gömbfej->csere. Meg állapot függvényében a felső is. A bal első kerékcsapágynak jó nagy holtjátéka van, úgyhogy az is cserélve lesz, meg akkor már a jobb oldali is.
A váltó rudazatra is ráférne egy kis törődés, hátul a váltónál nem akarom megbontani még, de az első csuklónál cserés lesz a kis hüvely, meg benézek a váltószoknya alá is, mintha ott is kotyogna kicsit. Ezen felül még apró szépítgetéseket tervezek amíg áll a kocsi.
Tehát mégegyszer összefoglalva:
-hengerfej le, felújít. szelephézag beállít
-olajnyomás jeladó
-holtponti jeladó
-váltó rudazat elöl, felül
-első kerékcsapágyak
-jobb első alsó (felső)gömbfej